Στην Ολομέλεια οι κρίσιμες νομοθεσίες για τα αυτοκίνητα

Ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής οδηγούνται προς ψήφιση τα κρίσιμα νομοσχέδια για την αγορά αυτοκινήτων, έπειτα από αναβολή δύο εβδομάδων.

Ψηλά στην ατζέντα της σημερινής Ολομέλειας βρίσκεται τόσο o περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως
(Τροποποιητικός) νόμος όσο και νόμος για τον φόρο κατανάλωσης.

Η Βουλή είχε αποφασίσει στη συνεδρία της 1ης Μαρτίου του 2019 την αναβολή της ψήφισης των συγκεκριμένων νομοσχεδίων για δύο εβδομάδες, έπειτα από εισήγηση της ΕΔΕΚ και την κατάθεση τροπολογιών επί των δύο νομοσχεδίων μέχρι και την τελευταία στιγμή.

Ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου είχε εκφράσει την αντίθεση του με την απόφαση της Βουλής, επισημαίνοντας πως είναι απαράδεκτο εδώ και τρεις μήνες να μην υπάρξει κατάληξη επί των δύο νομοσχεδίων, την ώρα η αγορά αυτοκινήτων παραμένει εγκλωβισμένη.

Απευθυνόμενος προς τους υπόλοιπους βουλευτές ανέφερε σχετικά πως όσο κι αν συζητούνται οι τροπολογίες επί των δύο νομοσχεδίων, δεν πρόκειται να υπάρξουν συγκλίσεις μεταξύ των εισαγωγέων μεταχειρισμένων και καινούργιων οχημάτων.

Ψήφιση νομοθεσίας ζητούν οι εισαγωγείς οχημάτων
Στο ίδιο μήκος κύμματος, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΣΕΜΟ) κάλεσε τη Βουλή να εγκρίνει τα νομοσχέδια για προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος από τους αυξημένους ρύπους από τα αυτοκίνητα και να προχωρήσει στην κατάργηση του φόρου κατανάλωσης, ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων.

Οι εισαγωγείς αυτοκινήτων κατέστησαν σαφές ότι «η αναβολή της απόφασης επηρεάζει δυσμενώς την αγορά αυτοκινήτων και προκαλεί στρεβλώσεις στο εμπόριο».  

Επί της ουσίας του θέματος, ο ΣΕΜΟ τόνισε σε ανακοίνωσή του ότι «η Κύπρος θα πρέπει επιτέλους να εναρμονιστεί με τα ευρωπαϊκά δεδομένα στο θέμα της ρύπανσης από τα αυτοκίνητα και καλεί τη Βουλή να εγκρίνει τα κυβερνητικά νομοσχέδια για προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος από τους αυξημένους ρύπους από τα αυτοκίνητα».
 
Ο ΣΕΜΟ ζήτησε «την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης, ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων».  

Κάλεσε επίσης τη Βουλή να αντιμετωπίσει το θέμα με ορθολογιστικά κριτήρια για το γενικό καλό όλων των πολιτών και να θέσει ως προτεραιότητα της τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και όχι να κινηθεί στη λογική των ενδιάμεσων λύσεων που συνήθως δεν επιλύουν κανένα πρόβλημα.

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού IN Business... Κυπριακή βιομηχανία: Ηοld the line
Ουσιαστικό βήμα για την ένταξη της Κύπρου στη ζώνη Σένγκεν-Ανοίγει ο δρόμος για λειτουργία του εθνικού VIS
Matt Murphie: Ένα φυσικό κινηματογραφικό στούντιο η Κύπρος-Η κάθοδος και τα πλάνα της Copper Island για το νησί
Άλλη μια πρώην υπεραγορά Παπαντωνίου έγινε Σκλαβενίτης...Με αμείωτη ένταση το πλάνο πλήρους ενσωμάτωσης
Εξαγόρασε Hadjipieris Dairy και έρχεται στην Κύπρο η ΟΜΗΡΟΣ-Συνολικές επενδύσεις 30 εκατ. την επόμενη πενταετία
Ο Κύπριος Γιάννης Ιωάννου νέος Group CFO στον όμιλο ΤΙΤΑΝ-«Αυτό δεν είναι απλώς ένα επαγγελματικό ορόσημο»
CBN Young Dragon Awards: Ξεκίνησε το open call για τις υποψηφιότητες-Πού και πώς μπορούν να υποβληθούν
Γιάννης Γεωργούλας: Ουσιαστικά βήματα σε ψηφιακή πολιτική, έρευνα και καινοτομία-Δημιουργικός ο ρόλος του ΔΗΣΥ
Μάριος Ταννούσης: Πολύ σημαντικό και θετικό βήμα ο Εθνικός Μηχανισμός Ελέγχου ΑΞΕ-Το όφελος για την Κύπρο
Στο Εθνικό Συμβούλιο ο Μάκης Κεραυνός…Ενημέρωσε την πολιτική ηγεσία για την φορολογική μεταρρύθμιση