Έσπασαν ρεκόρ επισκεψιμότητας τα malls

Την προτίμηση των καταναλωτών σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό συγκέντρωσαν το 2019 τα εμπορικά κέντρα σε όλες τις πόλεις, και κυρίως στη Λευκωσία, καταγράφοντας ρεκόρ επισκεψιμότητας.

Διαβάστε ακόμα:
Κόστος ζωής: Λευκωσία vs Λεμεσός
Σε τροχιά υλοποίησης το McDonald’s στην Ανθούπολη
 
Από τη μια το γεγονός ότι τα shopping malls συγκεντρώνουν πολλά καταστήματα σε ένα στεγασμένο χώρο και από την άλλη τα κατασκευαστικά έργα σε παραδοσιακές εμπορικές οδούς κυρίως της πρωτεύουσας που εμποδίζουν της εύκολη πρόσβαση, ανέβασαν κατακόρυφα τους αριθμούς των επισκεπτών των εμπορικών κέντρων. Μια ματιά στα στοιχεία επισκεψιμότητας των shopping malls σε όλη την Κύπρο καταδεικνύει του λόγου το αληθές. Όπως προκύπτει μέσα από στοιχεία που συγκέντρωσε το InBusinessNews, τη χρονιά που μόλις ολοκληρώθηκε τα εμπορικά κέντρα κατέγραψαν ακόμα υψηλότερους αριθμούς προσέλευσης καταναλωτών σε σύγκριση με το 2018, ενώ προχωρούν με ακόμα υψηλότερους στόχους και αξιώσεις στο 2020.
 
Σημειώνεται πως αν και στοιχεία που σχετίζονται με τον τζίρο δεν δημοσιοποιούνται, εντούτοις, όπως μας ανέφερε ο ΓΓ του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου (ΠΑΣΥΛΙΕ), Μάριος Αντωνίου, ο κύκλος εργασιών στο συνολικό λιανικό εμπόριο έκλεισε το 2019 με θετικό πρόσημο, γύρω στο 3%. Με δεδομένη την αύξηση στην επισκεψιμότητα των malls την ίδια χρονιά, εκτιμάται ότι μεγάλο μέρος του τζίρου αυτού κατέληξε στα shopping malls.
 
The mall of Cyprus
Χρονιά ρεκόρ από την έναρξη της λειτουργίας του κατέγραψε από πλευράς επισκεψιμότητας το The Mall of Cyprus. Σύμφωνα με στοιχεία που κατέγραψε η ιδιοκτήτρια εταιρεία, το 2019 επισκέφθηκαν το εν λόγω εμπορικό κέντρο περίπου 6 εκατομμύρια καταναλωτές.

Όπως προκύπτει, καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 31,3% σε σχέση με το 2018, χρονιά κατά την οποία το The Mall of Cyprus είχαν επισκεφθεί περίπου 4,6 εκατομμύρια κόσμου. Το ρεκόρ αυτό φαίνεται να σχετίζεται και με την αναβάθμιση και επέκταση του εμπορικού κέντρου, εργασίες οι οποίες ολοκληρώθηκαν τον περασμένο Απρίλιο. Σύμφωνα με την εταιρεία, η επισκεψιμότητα ενισχύθηκε από το Απρίλιο και μετά, με τον κόσμο να στηρίζει το ανανεωμένο mall.

Όσο για το 2020, η εταιρεία στοχεύει σε περαιτέρω αύξηση της επισκεψιμότητας, της τάξης του 10%.
 
Nicosia Mall
Μπορεί να μετρά μόλις 15 μήνες λειτουργίας, ωστόσο φαίνεται πως μπήκε στη συνείδηση των καταναλωτών ως χώρος για διασκέδαση και αγορές. Ο λόγος για το Nicosia Mall, το οποίο το 2019 επισκέφθηκαν πέραν των 5 εκατομμυρίων καταναλωτών.

Τα φράγμα των 5 εκατομμυρίων φαίνεται να έσπασε τον περασμένο Δεκέμβριο, μήνα κατά τον οποίο οι καταναλωτές κάνουν τα ψώνια τους εν όψει Χριστουγέννων.

Μετά και την πώληση του 64% που ήλεγχε η Τράπεζα Κύπρου στο εν λόγω εμπορικό κέντρο έναντι €96 εκ. και τη νέα μετοχική δομή του, το Nicosia Mall εισέρχεται στη νέα χρονιά με στόχους για περαιτέρω επέκταση της επισκεψιμότητας αλλά και του κύκλου εργασιών.
 
My mall Limassol
Ανεβασμένη ήταν η κίνηση των καταναλωτών και στο My mall Limassol. Σύμφωνα με δεδομένα που μας παρέθεσε η εταιρεία, το 2019 επισκέφθηκαν το εμπορικό κέντρο της Λεμεσού 4.534.699 καταναλωτές, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 1% σε σχέση με την επισκεψιμότητα του 2018.
Η μεγαλύτερη κινητικότητα καταγράφηκε τον Δεκέμβριο και συνδέεται με τις γιορτές των Χριστουγέννων, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος επισκεψιμότητας του εν λόγω εμπορικού ανά μήνα ήταν οι 350 χιλιάδες.
 
Σε ότι αφορά το kings Avenue Mall στη Πάφο, δεν κατέστη δυνατή η εξασφάλιση αριθμητικών στοιχείων.
 
Υποσχόμενη η άφιξη του Metropolis Mall
Ερωτηθείς αναφορικά με τις εκτιμήσεις του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου για το 2020, ο ΓΓ του Μάριος Αντωνίου, ανέφερε ότι η αναμενόμενη έναρξη των εργασιών του νέου εμπορικού κέντρου Metropolis Mall στη Λάρνακα στα τέλη της χρόνια αναμένεται να δώσει ακόμα μεγαλύτερους αριθμούς στη συνολική επισκεψιμότητα των καταναλωτών στα εμπορικά κέντρα.

Εξέφρασε, ωστόσο, την ελπίδα το τέλος των κατασκευαστικών εργασιών στο παραδοσιακό εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσας θα φέρει ένα ισοζύγιο στην πίτα μεταξύ καταστημάτων και shopping malls.
 
Πίσω στο Online shopping
H ολοένα αυξανόμενη προτίμηση των Κύπριων καταναλωτών προς τα shopping malls έρχεται σε μια περίοδο που στην Ευρώπη ανθεί το online shopping. «Πρέπει να μας προβληματίσει το γεγονός ότι είμαστε πίσω στις διαδικτυακές αγορές, αγνοούμε μια τάση που στη Ευρώπη κερδίζει συνεχώς έδαφος και αυξάνει μερίδια», ανέφερε ο κ. Αντωνίου. Τόνισε ότι στη νέα τουλάχιστον γενιά θα πρέπει να δοθεί και αυτή η επιλογή, παρόλο που στην Κύπρο οι αποστάσεις είναι μικρές και είναι πιο βολικό οι αγορές να γίνονται στα καταστήματα. «Εκείνος που θα δώσει την επιλογή του διαδικτυακού Shοpping στην Κύπρο, θα κερδίσει ένα σεβαστό ποσοστό του τζίρου», κατέληξε ο ΓΓ του ΠΑΣΥΛΙΕ.
 

Δειτε Επισης

Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα