Πως διαφοροποιείται ο τομέας των FMCGs

Η ψηφιακή τεχνολογία κυριαρχεί στην καθημερινότητα μας, αποτελεί προέκταση της κάθε μας κίνησης και αποτελεί το εργαλείο που διαμορφώνει τις καταναλωτικές μας συνήθειες. Πέντε γυναίκες επαγγελματίες του τομέα των καταναλωτικών αγαθών παραθέτουν τις δικές τους προβλέψεις για το πως διαφοροποιείται ο τομέας το προσεχές διάστημα.

Διαβάστε ακόμα: Μελετούν δημιουργία Γεωργικού Εκπαιδευτικού Κέντρου στο Τρόοδος

Μαρία Γερμανού
Chief retail officer, C.A. Papaellinas Group

«Η ταχύτητα με την οποία αλλάζουν τις συνήθειές τους οι καταναλωτές είναι πρωτοφανής. Οι επιρροές που έχουν, αλλά και η αφθονία των επιλογών, είναι ο κύριος λόγος που όσοι δραστηριοποιούνται στη λιανική θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση με τον πελάτη τους, του οποίου η αγοραστική συμπεριφορά γίνεται ολοένα και πιο ρευστή και απρόβλεπτη.

Ο καταναλωτής, παρά την κυριαρχία της τεχνολογίας, εξακολουθεί να έχει κάποιες συνήθειες τις οποίες δεν αποχωρίζεται, όπως αυτή του ψωνίσματος, για την οποία διατηρεί πάντοτε ενθουσιασμό. Αυτό τον ενθουσιασμό δεν πρέπει να τον υποτιμήσουμε είτε ο πελάτης ψωνίζει στο κατάστημα είτε διαδικτυακά. Οφείλουμε να του προσφέρουμε εμπειρία που θα κρατήσει ζωντανό τον ενθουσιασμό αυτό, με σκοπό τη σύνδεσή του μαζί μας. Ο σημερινός καταναλωτής χρειάζεται ερεθίσματα, αλλά και πολύ καλή εξυπηρέτηση. Αυτά τα ερεθίσματα θα πρέπει να εμπλουτίσουν τη δική του εμπειρία είτε ψωνίζει κάτι ακριβό για ένα πολύ σημαντικό γεγονός είτε κάτι μικρό και απλό για την καθημερινότητά του. Οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο λιανεμπόριο, για να ανταποκριθούμε στη νέα εποχή, θα πρέπει να είναι ριζικές, να δίνουν ευκαιρίες εξέλιξης και ανάπτυξης».
 
Mικαέλα Μέσσιου Παπαχαραλάμπους
Μanaging director, Messios Trading Co

«Ο Σωκράτης είχε πει πως το μυστικό της αλλαγής είναι να επικεντρώσεις όλη την ενέργειά σου όχι στο πώς να πολεμήσεις το παλιό, αλλά στη δημιουργία του νέου. Και δεν θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρα τα λόγια του σήμερα, καθώς ζούμε σε μια εποχή συνεχούς αλλαγής. Ο τομέας των καταναλωτικών αγαθών δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστος. Βλέπουμε ότι οι νέοι καταναλωτές σήμερα είναι digital natives ή ψηφιακά γηγενείς, κάτι που σίγουρα επηρεάζει και την καταναλωτική τους συμπεριφορά. Σήμερα οι άνθρωποι ψάχνουν για μια διαφορετική εμπειρία όταν ψωνίζουν, είναι πιο ενημερωμένοι για τα trends της αγοράς και διερευνούν περισσότερο τις επιλογές τους. Ενδιαφέρονται πιο πολύ για το περιβάλλον, καθώς και για την υγεία και την ευεξία τους. Κατά συνέπεια, τα καταναλωτικά αγαθά πρέπει να προσαρμοστούν στις αυξημένες αυτές απαιτήσεις. Καινοτόμες ιδέες συχνά κερδίζουν έδαφος έναντι των παλαιότερων μαζικών πρακτικών μάρκετινγκ και παραγωγής. Στη σημερινή εποχή είναι απαραίτητο τα καταναλωτικά αγαθά να γίνουν πιο ευέλικτα, για να μπορούν να προσαρμόζονται εύκολα στο συχνά ρευστό και αβέβαιο περιβάλλον της αγοράς. Μέσω της καινοτομίας, αλλά και της υιοθέτησης ψηφιακών πρακτικών, θα μπορέσουν να παραμείνουν ανταγωνιστικά στο προσεχές διάστημα».
 
Νίκη Ευθυμίου
Commercial manager, Υπεραγορές Άλφαμεγα

«Σε έναν κόσμο, που εξελίσσεται συνεχώς, αποτελεί αναπόφευκτο γεγονός και η διαφοροποίηση του τομέα των καταναλωτικών αγαθών. Ο σημερινός καταναλωτής είναι περισσότερο ψαγμένος, μορφωμένος, εκπαιδευμένος και γνωρίζει πώς θα αξιοποιήσει σωστά το εισόδημά του, δίνοντας έμφαση και προτεραιότητα στην ποιότητα αλλά και στα συστατικά των προϊόντων. Τον ενδιαφέρει το ποιοτικό φαγητό και η διατροφή του γενικότερα. Αυτό αποδεικνύεται μέσα από την εμπιστοσύνη που έχει στις μάρκες με ποιοτική αξία, αλλά και από την προτίμηση του σε βιολογικά προϊόντα, είδη ειδικής διατροφής και υπερτροφές. Έχοντας ως γνώμονα την απλοποίηση της ζωής του καταναλωτή, ο οποίος διαθέτει όλο και λιγότερο ελεύθερο χρόνο και θέλει να τον αξιοποιεί ποιοτικά, στόχος μας είναι να εξελισσόμαστε με βάση την τεχνολογία που προοδεύει συνεχώς και τις τάσεις που επικρατούν στην εκάστοτε αγορά.

Οι ηλεκτρονικές αγορές θα είναι πλέον ένα διαδεδομένο φαινόμενο. Με την πάροδο των χρόνων τα δεδομένα στο λιανικό εμπόριο θα αλλάζουν συνεχώςν καθώς θα επηρεάζονται άμεσα από το εκάστοτε κοινό και την αγοραστική δύναμη που θα έχει. Η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα στα νέα δεδομένα θα αποτελεί σκοπό για μεγιστοποίηση της ευχαρίστησης και της ικανοποίησης των πελατών».
 
Σοφία Μιλτιάδου
Γενική διευθύντρια εμπορικών δραστηριοτήτων, Χαραλαμπίδης Κρίστης

«Ο Κύπριος καταναλωτής βρίσκεται σήμερα on line. Είναι ενημερωμένος και θέλει την ευκολία του. Απαιτεί προϊόντα value for money, ευχάριστη αγοραστική εμπειρία και καλή εξυπηρέτηση στα σημεία πώλησης, αλλά και διαδικτυακά. Επιζητά ποιοτικά και ασφαλή προϊόντα, που να ακολουθούν τον μοντέρνο τρόπο ζωής και τις διεθνείς τάσεις. Οι εταιρείες που θα ξεχωρίσουν θα πρέπει να είναι τεχνολογικά προχωρημένες, να έχουν στρατηγικό pricing, να προσφέρουν νέα και καινοτόμα προϊόντα. Παρόλα αυτά, σήμερα ο τομέας των καταναλωτικών αγαθών εστιάζει, κυρίως, στην αύξηση μεριδίων. Η δημιουργία νέων καταστημάτων και ο πόλεμος των προσφορών εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται ως κύρια όπλα. Επίκεντρο η γρήγορη μετακίνηση πελατών και το βραχυπρόθεσμο κέρδος. Το κόστος της στρατηγικής αυτής είναι πολύ μεγάλο. Οι λιανοπώλες, εισαγωγείς και παραγωγοί το επωμίζονται, προς το παρόν, για να μπορέσουν να παραμείνουν στο παιχνίδι. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι η διάβρωση της κερδοφορίας δεν μπορεί να συνεχιστεί για πολύ ακόμη. Υποχρεωτικά η αγορά θα στραφεί σε συγχωνεύσεις, στρατηγικές συνεργασίες και εντελώς νέα επιχειρησιακά μοντέλα. Κυρίαρχοι στόχοι θα είναι η αυξημένη διαπραγματευτική δύναμη, το μειωμένο λειτουργικό κόστος, η ανάπτυξη στρατηγικών διαφοροποίησης και μακροπρόθεσμης αύξησης των πωλήσεων. Οι καταναλωτές θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι, με τις χαμηλότερες τιμές και τη βελτιωμένη αγοραστική εμπειρία, σε ένα μοντέρνο και τεχνολογικά προχωρημένο περιβάλλον».
 
Διαβάστε ακόμα: Εθνική Ασφαλιστική: Αύξηση 838% στα κέρδη

Tamar Aharon Cohen
CEO, Tempo Beverages Cyprus

«Έχω αναγνωρίσει τρεις κύριες τάσεις στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών της κυπριακής αγοράς. Η πρώτη είναι αυτό που λέμε στα αγγλικά, premiumization, δηλαδή η απαίτηση για υψηλής ποιότητας προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες. Το δεύτερο είναι η στροφή σε εξεζητημένα είδη. Στο πλαίσιο αυτής βλέπουμε καταναλωτές να μετατρέπονται σε… ειδικούς και να στρέφονται σε πιο δημιουργικά κοκτέιλ, ξεφεύγοντας από τα απλά. Να προτιμούν, για παράδειγμα, σε αρκετές περιπτώσεις ουίσκι μοναδικής απόσταξης (single malt) αντί του αναμειγμένου (blended). Επίσης, παρατηρούμε άνοδο στη ζήτηση για μπύρες ειδικού τύπου. Καθώς η οικονομία ανακάμπτει, βλέπουμε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο οι καταναλωτές αναζητούν πιο εξεζητημένες γεύσεις και ως εκ τούτου απαιτούν προϊόντα υψηλής ποιότητας, κάτι που με τη σειρά του οδηγεί την αγορά στην κατεύθυνση της παραγωγής οινοπνευματωδών ποτών ανώτερου επιπέδου. Η τρίτη τάση είναι η συγχώνευση εταιρειών του τομέα, οι οποίες ενώνουν δυνάμεις, παίρνοντας έτσι τον έλεγχο διάφορων brands κι επιχειρηματικών μονάδων. Παρόμοια εικόνα παρουσιάζει και ο τομέας των προμηθευτών, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται οι τοπικές αγορές. Πιστεύω ότι στο μέλλον θα δούμε περισσότερη χρήση ανεπτυγμένων ΙΤ συστημάτων στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, κάτι που θα οδηγήσει σε σαφή βελτίωση του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών».

Το απόσπασμα αποτελεί μέρος του μεγάλου αφιερώματος του περιοδικού IN Business "Women at work" που κυκλοφορεί στα περίπτερα.

Δειτε Επισης

Black Friday: Επεκτάθηκε, αλλά ατόνησε-Χαμηλές προσδοκίες και μούδιασμα στην αγορά
Α. Άννινος: Τα «γκρίζα αυτοκίνητα» και οι ανακλήσεις-Μας φορτώνουν εκκρεμότητα και ευθύνη που δεν μας αναλογεί
Προϊόντα 21 κυπριακών εταιρειών στην διεθνή έκθεση «Alles für den Gast» στην Αυστρία
Σε ιδιαίτερα θετική πορεία οι πωλήσεις πετρελαιοειδών από τα πρατήρια καυσίμων-Αύξηση 8,9%,
Ζητούν επαναξιολόγηση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων οι επιχειρηματίες της Μακαρίου-Επιστολή σε Προύντζο
Εννέα κυπριακές εταιρείες και επιχειρηματίες από διάφορους τομείς σε επιχειρηματική αποστολή στην Μπρατισλάβα
Ασπίδα προστασίας στα μέλη του από ΣΕΜΗΟ για τις ανακλήσεις αυτοκινήτων-Καμία ευθύνη για τους γενικούς διανομείς
Από τις λίγες χώρες με αύξηση στην διακίνηση εμπορευμάτων μέσω των λιμανιών της Ε.Ε. η Κύπρος
Δυναμική παρουσία Κύπρου στην διεθνή έκθεση China International Import Expo (pics)
Το Kia EV3 ενσωματώνει την υπηρεσία πληρωμών CarPay εντός αυτοκινήτου