Πράσινο άναψε η Βουλή στα νομοσχέδια για τα αυτοκίνητα

Το πράσινο φως πήραν από την Ολομέλεια της Βουλής τα δύο νομοσχέδια για την αγορά αυτοκινήτων, έπειτα από απόρριψη σωρείας τροπολογιών των Οικολόγων, του ΑΚΕΛ και της ΕΔΕΚ, καθώς και έντονες συζητήσεις μεταξύ των βουλευτών.

Ο περί μηχανοκίνητων οχημάτων και τροχαίας κινήσεως τροποποιητικός νόμος εγκρίθηκε με 41 ψήφους υπέρ, 5 εναντίον, 1 αποχή, από τους συνολικά 47 παρόντες.

Ο περί φόρων κατανάλωσης τροποποιητικός νόμος του 2018, που προνοεί κατάργηση του φόρου κατανάλωσης, εγκρίθηκε με 27 ψήφους υπέρ, 20 εναντίον και 3 αποχές, από τους 50 συνολικά παρόντες.

Εγκρίθηκε επίσης η προτεινόμενη τροπολογία ΔΗΚΟ, ΑΚΕΛ για διαχωρισμό του προτύπου εκπομπών ρύπων Euro 5A και Euro 5 Β, με στόχο τα χαμηλά και μεσαία κοινωνικά στρώματα να μπορούν να αγοράζουν οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον.

Απορρίφθηκε η τροπολογία για διαφοροποίηση των τιμών του πίνακα προκειμένου να καταστεί αποτρεπτική η αγορά παλαιών ρυπογόνων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Απορρίφθηκε η τροπολογία τόσο των Οικολόγων όσο και του ΑΚΕΛ για επαναφορά του πίνακα ώστε να εφαρμόζεται η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Παράλληλα, κόκκινο άναψε η Ολομέλεια στην τροπολογία των Οικολόγων τια τροποποίηση του ν/σ ώστε στα πλαίσια εφαρμογής κυβερνητικού σχεδίου απόσυρσης παλαιών οχημάτων, τα τέλη κυκλοφορίας να είναι μηδενικά για περίοδο που θα καθοριστεί από το σχέδιο μέχρι την αγορά νέου οχήματος.

Απορρίφθηκε παράλληλα η τροπολογία για επιβολή κλιμακωτού φόρου κατανάλωσης και υψηλότερου φόρου κατανάλωσης σε πιο ρυπογόνα οχήματα.

Προκοπίου: Δεν επηρεάζονται οι ιδιοκτήτες υφιστάμενων οχημάτων
Πριν από τη ψήφιση των νομοσχεδίων, ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Γεώργιος Προκοπίου ευχαρίστησε τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής. «Καταφέραμε να βρούμε συναίνεση σε πολλά σημεία και φέραμε τα νομοσχέδια για ψήφιση», είπε σχετικά.

Οι πρόνοιες της νομοθεσίας δεν επηρεάζουν ούτε τα μηχανοκίνητα οχήματα που κυκλοφορούν στην Κύπρο ούτε όσα έχουν εισαχθεί και δεν έχουν εγγραφεί, πρόσθεσε ο κ. Προκοπίου, διευκρινίζοντας ότι δεν επηρεάζονται οι ιδιοικτήτες των υφιστάμενων οχημάτων.

Με την προτεινόμενη τροπολογία επιτυγχάνονται αλλαγές στο πρότυπο Euro 6 από €100 σε €0.

Με τις προτεινόμενες τροπολογίες, είπε ο κ. Προκοπίου, διαχωρίζεται επίσης το πρότυπο 5, σε Euro 5a και Euro 5b, «Τα χαμηλά και μεσαία ειδοματικά κριτήρια θα μπορούν να αγοράζουν μεταχειρισμένα 5-6 ετών φιλικά προς το περιβάλλον, αφού εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους», τόνισε σχετικά.

Καλούν την Κυβέρνηση για σχέδιο απόσυρσης
Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Προκοπίου, η κυβέρνηση καλείται να καταθέσει στη Βουλή ελκυστικό πακέτο απόσυρσης παλιών ρυπογόνων οχημάτων, τα οποία θα πρέπει να αντικατασταθούν από νέα αυτοκίνητα, φιλικά προς το περιβάλλον.

Έτσι, πρόσθεσε, «η Κύπρος θα σταματήσει να αποτελεί νεκροταφείο παλιών αυτοκινήτων».

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού IN Business... Κυπριακή βιομηχανία: Ηοld the line
Ουσιαστικό βήμα για την ένταξη της Κύπρου στη ζώνη Σένγκεν-Ανοίγει ο δρόμος για λειτουργία του εθνικού VIS
Matt Murphie: Ένα φυσικό κινηματογραφικό στούντιο η Κύπρος-Η κάθοδος και τα πλάνα της Copper Island για το νησί
Εξαγόρασε Hadjipieris Dairy και έρχεται στην Κύπρο η ΟΜΗΡΟΣ-Συνολικές επενδύσεις 30 εκατ. την επόμενη πενταετία
Ο Κύπριος Γιάννης Ιωάννου νέος Group CFO στον όμιλο ΤΙΤΑΝ-«Αυτό δεν είναι απλώς ένα επαγγελματικό ορόσημο»
CBN Young Dragon Awards: Ξεκίνησε το open call για τις υποψηφιότητες-Πού και πώς μπορούν να υποβληθούν
Γιάννης Γεωργούλας: Ουσιαστικά βήματα σε ψηφιακή πολιτική, έρευνα και καινοτομία-Δημιουργικός ο ρόλος του ΔΗΣΥ
Μάριος Ταννούσης: Πολύ σημαντικό και θετικό βήμα ο Εθνικός Μηχανισμός Ελέγχου ΑΞΕ-Το όφελος για την Κύπρο
Στο Εθνικό Συμβούλιο ο Μάκης Κεραυνός…Ενημέρωσε την πολιτική ηγεσία για την φορολογική μεταρρύθμιση
Δυναμική επιστροφή για την αγορά ακινήτων υψηλής αξίας-Πού και ποια η ακριβότερη πώληση