«Η περίοδος του πειραματισμού τελείωσε. Ήρθε η ώρα να απελευθερώσετε όλο το δυναμικό σας με τη βοήθεια των AI agents και της γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης», δήλωσε ο Mark Oost, Vice President AI & Generative AI της Capgemini.
Στην παρουσίασή του στο 4ο CITEA Digital Cyprus Conference 2025, ο Oost εστίασε στον ρόλο των AI agents ως καταλύτη για τη μεταμόρφωση της εμπειρίας πελατών, ιδιαίτερα στον χρηματοοικονομικό τομέα. Με βάση έρευνα του Capgemini Research Institute, το 82% των οργανισμών σχεδιάζουν να ενσωματώσουν AI agents μέσα στα επόμενα ένα έως τρία χρόνια.
Οι βασικές στρατηγικές που ανέπτυξε περιλαμβάνουν την υπερ-προσωποποίηση, δηλαδή τη δυνατότητα των AI agents να προσαρμόζουν την εμπειρία του πελάτη σε ατομικό επίπεδο, καθώς και τις omnichannel εμπειρίες, που επιτρέπουν απρόσκοπτη και συνεπή επικοινωνία με τους πελάτες σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια.
Τα οφέλη είναι πολλαπλά: αύξηση της επιχειρησιακής αποδοτικότητας μέσω μείωσης κόστους και βελτίωσης αποτελεσμάτων, 24/7 διαθεσιμότητα, και επιτάχυνση της ανάπτυξης, αφού οι AI agents λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές γνώσης και δυνατοτήτων της ομάδας.
Παράλληλα, ο Oost επισήμανε τις σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Κεντρικό ζήτημα αποτελούν οι ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, ειδικά σε ένα περιβάλλον όπου η διαχείριση δεδομένων γίνεται όλο και πιο σύνθετη. Επιπλέον, η ομαλή ενσωμάτωση των AI agents μέσα στα υφιστάμενα συστήματα και δεδομένα, καθώς και ο καθορισμός σαφών κανόνων και παραμέτρων για την παρακολούθηση και τον έλεγχο των agents, είναι κρίσιμες προϋποθέσεις για την επιτυχή εφαρμογή τους.
Ο Oost πρότεινε μια ολοκληρωμένη τριπλή προσέγγιση για τον μετασχηματισμό των επιχειρησιακών διαδικασιών μέσω AI agents, που περιλαμβάνει τον οραματισμό του μέλλοντος της επιχείρησης (future casting & visioning), το σχεδιασμό ενός οργανωτικού πλαισίου με κατάλληλες δομές και πολιτικές για τη διαχείριση της τεχνολογίας, καθώς και την ανάλυση τεχνολογικών και δυναμικών κενών, ώστε να αναγνωριστούν οι ανάγκες σε τεχνολογικά εργαλεία και ανθρώπινους πόρους.
Με αυτά τα βήματα, κατέληξε ο Oost, η κάθε επιχείρηση μπορεί να αξιοποιήσει με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα τις δυνατότητες των AI agents για να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της και να προσφέρει ανώτερες εμπειρίες στους πελάτες της.