Συνήθως οι επαγγελματίες του ραδιοφώνου αναμένουμε την 13η Φεβρουαρίου (βλ. Παγκόσμια μέρα Ραδιοφώνου) για τα γνωστά δακρύβρεχτα ρομαντικά κείμενα που συνδυάζονται με vintage φωτογραφίες από μικρόφωνα και ραδιόφωνα της δεκαετίας του 50, ωστόσο τολμώ να πω ότι κάθε μέρα, είναι μέρα ραδιοφώνου!
Γιατί το ραδιόφωνο είναι ένα ζωντανό Μέσο που ζούμε μαζί του 365 μέρες το χρόνο!
Δεν έχω αναλαμπή, με αφορμή όμως τα latest data που αφορούν το reach του Ραδιοφώνου στην νήσο Κύπρο, ως Μέσο το ράδιο κυμαίνεται κοντά στο 80%. Επίσης, σύμφωνα με τα διεθνή στατιστικά της Nielsen (Μάρτιος 2025) το 78% της Gen Z ακούει παραδοσιακό ραδιόφωνο.
Σε ένα περιβάλλον όπου τα media εξελίσσονται διαρκώς και ο ανταγωνισμός της προσοχής είναι εντονότερος από ποτέ, το ραδιόφωνο διατηρεί μια αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα. Παρά την άνοδο του streaming και των social media, παραμένει ένα από τα πλέον αποδοτικά και αξιόπιστα μέσα για διαφημιστές που θέλουν να πετύχουν ισχυρό Return on Investment (ROI) και πραγματική σύνδεση με το κοινό.
Στην Κύπρο, τη μόνη αφρικανική χώρα με λευκούς κατοίκους, τα πράγματα είναι ακόμη καλύτερα και εξηγώ. Μια χώρα χωρίς δημόσιες συγκοινωνίες επιβάλει στον φορολογούμενο να χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του αυτοκίνητο, επιπρόσθετα οι μικρές αποστάσεις βοηθούν τον οδηγό στο να συντονιστεί αμέσως να ακούσει αυτό που θέλει στην διάρκεια της διαδρομής του και that’s it.
Και με δεδομένο ότι ποτέ δεν θα έχουμε συγκοινωνίες πχ. metro, τραμ κτλ. αυτό διασφαλίζει το μέλλον του ραδιοφώνου ως business. Πρόσφατη έρευνα που έγινε για λογαριασμό του ALPHA radio δείχνει ότι το 92% των ακροατών επιλέγει να ακούσει ράδιο στα FM που σημαίνει στο αυτοκίνητο.
Και εξηγώ… ρεαλιστικά το ραδιόφωνο είναι Μια σταθερή πλατφόρμα με τεράστια εμβέλεια. Παρά τις αλλαγές στο τοπίο του audio, το ραδιόφωνο διατηρεί υψηλά ποσοστά ακρόασης και να αποτελεί το βασικότερο ad-supported audio μέσο παγκοσμίως.
Σε ό,τι αφορά την Κύπρο η καθημερινή ακρόαση στο αυτοκίνητο, στο σπίτι και στον χώρο εργασίας προσφέρει στους διαφημιστές πολλαπλά σημεία επαφής με τον ακροατή. Εκ των πραγμάτων, οι ακροατές εκτίθενται στα μηνύματα μέσα σε πραγματικές συνθήκες της καθημερινότητας -κάτι που ενισχύει τη μνήμη και την κατανόηση του περιεχομένου.
Ως αποτέλεσμα το ROI αποδίδει πραγματικά αφού το ραδιόφωνο έχει διαχρονικά ένα από τα καλύτερα ROI μεταξύ των παραδοσιακών μέσων. Αυτό συμβαίνει γιατί: Έχει χαμηλότερο κόστος συγκριτικά με άλλα παραδοσιακά μέσα, προσφέρει μεγάλη συχνότητα επαφής και επανάληψη μηνύματος και φυσικά ενσωματώνεται οργανικά στη ρουτίνα του ακροατή, αυξάνοντας την πιθανότητα αποδοχής και δράσης.
Εξαιρετικά σημαντικό είναι το γεγονός ότι η νέα γενιά δεν εγκαταλείπει το ραδιόφωνο! Παρά τον μύθο ότι οι νέοι δεν ακούν ραδιόφωνο, τα δεδομένα δείχνουν ότι η Gen Z και οι νεότεροι Millennials συνεχίζουν να καταναλώνουν ραδιοφωνικό περιεχόμενο με σταθερούς ρυθμούς.
Τι δείχνουν οι τάσεις; Η Gen Z εξακολουθεί να αφιερώνει σημαντικό μέρος του χρόνου της σε FM ραδιόφωνο. Η νοσταλγική επιστροφή σε “retro media” (αναλογικά formats, ραδιόφωνα, κλασικά μέσα) αυξάνει το ενδιαφέρον.
Οι νέοι αναζητούν «ανθρώπινη» επιμέλεια, αυθεντικότητα και άμεση σύνδεση — στοιχεία που το ραδιόφωνο προσφέρει απλόχερα.
Τα δεδομένα αλλάζουν και όπως όλα δείχνουν, οι νέοι δεν είναι μονοδιάστατοι στην κατανάλωση audio. Συνδυάζουν streaming, podcasts και παραδοσιακό ραδιόφωνο — μετατρέποντας το ραδιόφωνο στο πιο σταθερό και ολοκληρωμένο μέρος της ηχητικής τους καθημερινότητας.
Ο συνδυασμός παραδοσιακής ακρόασης και digital analytics προσφέρει εξαιρετικές δυνατότητες μέτρησης αποτελεσματικότητας, frequency capping, αλλά και συμπεριφορικής στόχευσης — κάνοντας την καμπάνια πιο αποδοτική και «έξυπνη». Σε πραγματικά δεδομένα, το ραδιόφωνο παραμένει ένα μέσο με τεράστιο reach, είναι ένα μέσο με ανθρώπινη σύνδεση, προσφέρει υψηλό ROI και αναπάντεχα έχει ισχυρή παρουσία στις νεότερες ηλικίες.
*Διευθυντής Ραδιοφωνικού Τομέα ALPHA Κύπρου / Επικοινωνιολόγος.







