Η ένταξη των αρχών βιωσιμότητας από τα πρώτα βήματα λειτουργίας μιας επιχείρησης προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα: Δημιουργεί γερά θεμέλια για την οργανωτική της ανάπτυξη.
Μέσα από στρατηγικές που συνδυάζουν υπευθυνότητα, διαφάνεια και προσαρμοστικότητα, οι επιχειρήσεις μπορούν να διασφαλίσουν ότι η εξέλιξή τους ενσωματώνει παράλληλα κοινωνικές και περιβαλλοντικές αξίες. Tαυτόχρονα, εξασφαλίζεται μακροχρόνια βιωσιμότητα και ανθεκτικότητα απέναντι στις μελλοντικές προκλήσεις.
Το πώς οι επιχειρήσεις, σε πρώιμο στάδιο, μπορούν να θέσουν τις βάσεις για τη λειτουργική και βιώσιμη ανάπτυξή τους με τη συμβολή μάλιστα του ίδιου του καταναλωτή τους, αναδείχθηκε σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση κατά τη διάρκεια του 17ου Συνέδριο Εταιρικής Βιωσιμότητας & Υπευθυνότητας, που διεξήχθη στο πλαίσιο του INSPIRE 2025.
Οι συμμετέχοντες στο πάνελ παρουσίασαν πρακτικούς τρόπους ενσωμάτωσης της EΚΕ και τρόπους μέτρησης επιδόσεων ESG ακόμη και σε μικρές επιχειρήσεις
Ο Vahid Basset, Strategic Operations Junior Director, ECOMMBX τόνισε τη σημαντικότητα που έχει για τους οργανισμούς να θέτουν τον καταναλωτή στο επίκεντρο της πορείας τους προς τη βιωσιμότητα και όπως γίνεται μέρος της.
Αναφέρθηκε σε μια υπηρεσία που θα προσφέρει ο οργανισμός μέσω της οποίας οι καταναλωτές θα έχουν στα χέρια τους… τη βιωσιμότητα, αφού θα είναι σε θέση να γνωρίζουν τον αντίκτυπό τους στο περιβάλλον μέσα από την καθημερινότητά τους.
Κάλεσε τέλος τις επιχειρήσεις όπως δώσουν το κίνητρο στον καταναλωτή να μπορέσει να επηρεάσει θετικά μέσω της κατανάλωσής του.
Ο Δημήτρης Ιωαννίδης, Founder/CEO της Purpose Communications από πλευράς του δήλωσε ότι μεγάλη σημασία έχει το πώς οι οργανισμοί αξιοποιούν τα διαθέσιμα εργαλεία. Τόνισε επίσης την ανάγκη αμφίδρομης επικοινωνίας ανάμεσα στην επιχείρηση και τον πελάτη.
Εξίσου σημαντική ήταν από τον κ. Ιωαννίδη η διευκρίνιση που έκανε γύρω από την έννοια του greenwashing. Σχετικά με αυτό, είπε, πως «το προκαλεί η ίδια η επιχείρηση επειδή δεν άκουσε τι έχει να του πει η κοινωνία», για να ξεκαθαρίσει ότι το greenwashing δεν προκαλείται από τον ίδιο τον καταναλωτή.
Η Δρ. Anthoula Madden, Managing Director, Digital Acceleration μίλησε για το ΑΙ, εξηγώντας πως η εν λόγω τεχνολογία είναι εργαλείο και όχι η αντικατάσταση του ανθρώπου.
Εκτενή αναφορά έκανε στα green credentials που με μια δημοσιοποίησή τους οι οργανισμοί έχουν όφελος.
Όπως και οι συνομιλητές της, έτσι και κατά την δρ Madden, ο καταναλωτής είναι καλύτερο να αποτελεί μέρος της διαδικασίας προς βιώσιμη ανάπτυξη. «Πολλές επιχειρήσεις περιλαμβάνουν τους καταναλωτές στη δημιουργία προϊόντων, ώστε αυτά να είναι πιο πράσινα», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Τη συζήτηση συντόνισε η Ειρήνη Λουκαΐδου, ιδρύτρια & διευθύνουσα σύμβουλος, Grow Sustainability Consulting.