«Φορτσάρουν» για Black Friday τα καταστήματα
07:30 - 14 Νοεμβρίου 2018
Σε προετοιμασίες εν όψει της επονομαζόμενης Black Friday, την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου, βρίσκονται πολλά καταστήματα στην Κύπρο, στον απόηχο και της περσινής πρωτοφανούς ανταπόκρισης του κοινού στην συγκεκριμένη ημέρα. Λαμβάνοντας, μάλιστα υπόψη, τις πωλήσεις ρεκόρ που καταγράφηκαν πέρυσι, εκτιμάται ότι στη φετινή Black Friday θα συμμετάσχουν πιο πολλά καταστήματα από περισσότερους τομείς, ενώ υπολογίζεται ότι θα προσελκυθεί ακόμα μεγαλύτερος αριθμός καταναλωτών.
Όπως πληροφορείται το InBusinessNews, ήδη, αρκετά μεγάλα καταστήματα και εμπορικά κέντρα ετοιμάζουν ειδικές προσφορές και εκπτώσεις εν όψει του συγκεκριμένου τριημέρου, σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν όσο γίνεται περισσότερους καταναλωτές. Την μερίδα του λέοντος εκτιμάται ότι θα κερδίσουν και φέτος τα καταστήματα πώλησης ειδών τεχνολογίας και κινητών τηλεφώνων, τα οποία και αναμένεται να δώσουν ακόμα καλύτερες προσφορές από την περσινή χρονιά. Εκτιμάται, παράλληλα, ότι φέτος θα υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη συμμετοχή καταστημάτων πώλησης ειδών ένδυσης και υπόδησης, τα οποία θα επενδύσουν και σε διαφήμιση, λίγες μέρες πριν την «μαύρη Παρασκευή».
Διαβάστε ακόμα: Καταθέτει για Συνεργατισμό η Χρυστάλλα Γιωρκάτζη
Διαβάστε ακόμα: Καταθέτει για Συνεργατισμό η Χρυστάλλα Γιωρκάτζη
Μιλώντας στο InBusinessNews ο Πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού εμπορίου, Μάριος Αντωνίου, έκανε λόγο για μεγάλο ενδιαφέρον από πλευράς καταστηματαρχών για συμμετοχή στον θεσμό. Εξέφρασε, παράλληλα, την αισιοδοξία, ότι οι φετινές προσφορές θα είναι ακόμα καλύτερες, με μεγαλύτερα ποσοστά εκπτώσεων, σε σύγκριση με πέρυσι. «Εάν θέλουμε να εδραιωθεί ο θεσμός, θα πρέπει να δούμε μεγαλύτερα ποσοστά εκπτώσεων, απ’ ότι τις προηγούμενες χρονιές, όπως και καινούριο στοκ στις προσφορές. Στην Αμερική, τα ποσοστά εκπτώσεων αγγίζουν μέχρι και το 75% σε κάποιες περιπτώσεις, συνεπώς αν θέλουμε να διατηρηθεί το ενδιαφέρον και στην Κύπρο, οι εκπτώσεις θα πρέπει να είναι τουλάχιστον της τάξης του 35% και πάνω», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αντωνίου.
Ερωτηθείς για το πως η Black Friday επηρεάζει τις πωλήσεις των καταστημάτων εν όψει των Χριστουγέννων, ο κ. Αντωνίου ανέφερε ότι η συγκεκριμένη ημέρα σηματοδοτεί την έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου. «Κατά το παρελθόν, ο Νοέμβριος ήταν ένας μουδιασμένος μήνας από πλευράς πωλήσεων, επειδή οι καταναλωτές περίμεναν τις προσφορές του Δεκεμβρίου. Ωστόσο, με τον συγκεκριμένο θεσμό, το τέλος Νοεμβρίου σηματοδοτεί την αρχή της χριστουγεννιάτικης περιόδου και δίνει μια τονωτική ένεση στους καταστηματάρχες», πρόσθεσε.
Σε ότι αφορά δημοσιεύματα του εξωτερικού, που κάνουν λόγο για προβληματισμό στην συνέχιση του θεσμού στη Μεγάλη Βρετανία, λόγω διαφόρων προβλημάτων, ο κ. Αντωνίου ανέφερε ότι η συγκεκριμένη τάση δεν αναμένεται να επηρεάσει την Κύπρο, δεδομένου του τεράστιου ενδιαφέροντος που επιδεικνύει το κυπριακό κοινό. Πρόσθεσε, ότι στο νησί μας, δεν παρατηρείται, εξάλλου, το φαινόμενο επιστροφής των προϊόντων που αγοράστηκαν κατά την Black Friday, όπως συμβαίνει στη Βρετανία.
Υπενθυμίζεται ότι η περσινή Black Friday ήταν η καλύτερη των τελευταίων πέντε χρόνων, από πλευράς πωλήσεων. Μάλιστα, γίναμε μάρτυρες, και στην Κύπρο καταναλωτών να περιμένουν σε ουρές, έξω από τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, προκειμένου να καταφέρουν να εξασφαλίσουν το προϊόν της αρεσκείας τους, εξ αιτίας της περιορισμένης προσφοράς. Βάσει των αποτελεσμάτων της JCC, o ημερήσιος τζίρος είχε καταγράψει πέρυσι αύξηση της τάξης του 40%, σε σχέση με την αντίστοιχη ημέρα του 2016. Υπολογίζεται ότι σε παγκύπρια βάση την περσινή «Μαύρη Παρασκευή» είχε ξοδευτεί μέσω πιστωτικής κάρτας συνολικό ποσό ύψους περίπου €14 εκατ, έναντι €10 εκατ την αντίστοιχη ημέρα του 2016.
Επίσης, η Black Friday του 2017 ξεχώρισε και για τον μεγάλο αριθμό και τις κατηγορίες των καταστημάτων που συμμετείχαν στον θεσμό. Πέραν 200 εταιρειών σε παγκύπρια βάση μπήκαν στο «παιχνίδι», από έναν ευρώ τομέα προϊόντων, όπως ηλεκτρονικά είδη, ένδυση, υπόδηση, είδη DIY, έπιπλα κτλ. Μάλιστα, πέραν των καταστημάτων λιανικού εμπορίου, την τάση είχαν ακολουθήσει και άλλου είδους εταιρείες, όπως αεροπορικές, ενώ τράπεζες προσέφεραν περισσότερους βαθμούς στις κάρτες τους για αγορές τη συγκεκριμένη ημέρα, προς όφελος των καταναλωτών.