Α. Θεοδούλου: Τα περίπτερα ακολουθούν την πορεία του έντυπου Τύπου

InBusinessNews  05/03/2019 07:44
Α. Θεοδούλου: Τα περίπτερα ακολουθούν την πορεία του έντυπου Τύπου

Α. Θεοδούλου: Τα περίπτερα ακολουθούν την πορεία του έντυπου Τύπου

InBusinessNews  05/03/2019 07:44

Μπορεί το θέμα της φιλελευθεροποίησης του ωραρίου να μην απασχολεί πια τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων ή τις δημόσιες συζητήσεις, όμως, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων διαρκούς εξυπηρέτησης συνεχίζουν να μετρούν απώλειες μετά από αυτήν την ρύθμιση.

RELATED ARTICLES


Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «InBusinessNews» ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Καταστημάτων Διαρκούς Εξυπηρέτησης, Ανδρέας Θεοδούλου, δηλώνει ότι σήμερα τα περίπτερα ακολουθούν τη φθίνουσα πορεία του Τύπου, αφού όπως σημειώνει η πορεία των δύο είναι αλληλένδετη.

Σύμφωνα με τον κ. Θεοδούλου, μετά την φιλελευθεροποίηση του ωραρίου έχει μειωθεί ακριβώς στο μισό ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων διαρκούς εξυπηρέτησης, τα οποία υποχρεώθηκαν να βάλουν νέα προϊόντα για να είναι σε θέση να αντέξουν την πίεση των υπεραγορών, με την ελπίδα να κερδίσουν κάποιους καταναλωτές λόγω ταχύτερης και πιο εύκολης εξυπηρέτησης. Σύμφωνα με τον κ. Θεοδούλου, φαίνεται να έχει παγιωθεί η αντίληψη ότι εξυπηρετεί η σημερινή ρύθμιση με την φιλελευθεροποίηση του ωραρίου, ωστόσο όπως επισημαίνει πρέπει να μπουν κανόνες και να μην επικρατεί αναρχία. Μέσω του «InBusinessNews» στέλνει το μήνυμα, ότι μπορεί να βρεθεί η χρυσή τομή, που να εξυπηρετεί και τις ανάγκες του καταναλωτή και των καταστημάτων. 

Διαβάστε ακόμα: Τρ. Κύπρου: Η πρόσθετη αξία, τα δάνεια και οι πωλήσεις ακινήτων

Διαβάστε ακόμα: Parklane: Άνοιξε τις πόρτες του
 

Διαβάστε ακόμα: «Πράσινο» σε 20 κατοικίες κοντά στη Natura στην Πέγεια


Μειώθηκε στο μισό η δουλειά

Μιλώντας με αριθμούς τελικά πόσο σας επηρέασε η φιλελευθεροποίηση του ωραρίου των καταστημάτων;
Το γεγονός ότι μας έχει επηρεάσει η φιλελευθεροποίηση του ωραρίου είναι κάτι που μπορεί να αντιληφθεί ο καθένας, ακόμη και αν δεν ασχολείται με τον τομέα του λιανικού εμπορίου. Είναι η μισή δουλειά πλέον. Έχει μειωθεί ο κύκλος εργασιών μας ακριβώς στο μισό σε σχέση με το τι ίσχυε προ φιλελευθεροποίησης, ενώ την ίδια στιγμή αρκετά είναι τα καταστήματα που δεν άντεξαν μετά την φιλελευθεροποίηση και έβαλαν λουκέτο. Θα έλεγα, εν ολίγοις, ότι τα περίπτερα ακολουθούμε τη φθίνουσα πορεία των εφημερίδων. Η πορεία των εφημερίδων και των περιπτέρων είναι αλληλένδετη. 

Με ποιους τρόπους είδατε να αλλάζουν οι συνήθειες των Κυπρίων καταναλωτών με την φιλελευθεροποίηση;
Προφανώς και έχουν αλλάξει οι συνήθειες των καταναλωτών. Εκείνο που χάσαμε μετά την φιλελευθεροποίηση του ωραρίου ως καταστήματα διαρκούς εξυπηρέτησης, είναι το ψώνισμα των αναγκαίων που έκανε ο κόσμος κατά το Σαββατοκύριακο, αλλά και τις καθημερινές, τις ώρες που οι υπεραγορές ήταν κλειστές. Ειδικά την Κυριακή ο κόσμος έκανε ένα αξιοσημείωτο ψώνισμα. Και τις καθημερινές, όμως, χάσαμε το ψώνισμα του κόσμου που έμπαινε στα καταστήματα μας πιο αργά το βράδυ. Πλέον οι υπεραγορές είναι ανοικτές μέχρι τις εννιά το βράδυ και στην Κύπρο ελάχιστοι θα θελήσουν να ψωνίσουν κάτι μετά τις 9 το βράδυ.

Από την πλευρά σας, με ποιες μεθόδους προσπαθήσατε να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα που προέκυψαν συνεπεία της φιλελευθεροποίησης του ωραρίου; 
Υποχρεωτικά από τη δική μας πλευρά έπρεπε να αναζητήσουμε τρόπους επιβίωσης μετά τα νέα δεδομένα που δημιουργήθηκαν. Έχουμε βάλει πολλά προϊόντα, που δεν μπορούσαμε προηγουμένως βάσει καταλόγων και κανονισμών να πουλούμε, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε την έντονη πίεση που δεχόμαστε από τις υπεραγορές μετά την φιλελευθεροποίηση του ωραρίου. Δεν μπορεί μια υπεραγορά να είναι δίπλα μου και να μένει ανοικτή μέχρι τις εννιά το βράδυ και εγώ να πουλώ μόνο περιορισμένα προϊόντα. Αφού πουλά τα πάντα η υπεραγορά δίπλα μου, άρα θα πουλήσω και εγώ όσα περισσότερα προϊόντα μπορώ, με την ελπίδα να κερδίσω στην ευκολότερη και πιο γρήγορη εξυπηρέτηση, αν βέβαια επιλέξει ο καταναλωτής να μπει στο δικό μου κατάστημα.

Μήπως τελικά η χαλαρότητα που έχει επικρατήσει στην αγορά μετά την φιλελευθεροποίηση λειτουργεί και προς όφελος των καταστημάτων Διαρκούς Εξυπηρέτησης; Το λεμε υπό την έννοια ότι δεν υπάρχει αυστηρός έλεγχος αυτήν την στιγμή για τα προϊόντα που βάζετε στα καταστήματά σας.
Στην πραγματικότητα δεν μας εξυπηρετεί η χαλαρότητα διότι είναι ανοικτή η υπεραγορά δίπλα μου, θα ανοίξει και άλλη υπεραγορά, θα έρθουν και άλλες αλυσίδες στην Κύπρο. Και έχουμε σχεδόν το ίδιο ωράριο. Διότι δεν είμαστε στο Λονδίνο. Μετά τις 10 ειδικά τον χειμώνα δεν κυκλοφορεί κανείς στην Κύπρο. Άρα η κατάσταση ως έχει αυτήν την στιγμή βολεύει εκείνον που μένει μέχρι τις 9 το βράδυ και πουλά τα πάντα σε πιο ανταγωνιστικές τιμές.

Πρέπει να βρεθεί χρυσή τομή

Έχετε συμβιβαστεί ότι δεν θα υπάρξει κάποια νέα ρύθμιση στο ωράριο; 

Δεν υπάρχει κάτι επίσημο. Έχει παγιωθεί, πάντως, στη συνείδηση του κόσμου η αντίληψη ότι βολεύει αυτή η ρύθμιση. Το ζήτημα είναι να βρεθεί μία χρυσή τομή. Να μην υπάρχει αναρχία στην αγορά και να δουλεύουμε όλοι με βάση κάποιους κανονισμούς. Και αυτό είναι το σωστό να γίνει, να μπουν δηλαδή κανόνες, διότι δεν σημαίνει ότι θα συνεχίσει να αποδίδει η σημερινή ρύθμιση. Ανοίγουν συνεχώς νέες υπεραγορές. Αυτήν την στιγμή έχουμε τον ίδιο αριθμό υπεραγορών που είχαμε παλαιότερα. Αυξάνονται τα εμπορικά κέντρα. Θα δούμε να ανοίγουν και εκπτωτικά χωριά. Φημολογείται ότι θα ανοίξουν δύο εκπτωτικά χωριά, το ένα δίπλα μάλιστα σε εμπορικό κέντρο. Άρα θα πάει εκεί ο καταναλωτής. Θα πρέπει να μετρήσεις τις ανάγκες των καταστημάτων, των καταναλωτών και να προσπαθήσεις να βρεις τη μέση λύση. Και ο καταναλωτής να είναι ευχαριστημένος και τα καταστήματα να λειτουργούν χωρίς αθέμιτο ανταγωνισμό. Να βρεις μια χρυσή τομή, λαμβάνοντας υπόψη ασφαλώς και το γεγονός ότι είμαστε τουριστικός προορισμός. Πιστεύω ότι μπορεί να βρεθεί αυτή η χρυσή τομή. Είναι ζήτημα θέλησης.

Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος, πέρα από το θέμα του ωραρίου; 
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η πολύ μικρή κερδοφορία που έχουμε πάνω στα προϊόντα τα οποία καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο στον κύκλο εργασιών μας. Στηριζόμαστε κυρίως στα καπνικά προϊόντα, στον Τύπο, τις κάρτες κινητής τηλεφωνίας και τα λαχεία. Ακόμη όμως και αυτά τα προϊόντα που προανέφερα, όπως ο Τύπος και τα καπνικά προϊόντα βρίσκονται σε πτωτική πορεία. Επιπρόσθετα, η τάση του κόσμου να ψωνίζει με πιστωτικές κάρτες που ολοένα και αυξάνεται, μειώνει το περιθώριο κέρδους μας σε ποσοστά που καθιστούν αδύνατο για ένα κατάστημα διαρκούς εξυπηρέτησης να επιβιώσει, με τόσο μικρό ποσοστό κέρδους. 

Με ποιους άλλους τρόπους θα μπορούσε το κράτος και οι μηχανισμοί του να σας βοηθήσουν σε αυτήν τη μάχη επιβίωσης;
Μέχρι σήμερα το κράτος δεν έδειξε ότι μπορεί ή θέλει να βοηθήσει τα μικρά καταστήματα να επιβιώσουν. Θα μπορούσε να έδινε ένα προϊόν κατά αποκλειστικότητα στα καταστήματα διαρκούς εξυπηρέτησης. Στην πραγματικότητα μόνο μία ρύθμιση της αγοράς θα μπορούσε να μας διευκολύνει, χωρίς να χάνουμε την ταυτότητά μας, σε συνδυασμό με την προοπτική να μας έδιναν κάποια προϊόντα κατά αποκλειστικότητα. 

Βλέπουμε κάποια περίπτερα να αναρτούν ενημερώσεις ότι δεν δέχονται πληρωμή με πιστωτικές κάρτες για καπνικά. Ποιος είναι ο λόγος; 
Ο λόγος είναι αυτός που προαναφέραμε. Ότι είναι πολύ χαμηλή η κερδοφορία. Δεν μας συμφέρει, για αυτό κάποιοι δεν δέχονται κάρτα. Υπάρχουν και άλλοι βεβαίως που συνεχίζουν να δέχονται πιστωτική κάρτα και προσαρμόζονται στις συνήθειες του σύγχρονου καταναλωτή, έστω και αν αυτό είναι σε βάρος τους. 


Θα παραμείνουν αναγκαία τα περίπτερα 

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να επιβιώσει στις σημερινές οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες ένα κατάστημα διαρκούς εξυπηρέτησης; 
Πρέπει να αλλάξει και να προσαρμοστεί με τα νέα δεδομένα της αγοράς. Δηλαδή να αναπροσαρμόσει την τακτική αγοράς προϊόντων, την τιμολόγηση προϊόντων ώστε να είναι ανταγωνιστική, να εμπλουτίσει την γκάμα προϊόντων που πουλά με πιο κερδοφόρα προϊόντα και να προσεγγίσει τον καταναλωτή διαφορετικά, ώστε να μην αποτελεί ένα αριθμό, όπως συμβαίνει στις υπεραγορές, αλλά να επενδύσει στην προσωπική επαφή με τον καταναλωτή. Μία λύση επίσης είναι να συμφωνήσουν 4-5 καταστήματα να κάνουν μαζί τις αγορές, ώστε να είναι σε θέση να αγοράζουν και να πωλούν σε καλύτερες τιμές. Πιστεύουμε ότι τα καταστήματα διαρκούς εξυπηρέτησης δεν θα πάψουν να είναι αναγκαία για τον καταναλωτή  και πιστεύουμε επίσης στη δύναμη των ανθρώπων που εργάζονται στα καταστήματα αυτά. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι άλλωστε ευέλικτες και προσαρμόζονται πιο εύκολα.

Είναι οικονομικά συμφέρουσα για ένα κατάστημα διαρκούς εξυπηρέτησης η επιλογή της 24ωρης λειτουργίας;
Υπάρχει αυτή η επιλογή, αλλά δεν πιστεύω ότι έχει νόημα πλέον, διότι δεν είμαστε σε χώρα με εκατομμύρια καταναλωτών. Είναι μία η πίτα του λιανικού εμπορίου και δεν μεγαλώνει, παρά το ότι για τον καταναλωτή, μπορεί να αυξάνονται οι επιλογές με το άνοιγμα πολλών εμπορικών κέντρων και υπεραγορών. Δεν νομίζω ότι 24ωρη λειτουργία θα λύσει το πρόβλημα της επιβίωσης. 

Πώς ήταν η αλλαγή με το θέμα της πλαστικής σακούλας; Την αποφεύγουν πλέον οι καταναλωτές λόγω χρέωσης;
Ανταποκρίθηκε πολύ καλά ο κόσμος. Είναι στο 80% η μείωση. Πιστεύω ότι μέτρησε κυρίως η χρέωση. Αυτοί που λειτουργούσαν με βάση περιβαλλοντικές ευαισθησίες απέφευγαν την πλαστική σακούλα και προηγουμένως, δεν περίμεναν την χρέωση της σακούλας για να το αποφασίσουν.

Σχετικά Άρθρα

Σχολιάστε την Είδηση
Πίσω στην αρχή της σελίδας