Λιανεμπόριο: Τι ψάχνουν και τι δεν θα αγοράσουν οι καταναλωτές

Μαζικά επισκέπτονται οι Κύπριοι καταναλωτές τόσο υπεραγορές και φούρνους, όσο και malls. Παράλληλα, αναμένουν κάποια αύξηση στις τιμές, ενώ δεν βρίσκεται στις προτεραιότητές τους μια μεγάλη αγορά, όπως αυτοκίνητο, μοτοσικλέτα, τηλεόραση, ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές συσκευές ή έπιπλα.

Διαβάστε ακόμα: Αναπτυξιακά έργα €174 εκατ. υπό εξέλιξη

Δεν θα κάνουν μεγάλες αγορές
Όπως προκύπτει από την έρευνα «λιανικό εμπόριο» της Ελληνικής Τράπεζας για το δεύτερο εξάμηνο του 2017, σχεδόν έξι στους δέκα αναμένουν ότι οι τιμές θα αυξηθούν πολύ ή κάπως, ενώ μόλις το 23% θεωρούν ότι είναι κατάλληλη περίοδος για μεγάλες αγορές.

Πάνε όλοι υπεραγορές και φούρνους
Αξίζει να αναφερθεί ότι περίπου οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες απάντησαν ότι δεν έχουν καμία πρόθεση ή θεωρούν όχι και τόσο πιθανό ενδεχόμενο να αγοράσουν μία τηλεόραση, μία μοτοσυκλέτα, ένα αυτοκίνητο, μεγάλες οικιακές συσκευές και έπιπλα, ενώ έξι στους δέκα δεν σκοπεύουν να αγοράσουν υπολογιστή, tablet ή κινητό τηλέφωνο.

Η συντριπτική πλειοψηφία των Κυπρίων καταναλωτών επισκέπτεται υπεραγορές και φούρνους, με τα ποσοστά να φτάνουν το 96% και 92% αντίστοιχα. Ωστόσο, σχεδόν επτά στους δέκα επισκέπτονται επίσης discount store και το 82% επισκέπτονται περίπτερα.

Προσέχουν τις προσφορές
Τη μεγαλύτερη συχνότητα στις επισκέψεις, δηλαδή 16 φορές τον μήνα, έχουν οι φούρνοι, ενώ οι Κύπριοι επισκέπτονται τις υπεραγορές τουλάχιστον εννέα φορές τον μήνα, όπως επίσης και τα discount stores τέσσερις φορές τον μήνα.

Πιο συχνά επισκέπτονται τις υπεραγορές (11,1 φορές τον μήνα) και τους φούρνους (18,1 φορές τον μήνα) οι ηλικίες 45-54.

Σχεδόν όλοι οι καταναλωτές δίνουν σημασία στις προσφορές, καθώς εννέα στους δέκα τις παρατηρούν και πέρα του 80% τις λαμβάνουν υπόψη και χρησιμοποιούν κάποιες από αυτές. Εξάλλου οκτώ στους δέκα που επισκέπτονται υπεραγορές, αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν λίστα, εκ των οποίων οι επτά δηλώνουν ότι δεν ξεφεύγουν σημαντικά από τον προγραμματισμό τους.

Διαβάστε ακόμα: Έτοιμο για boom το ευρώ;

Στα malls οι 8 στους 10
Αξίζει να αναφερθεί ότι σχεδόν οκτώ στους δέκα καταναλωτές επισκέπτονται τα malls περίπου δύο φορές τον μήνα. Η ηλικιακή ομάδα που επισκέπτεται μαζικά, με ποσοστό 95%, τα εμπορικά κέντρα είναι τα άτομα 18-34 ετών, με το 75% να δηλώνουν ότι πηγαίνουν τουλάχιστον μία φορά τον μήνα.

Κύριες αγορές στα malls είναι τα είδη ένδυσης και υπόδησης, με τα αθλητικά είδη και τα καλλυντικά να ακολουθούν. Το 55% των καταναλωτών αγόρασαν είδη ένδυσης τους τελευταίους τρεις μήνες, το 46% αγόρασαν είδη υπόδησης, το 27% καλλυντικά και είδη για το σπίτι, το 24% αθλητικά είδη, ενώ μόνο το 13% αγόρασαν είδη τεχνολογίας την τελευταία τριμηνία.

Παράλληλα, σύμφωνα με την έρευνα, παρατηρείται μία στροφή στις επιλεκτικές online αγορές με βασικό κίνητρο το οικονομικό. Συγκεκριμένα, αγορά μέσω διαδικτύου πραγματοποίησαν το 15% των ερωτηθέντων, εκ των οποίων επτά στους δέκα δήλωσαν ότι επέλεξαν τις online αγορές λόγω χαμηλότερου κόστους.

Δειτε Επισης

Στην Κοπεγχάγη για τη άτυπη σύνοδο των Υπουργών Ανταγωνιστικότητας ο Γιώργος Παπαναστασίου
Νέα εποχή διασκέδασης στο Mall of Cyprus-Επεκτείνεται σημαντικά το Players Arcade (pics)
Χιλιάδες οχήματα παραμένουν ακινητοποιημένα σε ευρωπαϊκά λιμάνια λόγω των δασμών Τραμπ
Tο FMCG Unit της CTC...Οι εταιρείες που το αποτελούν, ο πρωταγωνιστικός ρόλος στην αγορά και η πορεία εξέλιξης
Παπαέλληνας: Τέσσερις γυναίκες του ομίλου μιλούν για τα brands που εκπροσωπούν-Η δυναμική, το εύρος και η αποστολή
Επαναπιστοποίηση Υπεραγορών Αλφαμέγα και Bean Bar ως Great Place To Work®
Αγρότης: Επεκτάθηκε με νέο μεγάλο κατάστημα στην περιοχή ΓΣΠ
Γ. Τσακκιστός: Δεν έχει βοηθήσει τους καταναλωτές το «e-kalathi»... Γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα μαζικής αναθεώρησης τιμών
Σε αρχηγό αστυνομίας και γραμματεία του Υπουργικού η έκθεση για Takata-Οι οδηγίες της Νομικής Υπηρεσίας
Στη δημοσιότητα το πόρισμα της Ερευνητικής Επιτροπής για τους Takata-Διαβάστε αυτούσια την έκθεση