Διαψεύδει Παπαναστασίου για… λειψό «Προμηθέα» η CPP-«Ανακριβείς οι ισχυρισμοί για απουσία εξαρτημάτων»
InBusinessNews 11:33 - 14 Ιουλίου 2025

Τις αναφορές του υπουργού Ενέργειας, Γιώργου Παπαναστασίου, περί μη τοποθέτησης δύο εξαρτημάτων στο πλοίο «Προμηθέας» διαψεύδει η κινεζική κοινοπραξία CPP-Metron Consortium Ltd, προειδοποιώντας παράλληλα την ΕΤΥΦΑ για τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τις τροποποιήσεις στο πλοίο.
Υπενθυμίζεται ότι, ενημερώνοντας την Επιτροπή Ενέργειας της Βουλής την περασμένη εβδομάδα, ο υπουργός Ενέργειας είχε αναφέρει πως το πλοίο βρίσκεται στη Μαλαισία, όπου, υπό τη διαχείριση εταιρείας νορβηγικών συμφερόντων, αναμένεται η παράδοση δύο εξαρτημάτων που δεν είχαν τοποθετηθεί από την κινεζική κοινοπραξία.
Όπως ανέφερε στον έλεγχο που έγινε από τη διαχειρίστρια εταιρεία εντοπίστηκε ότι έλειπε ένα σύστημα βαλβίδων όταν το πλοίο υγροποιεί το φυσικό αέριο, καθώς και μία μονάδα παραγωγής αζώτου. Το κόστος των δύο εξαρτημάτων ανέρχεται στα €8-9 εκ.
«Ό,τι λείπει από το πλοίο και βρίσκεται στο συμβόλαιο θα διεκδικηθεί στη διαιτησία του Λονδίνου», είχε πει ο υπουργός Ενέργειας, εκτιμώντας ότι το πλοίο θα πάρει τη σχετική πιστοποίηση για μετατροπή σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου (FSRU) τον Σεπτέμβριο και αναμένεται να παραδοθεί τον Οκτώβριο.
- Διαβάστε εδώ: Τι λείπει και πότε αναμένεται να γίνει FSRU o «Προμηθέας»-Πόσα στοιχίζει τον μήνα η παραμονή του στη Μαλαισία
Η ανακοίνωση της CPP-Metron Consortium Ltd
Τα πιο πάνω, ωστόσο, απορρίπτει κατηγορηματικά η κινεζική κοινοπραξία, η οποία σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως «διαβάσαμε πρόσφατα δημοσιεύματα στα μέσα ενημέρωσης που αναφέρουν ότι από το πλοίο ‘ETYFA PROMETHEUS’, το οποίο παραδόθηκε στην ΕΤΥΦΑ τον Δεκέμβριο του 2024, ‘έλειπαν δύο εξαρτήματα’ συνολικής εκτιμώμενης αξίας 8-9 εκατομμυρίων ευρώ.
«Επιθυμούμε να διευκρινίσουμε με αποφασιστικότητα», προσθέτει, ότι «οι ισχυρισμοί αυτοί είναι ανακριβείς, δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική κατάσταση του πλοίου κατά τη στιγμή της παράδοσης από την CPP και είναι ευθέως αντίθετοι με τις πιστοποιήσεις που έλαβε πριν από την παράδοση».
Στην πραγματικότητα, συνεχίζει η εταιρεία, «το πλοίο επιθεωρήθηκε επανειλημμένα και διεξοδικά, μεταξύ άλλων από την ΕΤΥΦΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, πριν από την παράδοση. Είχε επίσης πιστοποιηθεί επίσημα και από τους Lloyd's».
Σύμφωνα με την κινεζική κοινοπραξία, το πλοίο εγγράφηκε, από έναν από τους κορυφαίους νηογνώμονες παγκοσμίως, ως LNGC και από την ΕΤΥΦΑ.
«Πράγματι, το πιστοποιητικό LNGC που εκδόθηκε από το Lloyd's Register επιβεβαίωσε ότι όλες οι βασικές εργασίες που απαιτούνται για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία του πλοίου είχαν ολοκληρωθεί σε πλήρη συμμόρφωση με τα ισχύοντα διεθνή ναυτιλιακά πρότυπα. Ομοίως, το πιστοποιητικό προσωρινής παραλαβής που εκδόθηκε από την ΕΤΥΦΑ δεν εντόπισε κανένα στοιχείο που να λείπει κατά την παράδοση», υπογραμμίζει.
Όπως αναφέρει ακόμη, «από την επίσημη παράδοση του πλοίου στην ΕΤΥΦΑ τον Δεκέμβριο του 2024, διαβάσαμε τις διάφορες αναφορές στον Τύπο στις οποίες η ΕΤΥΦΑ προσπάθησε άδικα να κατηγορήσει την CPP για τη δική της αδράνεια και άλλες αποτυχίες. Αναφέρθηκε επίσης ότι η ΕΤΥΦΑ επιδιώκει τώρα να τροποποιήσει το πλοίο».
«Έχουμε κάνει επανειλημμένες έρευνες σχετικά με την κατάσταση του σκάφους και τη λειτουργική του κατάσταση και έχουμε προειδοποιήσει την ΕΤΥΦΑ για τους κινδύνους τέτοιων τροποποιήσεων στο σκάφος, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο, περίπλοκο δυναμικό σύστημα. Μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση από την ΕΤΥΦΑ», συμπληρώνει η εταιρεία.
Καταληκτικά η CPP-Metron Consortium Ltd προτρέπει όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και τους επαγγελματίες των μέσων ενημέρωσης «να βασίζονται στις αντικειμενικές εκτιμήσεις, την επαληθευμένη τεχνική τεκμηρίωση και τις διεθνώς αναγνωρισμένες πιστοποιήσεις για μια πραγματική εικόνα της κατάστασης του ETYFA PROMETHEUS».
«Η εταιρεία μας παραμένει πλήρως προσηλωμένη στη διαφάνεια, τη συμμόρφωση και την ασφάλεια σε όλα τα έργα και καλωσορίζουμε τον εποικοδομητικό διάλογο που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα», καταλήγει.