Κ. Ευθυμίου: Καθιερωθήκαμε σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη

Διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης καταγράφει η Φώτος Φωτιάδης Διανομείς σε Ρουμανία, Σλοβενία και Κροατία με τον συνολικό κύκλο εργασιών και στις τρεις αγορές να φθάνει τα €75 εκατ. Το ευρύ και εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο της, το οποίο διαθέτει ηγετικές μάρκες και καλύπτει ποικίλες ανάγκες των καταναλωτών σε διαφορετικά επίπεδα τιμών, αποτελεί ένα από τα πλεονεκτήματα της που την διαφοροποιούν από τους ανταγωνιστές της.

Την ίδια ώρα, ο Κωνσταντίνος Ευθυμίου, Περιφερειακός Διευθυντής Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης  του Ομίλου σημειώνει πως το πιο ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Ομίλου είναι το ανθρώπινο του δυναμικό, το οποίο λειτουργεί με μια κουλτούρα υψηλής απόδοσης και δυναμική Ηγεσία.

Διαβάστε ακόμα: Επιχειρηματικά deals made in Cyprus

Σε συνέντευξη του στο InBusinessNews, o κ. Ευθυμίου αναλύει την πορεία του Ομίλου στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, καθώς επίσης και τα μελλοντικά σχέδια και προκλήσεις. 

Ποιες είναι οι δραστηριότητες του Ομίλου στις αγορές των Ρουμανίας, Κροατίας και Σλοβενίας; 
Σε αυτές τις αγορές η Φώτος Φωτιάδης Διανομείς, δραστηριοποιείται με επιτυχία στους τομείς των πωλήσεων, μάρκετινγκ, προώθησης και διανομής παγκοσμίου φήμης μαρκών, αντιπροσωπεύοντας μια μεγάλη γκάμα κορυφαίων διεθνών προϊόντων στις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, κρασιού και νερού. 

Πότε άρχισε να δραστηριοποιείται ο Όμιλος σε αυτές τις αγορές; Τι έδωσε την αυτοπεποίθηση και την αποφασιστικότητα στον Όμιλο να τολμήσει την έξοδο σε αυτές τις αγορές;
Στηριζόμενοι στην πολυετή παρουσία του Ομίλου μας στο διεθνή επιχειρηματικό στίβο, καθώς επίσης και στην  εξειδικευμένη τεχνογνωσία και εμπειρία στην εμπορία και προώθηση ποτών που έχουμε αναπτύξει μέσα από μια δυναμική πορεία, η Φώτος Φωτιάδης Διανομείς αποφάσισε να διευρύνει τις δραστηριότητες της και να εφαρμόσει το επιτυχημένο επιχειρησιακό της μοντέλο σε άλλες αγορές, έχοντας την πεποίθηση ότι θα επιτύχει τις ίδιες υψηλές επιδόσεις. 

O Όμιλος μας εισήλθε στην αγορά της Ρουμανίας το 2007, στην Κροατία ένα χρόνο αργότερα και στη Σλοβενία το 2012 με κύκλο εργασιών στις τρεις αυτές αγορές που σήμερα φθάνει τα 75 εκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης. 

Πως θα χαρακτηρίζατε την πορεία του Ομίλου σε αυτές τις αγορές μέχρι σήμερα;
Νιώθουμε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την αναπτυξιακή μας πορεία τα τελευταία 10 χρόνια. Ο Όμιλος μας, ένας αμιγώς κυπριακός οργανισμός, σταδιακά εξελίχθηκε σε μία εταιρεία η οποία έχει καθιερώσει τη θέση της ανάμεσα στις καλύτερες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης στον τομέα της, ενώ ταυτόχρονα αναγνωρίζεται ως ένας από τους πιο αξιόπιστους συνεργάτες εταιρειών - κολοσσών παγκοσμίου φήμης, όπως είναι οι Diageo, Danone, Gruppo Campari, Jose Cuervo και πολλές άλλες. 

Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του δικού σας Ομίλου που τον διαφοροποιούν από τους ανταγωνιστές του;
Το ευρύ και εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο μας, το οποίο διαθέτει ηγετικές μάρκες και καλύπτει ποικίλες ανάγκες των καταναλωτών σε διαφορετικά επίπεδα τιμών, η λειτουργική αποδοτικότητα των εταιρειών μας, καθώς επίσης και το μεθοδικό επενδυτικό μας πλάνο που εστιάζει στις κύριες δεξιότητες μας, ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγονται το μάρκετινγκ και η εμπορική αριστεία. Ωστόσο, πιστεύω ότι το πιο ισχυρό ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι το ανθρώπινο δυναμικό μας. Ένας οργανισμός μπορεί να εξασφαλίσει την επιτυχία και να κατακτήσει την κορυφή μόνο μέσω ενός άρτια καταρτισμένου προσωπικού, το οποίο λειτουργεί με μια κουλτούρα υψηλής απόδοσης και δυναμική Ηγεσία. 

Υπάρχουν ιδιαιτερότητες σε αυτές τις αγορές σε σχέση με την αγορά της Κύπρου; Μπορείτε να αναφέρετε μερικές ιδιαιτερότητες της κάθε αγοράς;
Κάθε χώρα έχει τα δικά της μοναδικά χαρακτηριστικά και ιδιαιτερότητες σε σχέση με το προφίλ και τις συνήθειες των καταναλωτών, τους οικονομικούς δείκτες, καθώς επίσης και το βιοτικό επίπεδο. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον όμως είναι, ότι σε όλες αυτές τις αγορές, το ουίσκι αποτελεί το νούμερο 1 ποτό στην κατηγορία εισαγόμενων οινοπνευματωδών ποτών και το τζιν ανήκει στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία. Αυτό το γεγονός προδιαγράφει θετικές προοπτικές για εμάς, καθώς στο χαρτοφυλάκιο μας διαθέτουμε τα πρώτα σε πωλήσεις ουίσκι σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως το Johnnie Walker και το J&B, ενώ στο τζιν κερδίζουμε με μάρκες όπως το Gordon's και το Tanqueray.

Ποιες είναι οι βασικές διεθνείς εταιρείες ποτών με τις οποίες συνεργάζεστε σε αυτές τις αγορές;  Έχετε αναπτύξει και κάποιες δικές σας μάρκες στις αγορές αυτές;
Οι μακροχρόνιοι εταίροι μας είναι μερικές από τις πιο διακεκριμένες εταιρείες ποτών σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε όλες αυτές τις αγορές είμαστε βασικός συνεργάτης της DIAGEO, της κορυφαίας εταιρείας παραγωγής αλκοολούχων ποτών στον κόσμο, της Gruppo Campari, της 6ης μεγαλύτερης εταιρείας οινοπνευματωδών ποτών παγκοσμίως, της Jose Cuervo και της Illva Saronno. Επίσης ένας άλλος σημαντικός συνεργάτης μας είναι η Nestle Waters, με την οποία έχουμε συμφωνία μόνο για την αγορά της Ρουμανίας,. 
 
Η απόλυτη εστίαση μας στις ανάγκες των καταναλωτών και ο προσανατολισμός μας προς την καινοτομία, έχουν υπαγορεύσει την ανάπτυξη δικών μας μαρκών και σε αυτές τις αγορές. Παράδειγμα αποτελούν η Tazovsky για τη ρουμανική αγορά και το κρασί prosecco Grande Vento, το οποίο σήμερα διανέμεται και στις πέντε αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται ο Όμιλος.

Διαβάστε ακόμα: ΑλφαΜέγα: Δεύτερη υπεραγορά στην Πάφο το 2018
 
Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια και ποιες οι προκλήσεις για τον Όμιλο σε αυτές τις αγορές;
Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση μέσω της περαιτέρω ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου μας με την ένταξη νέων προϊόντων που να ικανοποιούν τις απαιτήσεις των καταναλωτών, της επένδυσης σε νέα τεχνολογικά και επιχειρηματικά συστήματα, αλλά κυρίως μέσω της διαρκούς εκπαίδευσης και ανάπτυξης των ανθρώπων μας.

Στο πλαίσιο της συνεχούς εξέλιξης μας, ο Όμιλος ανέθεσε στην γνωστή συμβουλευτική εταιρεία στρατηγικής McKinsey τη μελέτη και αναδιοργάνωση της εταιρικής μας δομής. Ως αποτέλεσμα, έχουμε εφαρμόσει κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους σημαντικές αλλαγές, οι οποίες είμαστε βέβαιοι ότι θα μας επιτρέψουν να υλοποιήσουμε τους στρατηγικούς μας στόχους, αλλά κυρίως να ανταποκριθούμε με ευελιξία σε ένα ταχύτατα μεταβαλλόμενο και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
 

Δειτε Επισης

Φέτος το Πάσχα οι προσφορές είναι επικές-Smartphones με €0 αρχικά και €200 έκπτωση
Υπουργείο Εμπορίου: Εφαρμόζονται κανονισμοί για έλεγχο της μεσιτείας όπλων
Κλειστά τα γενικά καταστήματα την Πρωτομαγιά-Τι ισχύει για όσους εργαστούν
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών