Στην Ολομέλεια οι κρίσιμες νομοθεσίες για τα αυτοκίνητα

Ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής οδηγούνται προς ψήφιση τα κρίσιμα νομοσχέδια για την αγορά αυτοκινήτων, έπειτα από αναβολή δύο εβδομάδων.

Ψηλά στην ατζέντα της σημερινής Ολομέλειας βρίσκεται τόσο o περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως
(Τροποποιητικός) νόμος όσο και νόμος για τον φόρο κατανάλωσης.

Η Βουλή είχε αποφασίσει στη συνεδρία της 1ης Μαρτίου του 2019 την αναβολή της ψήφισης των συγκεκριμένων νομοσχεδίων για δύο εβδομάδες, έπειτα από εισήγηση της ΕΔΕΚ και την κατάθεση τροπολογιών επί των δύο νομοσχεδίων μέχρι και την τελευταία στιγμή.

Ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου είχε εκφράσει την αντίθεση του με την απόφαση της Βουλής, επισημαίνοντας πως είναι απαράδεκτο εδώ και τρεις μήνες να μην υπάρξει κατάληξη επί των δύο νομοσχεδίων, την ώρα η αγορά αυτοκινήτων παραμένει εγκλωβισμένη.

Απευθυνόμενος προς τους υπόλοιπους βουλευτές ανέφερε σχετικά πως όσο κι αν συζητούνται οι τροπολογίες επί των δύο νομοσχεδίων, δεν πρόκειται να υπάρξουν συγκλίσεις μεταξύ των εισαγωγέων μεταχειρισμένων και καινούργιων οχημάτων.

Ψήφιση νομοθεσίας ζητούν οι εισαγωγείς οχημάτων
Στο ίδιο μήκος κύμματος, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΣΕΜΟ) κάλεσε τη Βουλή να εγκρίνει τα νομοσχέδια για προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος από τους αυξημένους ρύπους από τα αυτοκίνητα και να προχωρήσει στην κατάργηση του φόρου κατανάλωσης, ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων.

Οι εισαγωγείς αυτοκινήτων κατέστησαν σαφές ότι «η αναβολή της απόφασης επηρεάζει δυσμενώς την αγορά αυτοκινήτων και προκαλεί στρεβλώσεις στο εμπόριο».  

Επί της ουσίας του θέματος, ο ΣΕΜΟ τόνισε σε ανακοίνωσή του ότι «η Κύπρος θα πρέπει επιτέλους να εναρμονιστεί με τα ευρωπαϊκά δεδομένα στο θέμα της ρύπανσης από τα αυτοκίνητα και καλεί τη Βουλή να εγκρίνει τα κυβερνητικά νομοσχέδια για προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος από τους αυξημένους ρύπους από τα αυτοκίνητα».
 
Ο ΣΕΜΟ ζήτησε «την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης, ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων».  

Κάλεσε επίσης τη Βουλή να αντιμετωπίσει το θέμα με ορθολογιστικά κριτήρια για το γενικό καλό όλων των πολιτών και να θέσει ως προτεραιότητα της τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και όχι να κινηθεί στη λογική των ενδιάμεσων λύσεων που συνήθως δεν επιλύουν κανένα πρόβλημα.

Δειτε Επισης

Μείωση μετοχικού κεφαλαίου της Τρ. Κύπρου λόγω προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών-Η ανακοίνωση του ΧΑΚ
Τράπεζα Κύπρου: Ολοκλήρωσε με επιτυχία την έκδοση πράσινου ομολόγου ύψους €300 εκατ.
Η Ελληνική για εξαγορά της CNP: Ορόσημο για την ενδυνάμωση των ασφαλιστικών δραστηριοτήτων της τράπεζας
Με επένδυση €180 εκατ. στα χέρια της Ελληνικής η CNP Cyprus-Αποκτά ηγετική θέση στην ασφαλιστική αγορά
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
16α IN Business Awards: Απόψε η μεγάλη γιορτή του κυπριακού επιχειρείν
Το παζλ της απασχόλησης στο Δημόσιο-Οι μόνιμοι, οι αορίστου και ορισμένου χρόνου και πόσοι οι ωρομίσθιοι
Blame game και...γεφύρι της Άρτας η ενιαία ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας-Το plan b της Kυβέρνησης
Αποκαλυπτήρια για EKO Energy-Και επίσημα στην προμήθεια πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας
Οι νέοι κανόνες που ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για καταπολέμηση του ξεπλύματος