powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108

Επανέρχονται για τον οδηγό εκπτώσεων και το «e-kalathi» - Ενημερωτική συνάντηση για προβλήματα και επόμενα βήματα

Στο επίκεντρο επανέρχεται τόσο η εφαρμογή του οδηγού προσφορών και εκπτώσεων όσο και της ψηφιακής πλατφόρμας «e-kalathi».

Σε συνέχεια προηγούμενης συνάντησης στις 20 Ιουνίου 2024 για το θέμα του οδηγού προσφορών, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή προσκάλεσε, μεταξύ άλλων, λιανεμπόρους και προμηθευτές σε συνάντηση που διοργανώνει η Υπηρεσία σε συνεργασία με τον Παγκύπριο Σύνδεσμο Λιανικού Εμπορίου.

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025, με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την εφαρμογή του οδηγού προσφορών και εκπτώσεων και της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «e-kalathi», καθώς και συζήτηση των θεμάτων, προκλήσεων και προβλημάτων που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα.

Στο πλαίσιο της συνάντησης θα δοθούν διευκρινίσεις γύρω από τα ζητήματα που σχετίζονται με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και την ηλεκτρονική πλατφόρμα σύγκρισης τιμών προϊόντων «e-kalathi».

Μια εξ Ελλάδος αντιγραφή που δεν πέτυχε και δεν έπεισε

Αξίζει να αναφερθεί ότι η αντίστοιχη ψηφιακή πλατφόρμα καταγραφής και σύγκρισης τιμών στην Ελλάδα, «e-katanalotis» μπήκε ουσιαστικά στον πάγο για να επανέλθει αναβαθμισμένη στο επόμενο διάστημα. Tο ελληνικό Υπουργείο Ανάπτυξης, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε αναβάθμιση της πλατφόρμας με στόχο να παράσχει στους καταναλωτές περισσότερες δυνατότητες σύγκρισης τιμών. Το αρμόδιο Υπουργείο απηύθυνε πρόσκληση υποβολής προσφοράς για την παροχή υπηρεσιών αναβάθμισης και υποστήριξης της εφαρμογής. Η πρόσκληση απευθύνεται στην εταιρεία που έχει δημιουργήσει την ψηφιακή πλατφόρμα.

Διευκρινίζεται ότι η ελληνική πλατφόρμα «e-katanalotis» παρουσιάζει αρκετά κοινά στοιχεία με το κυπριακό «e-kalathi».

Η ψηφιακή πλατφόρμα «e-kalathi», η οποία λανσαρίστηκε επίσημα τον περασμένο Ιούνιο, έλαβε ιδιαίτερα επικριτικά σχόλια τόσο από τις υπεραγορές όσο και από τους ίδιους τους καταναλωτές, οι οποίοι δεν φαίνεται να πείστηκαν για το εν λόγω εργαλείο της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή που έχει ως στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας.

Η ελάχιστη χρηστικότητα, οι περιορισμένες δυνατότητες και η σύγκριση μόνο περιορισμένων προϊόντων δεν φαίνεται να εξυπηρέτησαν τον σκοπό της πλατφόρμας, η οποία ήταν η ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών και η προώθηση της διαφάνειας στην αγορά.

Μιας και το λιανικό εμπόριο ήταν ο τομέας που πρωτοστάτησε πριν από μία πενταετία, με τις επιχειρήσεις να δημιουργούν ηλεκτρονικά καταστήματα, προβάλλοντας σε διαρκή βάση τις τιμές σε όλη την γκάμα των προϊόντων τους, ήταν αναμενόμενο ότι το λανσάρισμα μίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας σύγκρισης τιμών σε συγκεκριμένα και περιορισμένα προϊόντα δεν θα απέδιδε τα αναμενόμενα και δεν θα ήταν το πρώτο κανάλι ενημέρωσης των καταναλωτών.

Ροή Ειδήσεων

Hellenic Bank Χορηγός Ροής INB
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;