Έπεσε η αυλαία των συνεδριάσεων της ερευνητικής για τους takata-Το αργότερο μέχρι 12 Ιουλίου έτοιμο το πόρισμα

Μέχρι τις 12 Ιουλίου το αργότερο θα είναι έτοιμο το πόρισμα της Ερευνητικής Επιτροπής για τους χειρισμούς σε σχέση με τις ανακλήσεις οχημάτων, που διορίστηκε τον Μάρτιο, από τον Γενικό Εισαγγελέα, Γιώργο Σαββίδη, με αφορμή τα περιστατικά που σχετίζονται με προβληματικούς αερόσακους Takata.

Οι συνεδρίες της Επιτροπής ολοκληρώθηκαν σήμερα, Δευτέρα, με την κατάθεση του Διευθυντή του Τμήματος Τροχαίας του Αρχηγείου Αστυνομίας, Χάρη Ευριπίδου.

Μιλώντας μετά το τέλος της συνεδρίας, ο Πρόεδρος της Ερευνητικής Επιτροπής, Μιχαλάκης Χριστοδούλου, δήλωσε ότι το πόρισμα θα είναι έτοιμο μέχρι τις 12 Ιουλίου το αργότερο.

Ο κ. Χριστοδούλου ζήτησε συγγνώμη από τους γονείς των δύο θυμάτων, οι οποίοι παρίσταντο και σήμερα στη συνεδρία της Ερευνητικής Επιτροπής, γιατί, όπως είπε, «η Πολιτεία δεν κατάφερε να τους παράσχει ασφάλεια».

«Εάν και εφόσον εντοπισθούν ευθύνες, θα αποδοθούν στο πλαίσιο των εξουσιών που έχει αυτή η Επιτροπή», υπογράμμισε.

Τι λέχθηκε στη συνεδρία

Κατά την έναρξη της συνεδρίας, ο Πρόεδρος της Ερευνητικής Επιτροπής, Μιχαλάκης Χριστοδούλου, ρώτησε τον Διευθυντή του Τμήματος Τροχαίας του Αρχηγείου Αστυνομίας, Χάρη Ευριπίδου, αν ο εκπρόσωπος της Αστυνομίας ενημέρωσε το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας ότι τα δυστυχήματα που εξετάζει η Διερευνητική Επιτροπή προκλήθηκαν από έκρηξη αερόσακου. 

Απαντώντας στον κ. Χριστοδούλου, ο κ. Ευριπίδου είπε ότι η Αστυνομία ενημερώνει το Συμβούλιο όποτε αυτό συγκαλείται και με βάση τα θέματα που συμπεριλαμβάνονται στην ημερήσια διάταξη της κάθε συνεδρίας, προσθέτοντας ότι τα θέματα που θα συζητηθούν γνωστοποιούνται στους συμμετέχοντες πριν από τη σύγκληση της συνεδρίας.

Από την πλευρά της Αστυνομίας, εξήγησε, συνήθως παρουσιάζονται στατιστικά στοιχεία των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων και όχι λεπτομέρειες για την κάθε σύγκρουση ξεχωριστά. Από τη νομοθεσία δεν προκύπτει ότι αναφέρονται συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το κάθε δυστύχημα, πρόσθεσε. 

«Δεν αναφέρεται η Αστυνομία στο κάθε ατύχημα που συμβαίνει ξεχωριστά. Εφόσον της ζητηθεί, παρέχει στατιστικά στοιχεία για τα δυστυχήματα, ούτως ώστε να λαμβάνονται τα ανάλογα μέτρα», τόνισε. «Για τις τρεις συγκεκριμένες περιπτώσεις δεν έγινε οποιαδήποτε αναφορά είτε από την Αστυνομία είτε από οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία του κράτους», υπογράμμισε.

«Δεν είναι θέμα απλής λογικής και καθήκοντος να ενημερώνεται το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας για τα οδικά δυστυχήματα που προκλήθηκαν από ελαττωματικά στοιχεία αυτοκινήτων;», ρώτησε ο Μιχαλάκης Χριστοδούλου τον Χάρη Ευριπίδου.

Ο κ. Ευριπίδου απάντησε ότι στις τρεις περιπτώσεις που εξετάζει η Ερευνητική Επιτροπή (2017, 2023, 2024), η Αστυνομία απευθύνθηκε στις αρμόδιες Υπηρεσίες (εν προκειμένω στην Ηλεκτρομηχανολογική Υπηρεσία) και ζήτησε μηχανική εξέταση των οχημάτων. Το 2017 η Ηλεκτρομηχανολογική Υπηρεσία είχε ετοιμάσει σχετική έκθεση και η υπόλοιπη διερεύνηση έγινε από την Αστυνομία, συμπλήρωσε. «Έτσι κι αλλιώς, το 2017 δεν γνωρίζαμε ότι υπήρχε μαζικό πρόβλημα με τους αερόσακους Takata», σημείωσε.

Ο Μιχαλάκης Χριστοδούλου επεσήμανε ότι η έκθεση του εμπειρογνώμονα της Αστυνομίας, Γιάννου Σανταφιανού, για το δυστύχημα του 2017, ανέφερε ότι αυτό οφειλόταν σε έκρηξη του αερόσακου του οχήματος. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι είχε κοινοποιηθεί στην Αστυνομία η έκθεση της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας, η οποία ανέφερε ότι εκατοντάδες εκατομμύρια αυτοκίνητα στον κόσμο έχουν επικίνδυνο αερόσακο. 

Απαντώντας στον κ. Χριστοδούλου, ο Χάρης Ευριπίδου ανέφερε πως από τη διερεύνηση της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας φάνηκε ότι η περίπτωση του 2017 δεν αφορούσε όχημα που είχε ανακληθεί. «Αρμόδια για αυτό το θέμα είναι η Ηλεκτρομηχανολογική Υπηρεσία. Εάν ήταν θέμα μαζικότητας, δεν ήταν η Αστυνομία υπεύθυνη για να αναφέρει τέτοια πληροφορία στο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας».

«Δεν θεωρήσατε θέμα απλής λογικής να θέσετε αυτήν την πληροφορία υπόψιν του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας για να ληφθούν κάποια μέτρα;», ρώτησε τον κ. Ευριπίδου ο Μιχαλάκης Χριστοδούλου. 

Ο κ. Ευριπίδου είπε ότι η Αστυνομία έστειλε τις υποθέσεις του 2023 και του 2024 στη Νομική Υπηρεσία, προσθέτοντας ότι «ακόμα ζητούνται διευκρινίσεις». Την ίδια ώρα, απαντώντας στον Πρόεδρο της Ερευνητικής Επιτροπής, είπε ότι «δεν ήταν αρμοδιότητα της Αστυνομίας να δώσει τέτοια ενημέρωση».

«Εάν από τη διερεύνηση της Αστυνομίας προέκυπτε ότι τοποθετήθηκαν χιλιάδες βόμβες σε διάφορα μέρη, δεν θα έπρεπε η Αστυνομία να μεταφέρει αυτήν την πληροφορία πιο πάνω για να ληφθούν μέτρα προστασίας;», διερωτήθηκε ο Μιχαλάκης Χριστοδούλου. «Βόμβα έχουμε και στη μία περίπτωση και στην άλλη», υπέδειξε, αναφερόμενος στους ελαττωματικούς αερόσακους Takata.

Στην απάντησή του, ο Διευθυντής της Τροχαίας του Αρχηγείου Αστυνομίας ανέφερε ότι «δεν είναι ακριβώς το ίδιο», σημειώνοντας ότι οι υποθέσεις του 2023 και του 2024 ήταν υπό διερεύνηση. «Δεν έγινε ενημέρωση του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας για την πληροφορία, που έδωσε η έκθεση της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας και δεν θεωρούμε ότι έπρεπε να γίνει με βάση όσα είχαμε μπροστά μας», τόνισε, επισημαίνοντας ότι «κατά τη διερεύνηση, όλες οι ενημερώσεις προς τα αρμόδια σώματα είχαν γίνει».

Παίρνοντας τον λόγο, το μέλος της Ερευνητικής Επιτροπής, Μιχάλης Βορκάς, ρώτησε τον Χάρη Ευριπίδου αν η Αστυνομία έτυχε να εντοπίσει σε οποιοδήποτε δυστύχημα ότι κάποια οχήματα δεν έφεραν αερόσακους και αν υπήρξαν περιπτώσεις όπου δεν άνοιξε ο αερόσακος μετά από τροχαίο δυστύχημα.

Απαντώντας στον κ. Βορκά, ο κ. Ευριπίδου ανέφερε ότι υπάρχουν πολλά οχήματα που δεν έχουν αερόσακους, προσθέτοντας ότι έχει ακούσει για περιπτώσεις όπου δεν άνοιξε ο αερόσακος μετά από δυστύχημα. 

Στο τέλος της συνεδρίας, ο Μιχαλάκης Χριστοδούλου, απευθυνόμενος προς τους δημοσιογράφους, είπε ότι έχει τηρήσει την υπόσχεσή του για διαφάνεια, προσθέτοντας ότι απομένει η σύνταξη της έκθεσης της Ερευνητικής Επιτροπής, η οποία, όπως είπε, θα είναι έτοιμη μέχρι τις 12 Ιουλίου έτοιμη το αργότερο. 

Την ίδια ώρα, ζήτησε συγγνώμη από τους συγγενείς των θυμάτων, οι οποίοι παρίσταντο και σε αυτήν τη συνεδρία, γιατί, όπως είπε, «η Πολιτεία δεν κατάφερε να τους παράσχει ασφάλεια». «Εάν και εφόσον εντοπισθούν ευθύνες, θα αποδοθούν στο πλαίσιο των εξουσιών που έχει αυτή η Επιτροπή», κατέληξε.

Δειτε Επισης

Κάθοδος CP Herbalist στη Λευκωσία-Άνοιξε το κατάστημα στο Mall of Cyprus
Έτοιμο το ανακαινισμένο και αναβαθμισμένο «Σπύρος Κυπριανού»-Ένα πραγματικό στολίδι για την Κύπρο (pics&vid)
Έρχεται η Eurobank Limited...Το όραμα, η δυναμική σε αριθμούς και τα «κέρδη» για τους πελάτες της νέας τράπεζας
Ν. Χριστοδουλίδης: Βασικός πυλώνας της οικονομίας ο τομέας των ακινήτων-Ουσιαστική συμβολή για λύσεις στο στεγαστικό
Θέλει επέκταση των συλλογικών συμβάσεων ο Γιάννης Παναγιώτου-Τι βλέπει ως προβληματικό και ανησυχητικό
Γιάννης Παναγιώτου: Επιδίωξη η ελάφρυνση αναλογιστικής μείωσης του 12% με στοχευμένο τρόπο
Αμετάθετος στόχος ο φορολογικός μετασχηματισμός από 1η Ιανουαρίου 2026-Δεν αλλάζει η φιλοσοφία της μεταρρύθμισης
Κ. Λετυμπιώτης: Αποδίδει η πολιτική της Κυβέρνησης για την αγορά εργασίας, την απασχόληση και τη νεολαία
Το νέο μεγάλο επενδυτικό μέτρο της κυβέρνησης-Προκηρύσσει το σχέδιο Κοινής Αγροτικής Πολιτικής €67,5 εκατ.
ΔΝΤ: Ισχυρή ανάπτυξη για την κυπριακή οικονομία, αλλά με ενδείξεις υπερθέρμανσης-Καμπανάκια και συστάσεις