Τη δυσφορία του προς την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή μετέφερε σύσσωμο το λιανεμπόριο σχετικά με την ηλεκτρονική πλατφόρμα «e-kalathi», η οποία, πέντε μήνες μετά το λανσάρισμά της δεν έπεισε την αγορά.
Με αφορμή την ημερίδα που διοργανώθηκε στις 20 Νοεμβρίου από την Υπηρεσία σε συνεργασία με τον Παγκύπριο Σύνδεσμο Λιανικού Εμπορίου με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την εφαρμογή του οδηγού προσφορών και εκπτώσεων και της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «e-kalathi», καθώς και συζήτηση των θεμάτων, προκλήσεων και προβλημάτων που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα, το InBusinessNews επικοινώνησε με τον γενικό γραμματέα του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριο Αντωνίου, ο οποίος ανέφερε ότι στο πλαίσιο της ημερίδας μεταφέρθηκαν οι ανησυχίες των λιανεμπόρων και των προμηθευτών προς την αρμόδια Υπηρεσία.
- Διαβάστε επίσης: Επανέρχονται για τον οδηγό εκπτώσεων και το «e-kalathi» - Ενημερωτική συνάντηση για προβλήματα και επόμενα βήματα
Κόστος και δυσφορία στην αγορά
«Αυτό που βγαίνει ξεκάθαρα από τη συνάντηση, από τους λιανέμπορους και ακόμα περισσότερο από τους προμηθευτές είναι ότι η πλατφόρμα, η οποία τέθηκε σε εφαρμογή τον περασμένο Ιούνιο, δεν απέδωσε. Δυστυχώς, δικαιωθήκαμε όταν λέγαμε ότι οι καταναλωτές θα γύριζαν την πλάτη στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία εν τέλει, αντί να εξυπηρετήσει τον σκοπό της, δημιούργησε κόστος και αναστάτωση στο εμπόριο», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Στο πλαίσιο της ημερίδας τονίστηκε ότι η αντίστοιχη ψηφιακή πλατφόρμα καταγραφής και σύγκρισης τιμών στην Ελλάδα, «e-katanalotis», με την οποία το «e-kalathi» παρουσιάζει αρκετές ομοιότητες, δεν κατάφερε να πείσει τους καταναλωτές τρία χρόνια μετά την εφαρμογή της, καθώς βάσει έρευνας, η πλειοψηφία των καταναλωτών δεν εντοπίζει ουσιαστική αποτελεσματικότητα, επιλέγοντας άλλους τρόπους ενημέρωσης για τις τιμές των υπεραγορών, όπως τα διαδικτυακά καταστήματα, τις ιστοσελίδες και τα social media των καταστημάτων.
- Διαβάστε επίσης: Ένα «e-kalathi» στη μέγγενη της αγοράς που απογοήτευσε λιανέμπορους και καταναλωτές
- Διαβάστε επίσης: M. Αντωνίου: Γιατί το «e-kalathi» δεν οδηγεί στη φθηνότερη υπεραγορά-Η ατυχής επιλογή προϊόντων και η πρώτη αποτίμηση
- Διαβάστε επίσης: Δυσαρεστημένοι με το e-kalathi οι καταναλωτές… «Κατώτερο των προσδοκιών, περιορισμένη η χρησιμότητά του»
Η διαφάνεια προϋπήρχε
Το μήνυμα που μεταφέρθηκε προς την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή ήταν η δυσφορία του εμπορίου καλώντας την σε προβληματισμό για το κατά πόσο η πλατφόρμα έχει εξυπηρετήσει τον στόχο της για διαφάνεια στις τιμές, όπως σχετικά με την πρόθεση της Υπηρεσίας να προχωρήσει σε εμπλουτισμό και αναβάθμιση μιας πλατφόρμας.
«Δεν χρειάζεται να επικαλούμαστε την ενίσχυση της διαφάνειας σε έναν κλάδο, όπως το λιανεμπόριο τροφίμων, οποίος λειτουργεί με οξύ και πλήρη ανταγωνισμό, χωρίς να υπάρχουν μονοπώλια ή ολιγοπώλια. Διαφάνεια υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει στις τιμές των υπεραγορών, οι οποίες αναρτούν εδώ και χρόνια τις τιμές στα διαδικτυακά τους καταστήματα», επεσήμανε ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, τονίζοντας ότι αναλώθηκαν πολλές δυνάμεις και επενδύθηκαν χρήματα σε ένα πολυδιαφημιζόμενο εργαλείο, η χρηστικότητα του οποίου τίθεται υπό αμφισβήτηση.
Σχετικά με την πρόθεση της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή για εμπλουτισμό της ηλεκτρονικής πλατφόρμας με κατηγορίες φρέσκων προϊόντων, οι λιανέμποροι εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους, εξηγώντας ότι στα φρέσκα προϊόντα υπάρχουν ποιοτικά χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει οποιαδηποτε ορθή σύγκριση.
Αποδεδειγμένη η χρηστικότητα του οδηγού προσφορών
Στο πλαίσιο της ημερίδας που διοργανώθηκε από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή σε συνεργασία με τον ΠΑΣΥΛΕ τέθηκε στο επίκεντρο και το θέμα των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, καθώς και ο οδηγός προσφορών και εκπτώσεων, ο οποίος λειτούργησε υποβοηθητικά και συνέβαλε τα μέγιστα στο να προκύψουν διορθώσεις στην αγορά.
- Διαβάστε επίσης: Ισχυρό πλαίσιο για προσφορές και εκπτώσεις-Αποφυγή αθέμιτων εμπορικών πρακτικών και τέρμα στις σκιές
- Διαβάστε επίσης: Έτσι θα πρέπει να ενημερώνουν οι επιχειρήσεις για τις εκπτώσεις...Ο νέος οδηγός με πρακτικά παραδείγματα
«Αυτό που σημειώσαμε και υπογραμμίσαμε ενώπιον της αρμόδιας Υπηρεσίας είναι ότι ο οδηγός προσφορών βοήθησε το να μπει μια τάξη και ότι στο τέλος της ημέρας οι λιανέμποροι οφείλουν να ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις με γνώμονα πάντοτε τα συμφέροντα του καταναλωτή», σημείωσε ο Μάριος Αντωνίου, εξηγώντας ότι είναι αποδεδειγμένη η χρηστικότητα και η αποτελεσματικότητα του εν λόγω εργαλείου.
Το οργανωμένο λιανικό εμπόριο επιδιώκει όλοι να τηρούν τη νομοθεσία που προστατεύει τους καταναλωτές προκειμένου να μειωθούν στο ελάχιστο οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και να αποκλειστούν από τους ίδιους τους καταναλωτές, όπως είθισται, καταστηματάρχες που εφαρμόζουν τέτοιου είδους πολιτικές.







