Οίνου Γη-Κτήμα Βασιλειάδη: Εν οίνω αλήθεια

Έμπνευση για τη δημιουργία του Οίνου Γη-Κτήμα Βασιλειάδη απετέλεσε για τους διαδόχους του ο Γεώργιος Βασιλειάδης, ο οποίος κατάφερε να δει στην αμπελοκαλλιέργεια και την οινοποίηση τις αλήθειες μιας παράδοσης που θέλει το κρασί να δίνει ζωή στους ανθρώπους και στη δική του περίπτωση στο επιχειρείν. Την οικογενειακή οινική ιστορία συνέχισε ο υιός του Χριστόδουλος Βασιλειάδης και στα κεφάλαια που σήμερα έπονται γράφει πια και η εγγονή Άννα Μαρία Βασιλειάδη Μαρκίδη. Μαζί της το IN Business ξεναγήθηκε στα έργα, τις ημέρες και τους χώρους του κτήματος στο Όμοδος. 
 
Ο χώρος του οινοποιείου, που άνοιξε πρόσφατα τις πόρτες του και υποδέχτηκε τους πρώτους επισκέπτες, αποτελεί ένα ζωντανό εργοστάσιο, στο οποίο πραγματοποιείται η παραγωγή του κρασιού. «Το ευτύχημα με τα οινοποιεία γενικότερα, όπως και με το δικό μας, είναι πως τη στιγμή που παράγεται το κρασί, ο κόσμος μπορεί να επισκεφθεί τους χώρους μας και να ξεναγηθεί στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις μας, γνωρίζοντας από κοντά την παραγωγική διαδικασία», αναφέρει η κ. Βασιλειάδη. Επιθυμία των ιδιοκτητών είναι το οινοποιείο να αποτελέσει ένα κέντρο πολιτισμού και οινοτουρισμού, γι’ αυτό τον λόγο οι εγκαταστάσεις προσφέρονται για τη διεξαγωγή ψυχαγωγικών εκδηλώσεων. Πολύ σύντομα, μάλιστα, θα λειτουργήσει και εστιατόριο, με στόχο να προσελκύσει εγχώριο και διεθνή τουρισμό. Η θέα από τη βεράντα ανταμείβει τον κάθε επισκέπτη, ενώ η προσφερόμενη γευσιγνωσία ολοκληρώνει την εμπειρία στο έπακρον. Από εκεί μπορεί κανείς να προμηθευτεί τα κρασιά που παράγονται, τα οποία διατίθενται σε επιλεγμένες κάβες και υπεραγορές ανά την Κύπρο.

Ο δεσμός με τη γη
Η φιλοσοφία του οινοποιείου σχετίζεται με την ανάδειξη του δεσμού που έχει ο άνθρωπος με την αυτόχθονα γη. Πρωταρχικό μέλημά τους είναι η παραγωγή εκλεκτών οίνων και η διάθεσή τους στο απαιτητικό εγχώριο και διεθνές κοινό: «Πέρα από την παραγωγή των καλύτερων, κατά το δυνατό, κρασιών, τα οποία θα αναδεικνύουν την ταυτότητα του τόπου μας, προτεραιότητα μας είναι το οινοποιείο να αποτελέσει το επιστέγασμα της μακράς οινικής παράδοσης ολόκληρης της αμπελουργικής κοινότητας του Ομόδους και των Κρασοχωριών, που αποτελούν ένα ζωντανό χώρο ανάδειξης της ιστορίας του τόπου μας και της διατήρησης του πολιτισμού».

Μεγαλύτερη βαρύτητα δίνεται στις γηγενείς ποικιλίες, όπως το Ξυνιστέρι, το Μαραθεύτικο και το Γιαννούδι, που εκφράζουν την κυπριακή ταυτότητα κι έτσι μπορούν να ξεχωρίσουν στην παγκόσμια αγορά. Καλλιεργούν, όμως, και διεθνείς ποικιλίες, όπως το Shiraz, το Cabernet Sauvignon και το Chardonnay, οι οποίες αναδεικνύουν τον χαρακτήρα τους, καθώς απλώνουν τις ρίζες τους στον ομοδίτικο αμπελώνα. Πάντως, σύμφωνα με την ίδια, οι Κύπριοι φαίνεται να ξεχωρίζουν τις γηγενείς ποικιλίες, τις οποίες και αναζητούν.
 
Κουλτούρα αιώνων
Το κρασί είναι ένα ιδιαίτερο προϊόν, καθώς κουβαλάει μαζί του μια ολόκληρη κουλτούρα παραγωγής και κατανάλωσης. Στο πλαίσιο αυτό η αναλογία τιμής και ποιότητας είναι ένας μύθος, ο οποίος σταδιακά καταρρίπτεται, επισημαίνει η κ. Βασιλειάδη: «Ένα ‘μεγάλο’ κρασί σαφώς και είναι πιο ακριβό, χωρίς όμως να σημαίνει πως κρασιά, τα οποία είναι πιο προσιτά στους καταναλωτές, δεν μπορούν να είναι αξιόλογα. Το ‘καλύτερο’ κρασί ανταποκρίνεται σε ένα πλήθος παραγόντων, που περιλαμβάνουν το προσωπικό γούστο, την περίσταση που καταναλώνεται, την παρέα και τα γευστικά ταιριάσματα. Πέρα από το θέμα της τιμής, κατά την αξιολόγηση της ποιότητας, ο καταναλωτής θα πρέπει σήμερα να λαμβάνει υπόψη και άλλες παραμέτρους, όπως η περιοχή, η ποικιλία και η σοδειά».
 

Πάντως, αυτό που θεωρούν ως τη μεγαλύτερη πρόκληση στο Οίνου Γη-Κτήμα Βασιλειάδη, δεν είναι άλλο από τον τρόπο χειρισμού της πατρικής κληρονομιάς. Στοχεύουν στη διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ της οινικής παράδοσης που κληρονόμησαν και της προηγμένης τεχνολογίας, η οποία καθορίζει σήμερα την καλλιέργεια και την οινοποίηση.

«Θεωρώ ότι βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά σε ό,τι αφορά τον τρόπο που προσεγγίζουμε την κουλτούρα του οίνου, συμβάλλοντας στην αναγέννηση της κυπριακής οινοπαραγωγής και στην ενδυνάμωση του οινοτουρισμού», τονίζει. Ο αμπελώνας αποτελεί το όχημά τους προς την επιτυχία και το οινοποιείο, ομαλώς ενταγμένο στο γύρω περιβάλλον, εκφράζει το terroir του Ομόδους. Η υψηλή ποιότητα των κρασιών τους, σύμφωνα με την ίδια, βασίζεται κατά κύριο λόγο στους ιδιόκτητους και διαρκώς ελεγχόμενους αμπελώνες.
 

Επένδυση στην ταυτότητα
Η κ. Βασιλειάδη εκτιμά πως τα κυπριακά κρασιά βρίσκονται σήμερα σε μια φάση εξερεύνησης της ταυτότητάς τους. Όταν η… τράπουλα ξαναμοιράστηκε στο παγκόσμιο τραπέζι της οινοπαραγωγής, λέει, η Κύπρος δυσκολεύτηκε να διαβάσει το παιχνίδι: «Το ελπιδοφόρο είναι, όμως, ότι σήμερα βρισκόμαστε σε καλό δρόμο. Στον κλάδο πραγματοποιούνται επενδύσεις προς τη σωστή κατεύθυνση και υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να τον εξελίξουν, με στόχο τη δυναμική επάνοδο». Την ίδια ώρα, η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς τόσο στον χειρισμό του αμπελιού όσο και του οινοποιείου. Οι νέες τάσεις σχετίζονται με αειφόρους τρόπους διαχείρισης των δύο αυτών πυλώνων της παραγωγής κρασιού. Άλλωστε, στη σημερινή εποχή της πληροφόρησης η ποιότητα πρέπει να είναι εξασφαλισμένη, καταλήγει η κ. Βασιλειάδη, αφού ο πελάτης δεν συγχωρεί το μέτριο, σε μια αγορά που παίρνει πνοή από τον υγιή ανταγωνισμό, ο οποίος στηρίζεται εν πολλοίς στη συνεχή εξέλιξη.

Facts and figures
Έκταση αμπελώνων:
1000 ιδιόκτητα στρέμματα
Έκταση κτιριακών εγκαταστάσεων: 2.730 δομημένα τ.μ.
Αριθμός ετικετών: 6
Μηνιαία παραγωγή: Δυναμικότητα επί του παρόντος 120.000 φιάλες.
 

Δειτε Επισης

Αυξημένη κίνηση στις υπεραγορές το Πάσχα, αλλά όχι σε άλλα καταστήματα λιανικής
Μαρία Παναγιώτου: Υπάρχει ενδιαφέρον για το e-κοφίνι, ξεπέρασαν τους 1200 οι συμμετέχοντες
Φιλελεύθερο ανά την Ευρώπη το ωράριο των καταστημάτων-Τι κατέδειξε έρευνα της Βουλής
Κερδίζουν από τους ενοικιαστές τους Mall of Cyprus και Mall of Engomi
«Ανάβει» το παράνομο εμπόριο αντί να σβήνει το τσιγάρο η υψηλή φορολογία(έρευνα)
Μ. Παναγιώτου: Μεγάλη η ψαλίδα μεταξύ παραγωγού και τελικών τιμών στον καταναλωτή
Η Σκλαβενίτης Κύπρου δίπλα στο προσωπικό της με ωφελήματα και παροχές
Τι... βγάζει το «e-κοφίνι»-Οι τιμές των οπωροκηπτευτικών στα σημεία λιανικής πώλησης
Ξεκίνησε το «e-κοφίνι»-Πού μπορείτε να το βρείτε και πώς να το αξιοποιήσετε
Της τελευταίας στιγμής για τα πασχαλινά τους ψώνια οι Κύπριοι-Πότε η κορύφωση της κίνησης στις υπεραγορές