Σώτος Τρικωμίτης: Μπάχαλο με τις χορηγίες για την ηλεκτροκίνηση, εξαντλήθηκαν σε μερικά δευτερόλεπτα

Όποιος προλάβει, πρόλαβε για το σχέδιο ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης.

Η ευρέως διαδεδομένη φράση συνοψίζει και αποτυπώνει στην ουσία της την «μάχη» που γίνεται από τους ενδιαφερόμενους καταναλωτές για να προλάβουν να αξιοποιήσουν τις αιτήσεις, μέσω της επίσημης διαδικτυακής πλατφόρμας, οι οποίες, χθες, εξαντλήθηκαν μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.

Και αυτό, όπως ήταν λογικό, λόγω του περιορισμένου και δυσανάλογου αριθμού χορηγιών που προσφέρονται από το αρμόδιο Υπουργείο, συγκριτικά με τη ζήτηση των καταναλωτών, όπως αυτή μεταφέρεται αρμοδίως από τους εισαγωγείς, τους τελευταίους μήνες.

Ειδικότερα, οι 97 αιτήσεις -που είτε δεν προχώρησαν είτε ακυρώθηκαν- από το προηγούμενο σχέδιο –το οποίο και έληξε- έγιναν καπνός στο άψε σβήσε, με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων και Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ), Σώτο Τρικωμίτη, να απορεί και να διερωτάται, μέσω του InBusinessNews, για τον τρόπο με τον οποίο εξαντλούνται οι χορηγίες εντός μερικών δευτερολέπτων.

Αναφερόμενος συγκεκριμένα στην κατηγορία Γ5 (αγορά καινούργιου οχήματος ιδιωτικής χρήσης) και τις 53 αιτήσεις που εξαντλήθηκαν εν ριπή οφθαλμού, ο ίδιος χαρακτήρισε την κατάσταση ως «μπάχαλο».

Πλέον, οι καταναλωτές που δεν κατάφεραν να εξυπηρετηθούν θα έχουν μια δεύτερη ευκαιρία, αυτή τη φορά στο πλαίσιο του νέου σχέδιο ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης από κρατικούς πόρους, ύψους €2,5 εκατ.

Το εκ νέου άνοιγμα της πλατφόρμας για τη διάθεση άλλων 260 χορηγιών αναμένεται εντός των επόμενων ημερών (σ.σ. δύο με τρεις ημέρες) και ο κ. Τρικωμίτης προβλέπει ότι θα εκλείψουν εντός μίας ημέρας.

Διαφωνία ΣΕΜΗΟ για προθεσμία εγγραφής οχήματος και Μ1

Πέραν του χαμηλού αριθμού χορηγιών, τον οποίο ο πρόεδρος του ΣΕΜΗΟ καυτηρίασε ευθύς μετά την ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών, ο κ. Τρικωμίτης, μιλώντας στο InBusinessNews, εξέφρασε τη διαφωνία του για την προθεσμία ολοκλήρωσης της εγγραφής του οχήματος (έως τις 31/10/2025), τονίζοντας ότι στο προηγούμενο σχέδιο η προβλεπόμενη ημερομηνία ήταν δύο μήνες αργότερα (31/12/2025), ενώ στο κάδρο πρέπει να μπουν και οι καλοκαιρινές διακοπές, οι οποίες παραδοσιακά επιβραδύνουν την αγορά.

Ο κ. Τρικωμίτης, εκ μέρους του ΣΕΜΗΟ, ζητά την αναθεώρηση της ημερομηνίας, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση «θα υπάρξουν προβλήματα».

Σημειώνεται ότι το ζήτημα απασχόλησε τον ΣΕΜΗΟ σε συνεδρία που είχε την περασμένη Παρασκευή, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκε και η αφαίρεση της κατηγορία Μ1 (μικρά βαν) από το νέο σχέδιο προώθησης της ηλεκτροκίνησης.

Ανακλήσεις οχημάτων

Παράλληλα, κληθείς να σχολιάσει δηλώσεις του Διευθυντή του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ), Γιώργου Λουκά, σύμφωνα με τις οποίες έχει υλοποιηθεί περίπου το 45% των ανακλήσεων οχημάτων για τους προβληματικούς αερόσακους Takata, ο Σώτος Τρικωμίτης εξήγησε ότι με την πάροδο των μηνών αφίχθησαν στην Κύπρο παραγγελίες αερόσακων και πρόσθεσε πως «θεωρώ ότι προχωρούμε γρηγορότερα με τις ανακλήσεις».

Επανέλαβε και υπογράμμισε πάντως ότι, οι ανακλήσεις γίνονται «πάντα με την καλή θέληση των διανομέων καινούργιων ευρωπαϊκών οχημάτων με ευρωπαϊκά πιστοποιητικά καταλληλόλητας», οι οποίοι, όπως πρόσθεσε, «δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα αυτοκίνητα από τρίτες χώρες».

Δειτε Επισης

Τράπεζα Κύπρου: Επιτυχές το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών-Τα συνολικά δικαιώματα ψήφου και το συνολικό κεφάλαιο
ΑΔΜΗΕ: Ενώπιον των ρυθμιστικών αρχών Ισραήλ και Κύπρου η μελέτη κόστους-οφέλους του GSI
Υπευθυνότητα και συμμόρφωση: Ο ρόλος των καταστημάτων διαρκούς εξυπηρέτησης στην προστασία των ανήλικων καταναλωτών
Πέντε συγκεκριμένες εισηγήσεις από ΣΕΜΗΟ για ουσιαστική και αποτελεσματική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση
Το νέο κατάστημα Starbucks στην Σταυρού άνοιξε τις πόρτες του-Έμφαση στην αισθητική και στη συνολική εμπειρία (photos)
Ένα «e-kalathi» στη μέγγενη της αγοράς που απογοήτευσε λιανέμπορους και καταναλωτές
Σώτος Τρικωμίτης: Μπάχαλο με τις χορηγίες για την ηλεκτροκίνηση, εξαντλήθηκαν σε μερικά δευτερόλεπτα
Το μεγαλύτερο deal της REMU, ο στόχος που ξεπέρασε και η επένδυση μαμούθ που ετοιμάζει η Columbia στο Secret Valley
Περισσότερα από 80 έργα κόστους άνω του €1 δις για την πόλη και επαρχία Λευκωσίας-Οι ανακοινώσεις Χριστοδουλίδη
Νέος συνέταιρος στην PwC Κύπρου ο Γιώργος Κωνσταντινίδης-Το who is who και πότε εντάσσεται στον Συνεταιρισμό