Τι ισχύει για τα τουρκοκυπριακά οχήματα στις ελεύθερες περιοχές

Στις ανησυχίες για το κατά πόσο διενεργούνται οι απαραίτητοι έλεγχοι στα τουρκοκυπριακά οχήματα, όπως σε κάθε μηχανοκίνητο όχημα εγγεγραμμένο στην Κυπριακή Δημοκρατία απάντησε ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Μάριος Δημητριάδης.

Μετά το θανατηφόρο τροχαίο που προκλήθηκε από Τουρκοκύπριο οδηγό ταξί στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού στις 3 Οκτωβρίου 2017, ο υπουργός κλήθηκε να απαντήσει σε σχετική ερώτηση βουλευτή, σημειώνοντας ότι τα τουρκοκυπριακά οχήματα, τα οποία κυκλοφορούν στις ελεύθερες περιοχές πρέπει να έχουν ασφαλιστική κάλυψη από ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες είναι εγγεγραμμένες στο Μητρώο του Εφόρου Ασφαλιστικών Εταιρειών.

Διαβάστε ακόμα: Bad Bank: Ποιες οι θέσεις των υποψηφίων

Κυκλοφορούν μετά από έλεγχο
Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Δημητριάδης, ο Έφορος μπορεί να χορηγήσει προσωρινή άδεια οδικής χρήσης στις ελεύθερες περιοχές μη εγγεγραμμένου μηχανοκίνητου οχήματος για καθορισμένη περίοδο και καθορισμένο σκοπό. 

Γι’ αυτό τον λόγο το Τμήμα Οδικών Μεταφορών εκδίδει, μετά από επιθεώρηση που διενεργείται από τεχνικούς του Τμήματος, προσωρινή άδεια ενός έτους για σκοπούς νόμιμης διακίνησης των οχημάτων αυτών στις ελεύθερες περιοχές. 

Για να ανανεωθεί η εν λόγω άδεια θα πρέπει αυτά τα οχήματα να επιθεωρηθούν εκ νέου, ενώ κατά τη διακίνηση τους στις ελεύθερες περιοχές, τα τουρκοκυπριακά οχήματα διέπονται από τις πρόνοιες της ισχύουσας νομοθεσίας.

Τ/κ αυτοκίνητα από Ελληνοκυπρίους;
Την ίδια ώρα, το InBusinessNews κάλεσε τους αρμόδιους να σχολιάσουν τη φημολογία που επικρατεί το τελευταίο διάστημα για αυτοκίνητα εγγεγραμμένα στα κατεχόμενα, τα οποία φαίνεται να κυκλοφορούν στις ελεύθερες περιοχές με οδηγούς Ελληνοκυπρίους.

Όπως ανέφερε ο Διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, Σωτήρης Κολέττας, δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα ή οποιαδήποτε καταγγελία, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι δεν αποκλείεται να συμβαίνει ένα τέτοιο φαινόμενο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που ένα αυτοκίνητο είναι εγγεγραμμένο στα κατεχόμενα, για να κυκλοφορήσει νόμιμα στις ελεύθερες περιοχές από Ελληνοκύπριο θα πρέπει να έχει ασφαλιστική κάλυψη σε εταιρείες εγγεγραμμένες στο Μητρώο του Εφόρου Ασφαλιστικών Εταιρειών.

Απαγορεύτηκε η είσοδος σε ακατάλληλα οχήματα
Ερωτηθείς για τον βαθμό ελέγχου, στους οποίους υποβάλλονται τα τουρκοκυπριακά οχήματα πριν εισέλθουν σε περιοχές που ελέγχονται από την Κυπριακή Δημοκρατίας, ο κ. Κολέττας εξήγησε ότι η ελεύθερη διακίνηση ανθρώπων και οχημάτων στις δύο πλευρές γίνεται λόγω πολιτικών αποφάσεων, σημειώνοντας ότι ένα τουρκοκυπριακό όχημα υποβάλλεται στον ίδιο έλεγχο με ένα αυτοκίνητο Ελληνοκυπρίου.

«Τεχνικός του ΤΟΜ διεξάγει οπτικό έλεγχο και επιθεώρηση στο οδόφραγμα πριν την έκδοση της δωρεάν άδειας κυκλοφορίας, διασφαλίζοντας την καταλληλότητα του οχήματος πριν αυτό εισέλθει στις ελεύθερες περιοχές», ανέφερε σχετικά. 

Όσον αφορά λεωφορεία και φορτηγά από τα κατεχόμενα που περνούν το οδόφραγμα, θα πρέπει να έχουν πιστοποιητικό καταλληλότητας από τα κέντρα επιθεώρησης του ΤΟΜ. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Διευθυντή του ΤΟΜ, στα μικρά αυτοκίνητα γίνεται οπτικός έλεγχος, επισημαίνοντας μάλιστα ότι «δεν ήταν λίγα τα ιδιωτικά αυτοκίνητα στα οποία απαγορεύτηκε η είσοδος στις ελεύθερες περιοχές, καθώς μετά από τον οπτικό έλεγχο κρίθηκαν ακατάλληλα».

Αστυνομία: Συμμορφώνονται οι Τ/κ
Από την πλευρά του ο Βοηθός Διευθυντής Τροχαίας Αρχηγείου, Χάρης Ευριπίδου, ερωτηθείς για το κατά πόσο κυκλοφορούν αυτοκίνητα από τα κατεχόμενα από Ελληνοκύπριους, χωρίς την εξασφάλιση των σχετικών αδειών, τόνισε ότι δεν υπέπεσε στην αντίληψη της Αστυνομίας καμία τέτοια περίπτωση.

Διευκρίνισε ακόμα ότι για να κυκλοφορεί νόμιμα ένα τουρκοκυπριακό αυτοκίνητο από Ελληνοκύπριο στις ελεύθερες περιοχές, θα πρέπει να έχει ασφαλιστική κάλυψη και στις δύο πλευρές.

Παράλληλα, στους ελέγχους που γίνονται στα οδοφράγματα καταγράφονται οι αριθμοί της μηχανής και συλλέγονται τα απαραίτητα στοιχεία προκειμένου να αποφευχθεί οποιαδήποτε παρανομία.

Την ίδια ώρα η Αστυνομία φαίνεται να αντιμετώπισε σε σημαντικό βαθμό προβλήματα που προέκυψαν παλαιότερα με ανείσπραχτα εξώδικα, τα οποία εκδόθηκαν σε Τουρκοκυπρίους για τροχαίες παραβάσεις. «Έχει διορθωθεί αρκετά η κατάσταση ακόμα και με τα εξώδικα που πληρώνουν οι Τ/κ, τα οποία βρίσκονται στα ίδια ποσοστά με τους Ε/κ, καθώς δεν αποφεύγουν πλέον να καταβάλλουν τα πρόστιμα», ανέφερε ο κ. Ευριπίδου, σημειώνοντας ότι το φαινόμενο αντιμετωπίστηκε σε μεγάλο βαθμό μετά τις καταγγελίες που έγιναν, με αποτέλεσμα πλέον να μην υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα.

Διαβάστε ακόμα: Y. Kedem: Με πλούσιο βιογραφικό ο νέος Γ.Δ. του Nicosia Mall

Δειτε Επισης

Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας
Η Visa ανακοινώνει τον νικητή του διαγωνισμού της για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο