Σώτος Τρικωμίτης: Μπάχαλο με τις χορηγίες για την ηλεκτροκίνηση, εξαντλήθηκαν σε μερικά δευτερόλεπτα
Χαράλαμπος Χαραλάμπους 06:35 - 01 Ιουλίου 2025

Όποιος προλάβει, πρόλαβε για το σχέδιο ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης.
Η ευρέως διαδεδομένη φράση συνοψίζει και αποτυπώνει στην ουσία της την «μάχη» που γίνεται από τους ενδιαφερόμενους καταναλωτές για να προλάβουν να αξιοποιήσουν τις αιτήσεις, μέσω της επίσημης διαδικτυακής πλατφόρμας, οι οποίες, χθες, εξαντλήθηκαν μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.
Και αυτό, όπως ήταν λογικό, λόγω του περιορισμένου και δυσανάλογου αριθμού χορηγιών που προσφέρονται από το αρμόδιο Υπουργείο, συγκριτικά με τη ζήτηση των καταναλωτών, όπως αυτή μεταφέρεται αρμοδίως από τους εισαγωγείς, τους τελευταίους μήνες.
Ειδικότερα, οι 97 αιτήσεις -που είτε δεν προχώρησαν είτε ακυρώθηκαν- από το προηγούμενο σχέδιο –το οποίο και έληξε- έγιναν καπνός στο άψε σβήσε, με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων και Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ), Σώτο Τρικωμίτη, να απορεί και να διερωτάται, μέσω του InBusinessNews, για τον τρόπο με τον οποίο εξαντλούνται οι χορηγίες εντός μερικών δευτερολέπτων.
Αναφερόμενος συγκεκριμένα στην κατηγορία Γ5 (αγορά καινούργιου οχήματος ιδιωτικής χρήσης) και τις 53 αιτήσεις που εξαντλήθηκαν εν ριπή οφθαλμού, ο ίδιος χαρακτήρισε την κατάσταση ως «μπάχαλο».
- Διαβάστε εδώ: Σώτος Τρικωμίτης: Παγώνουν και ξεπαγώνουν την αγορά αυτοκινήτου...Πλήρης απογοήτευση
- Διαβάστε επίσης: Παραδοχή Αλέξη Βαφεάδη... Θα εξαντληθεί πολύ νωρίς το κονδύλι του νέου σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση
Πλέον, οι καταναλωτές που δεν κατάφεραν να εξυπηρετηθούν θα έχουν μια δεύτερη ευκαιρία, αυτή τη φορά στο πλαίσιο του νέου σχέδιο ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης από κρατικούς πόρους, ύψους €2,5 εκατ.
Το εκ νέου άνοιγμα της πλατφόρμας για τη διάθεση άλλων 260 χορηγιών αναμένεται εντός των επόμενων ημερών (σ.σ. δύο με τρεις ημέρες) και ο κ. Τρικωμίτης προβλέπει ότι θα εκλείψουν εντός μίας ημέρας.
Διαφωνία ΣΕΜΗΟ για προθεσμία εγγραφής οχήματος και Μ1
Πέραν του χαμηλού αριθμού χορηγιών, τον οποίο ο πρόεδρος του ΣΕΜΗΟ καυτηρίασε ευθύς μετά την ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών, ο κ. Τρικωμίτης, μιλώντας στο InBusinessNews, εξέφρασε τη διαφωνία του για την προθεσμία ολοκλήρωσης της εγγραφής του οχήματος (έως τις 31/10/2025), τονίζοντας ότι στο προηγούμενο σχέδιο η προβλεπόμενη ημερομηνία ήταν δύο μήνες αργότερα (31/12/2025), ενώ στο κάδρο πρέπει να μπουν και οι καλοκαιρινές διακοπές, οι οποίες παραδοσιακά επιβραδύνουν την αγορά.
Ο κ. Τρικωμίτης, εκ μέρους του ΣΕΜΗΟ, ζητά την αναθεώρηση της ημερομηνίας, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση «θα υπάρξουν προβλήματα».
Σημειώνεται ότι το ζήτημα απασχόλησε τον ΣΕΜΗΟ σε συνεδρία που είχε την περασμένη Παρασκευή, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκε και η αφαίρεση της κατηγορία Μ1 (μικρά βαν) από το νέο σχέδιο προώθησης της ηλεκτροκίνησης.
Ανακλήσεις οχημάτων
Παράλληλα, κληθείς να σχολιάσει δηλώσεις του Διευθυντή του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ), Γιώργου Λουκά, σύμφωνα με τις οποίες έχει υλοποιηθεί περίπου το 45% των ανακλήσεων οχημάτων για τους προβληματικούς αερόσακους Takata, ο Σώτος Τρικωμίτης εξήγησε ότι με την πάροδο των μηνών αφίχθησαν στην Κύπρο παραγγελίες αερόσακων και πρόσθεσε πως «θεωρώ ότι προχωρούμε γρηγορότερα με τις ανακλήσεις».
- Διαβάστε εδώ: Πλησιάζουν το 50% οι ανακλήσεις για Takata-«Ανέβασαν ρυθμούς τους τελευταίους δύο μήνες οι αντιπροσωπείες»
Επανέλαβε και υπογράμμισε πάντως ότι, οι ανακλήσεις γίνονται «πάντα με την καλή θέληση των διανομέων καινούργιων ευρωπαϊκών οχημάτων με ευρωπαϊκά πιστοποιητικά καταλληλόλητας», οι οποίοι, όπως πρόσθεσε, «δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα αυτοκίνητα από τρίτες χώρες».