Χρ. Μ. Ιωάννου: Η ιδιωτική τραπεζική, οι διακρίσεις της Τρ. Κύπρου και το PrivilEDGE ως κύριο συστατικό των επιτυχιών
InBusinessNews 06:35 - 02 Ιουνίου 2025

Δύο σημαντικές συνεχόμενες διακρίσεις, αναδεικνυόμενη ως «Best Private Bank Cyprus 2025» από τα διεθνούς φήμης αναγνωρισμένα περιοδικά Euromoney και Global Banking & Finance Review, πέτυχε η Τράπεζα Κύπρου.
- Διαβάστε εδώ: Τράπεζα Κύπρου: «Best Private Bank Cyprus 2025» από το περιοδικό Global Banking & Finance Review
- Διαβάστε εδώ: Τράπεζα Κύπρου: Καλύτερη Private Bank το 2025-Απέσπασε άλλα δύο σημαντικά βραβεία από το Euromoney
Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, ο επικεφαλής ιδιωτικής και affluent τραπεζικής, Χρήστος Μ. Ιωάννου, εξηγεί το κύριο συστατικό των επιτυχιών, εστιάζοντας στο PrivilEDGE, τη νέα τραπεζική εμπειρία που προσφέρει η τράπεζα, σχεδιασμένη τόσο για affluent όσο και για πελάτες υψηλής οικονομικής επιφάνειας, και επικεντρωμένη στην εξατομίκευση, την αμεσότητα και την προσωπική επαφή.
«Δημιουργήσαμε έναν κόσμο, όπου ο πελάτης μπορεί να καλύψει κάθε του ανάγκη, από ένα στεγαστικό δάνειο έως μια επένδυση, χωρίς να χρειάζεται να κινηθεί εκτός οικοσυστήματος. Το μοντέλο μας είναι πρακτικό, αποτελεσματικό, διαφανές και ανθρωποκεντρικό», αναφέρει ο κ. Ιωάννου, για να τονίσει πως μέσα στον τελευταίο χρόνο, το πρόγραμμα PrivilEDGE έχει εξελιχθεί γρήγορα και τα αποτελέσματά του είναι εμφανή.
«Έχει ενισχύσει το κύρος των ήδη επιτυχημένων προϊόντων και υπηρεσιών της Τράπεζας Κύπρου», επισημαίνει.
- Διαβάστε επίσης: PrivilEDGE Club: Η Τράπεζα Κύπρου επαναπροσδιορίζει την προσωπική Ιδιωτική Τραπεζική
- Διαβάστε επίσης: PrivilEDGE club: Η ομάδα που αλλάζει το τοπίο στην προσωπική ιδιωτική τραπεζική
Σύμφωνα με τον ίδιο, το επόμενο βήμα είναι η ποιοτική εμβάθυνση. «Δεν επιδιώκουμε απλώς αριθμητική αύξηση πελατών. Στόχος μας είναι να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία του πελάτη μέσω της αναβάθμισης των διαδικασιών μας, της χρήσης τεχνολογίας και της επένδυσης στους ανθρώπους μας και το δίκτυό μας», σημειώνει ο Χρήστος Μ. Ιωάννου.
Η σημασία των διακρίσεων για την τράπεζα
Ποια είναι η σημασία αυτών των διακρίσεων για την Τράπεζα Κύπρου και το Private & Affluent Banking;
Και οι δύο αυτές διακρίσεις από δύο διεθνούς φήμης αναγνωρισμένα περιοδικά το Euromoney και το Global Banking & Finance Review είναι πολύ σημαντικές και μας πεισμώνουν για ακόμα μεγαλύτερες επιτυχίες.
Ο θεσμός των βραβεύσεων για το καλύτερο Private Banking είναι ένας θεσμός με διεθνές κύρος, που αξιολογεί αυστηρά κάθε πτυχή της τραπεζικής και επενδυτικής εμπειρίας.
Για εμάς, αυτή η βράβευση είναι μια επιβεβαίωση ότι η στρατηγική μας αποδίδει καρπούς, ότι ανταποκρινόμαστε στις απλές αλλά και σύνθετες ανάγκες των πελατών με συνέπεια, ακεραιότητα και ποιότητα.
Η πολύπλοκη φύση της διαχείρισης πλούτου (wealth management) σε συνδυασμό με τις χρηματοδοτικές και άλλες ανάγκες των πελατών καθιστούν απαραίτητη την προσωποποιημένη προσέγγιση εφαρμόζοντας πρότυπα που είναι ανταγωνιστικά σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Πέρα από το κύρος, όμως, η βράβευση αυτή είναι μια δικαίωση της δουλειάς που γίνεται από όλη την ομάδα. Αντανακλά το πάθος μας για αριστεία, τη κατανόηση της κυπριακής και διεθνούς αγοράς και κυρίως την πίστη μας στη δύναμη της άμεσης και προσωπικής σχέσης και επαφής με τον πελάτη.
Η ομάδα βρίσκεται δίπλα στους πελάτες σε όλα τα στάδια της χρηματοοικονομικής διαχείρισης του πλούτου τους, εντείνοντας τη βαθιά κατανόηση των μοναδικών οικονομικών τους στόχων και αναγκών.
Μέσω συνεργατικού σχεδιασμού έχει καθοριστική συμβολή στη διαμόρφωση εξειδικευμένων επενδυτικών λύσεων, που έχουν σχεδιαστεί για την επίτευξη των μακροπρόθεσμων στόχων των πελατών μας.
Οι προσπάθειες της ομάδας του PrivilEDGE είναι επικεντρωμένες στη διαρκή δημιουργία, αλλά και ανάπτυξη του πλούτου για κάθε πελάτη ξεχωριστά, ενώ εστιάζει ταυτόχρονα και στην προώθηση μιας ισχυρής πελατειακής σχέσης βασισμένη στην εμπιστοσύνη, την τεχνογνωσία και τη δέσμευση για αμοιβαία επιτυχία.
«Το PrivilEDGE είναι μια νέα τραπεζική εμπειρία»
Το PrivilEDGE αποτέλεσε βασικό κριτήριο αξιολόγησης. Τι το καθιστά τόσο ξεχωριστό;
Το PrivilEDGE είναι μια νέα τραπεζική εμπειρία, σχεδιασμένη τόσο για Affluent όσο και για πελάτες υψηλής οικονομικής επιφάνειας. Επικεντρώνεται στην εξατομίκευση, την αμεσότητα και την προσωπική επαφή.
Προσφέρει τραπεζικές υπηρεσίες, επενδυτικές λύσεις, ασφαλιστικές καλύψεις και προνομιακά lifestyle οφέλη. Διαθέτει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών που καλύπτουν ακόμα και τις πιο σύνθετες ανάγκες των πελατών.
Ένας προσωπικός λειτουργός εξυπηρέτησης είναι πάντα διαθέσιμος για τραπεζικές και επενδυτικές ανάγκες οποιαδήποτε ώρα και οπουδήποτε βολεύει τον πελάτη. Αυτό που το καθιστά μοναδικό είναι η προσέγγισή μας ως one-stop-shop.
Δημιουργήσαμε έναν κόσμο όπου ο πελάτης μπορεί να καλύψει κάθε του ανάγκη, από ένα στεγαστικό δάνειο έως μια επένδυση, χωρίς να χρειάζεται να κινηθεί εκτός οικοσυστήματος. Το μοντέλο μας είναι πρακτικό, αποτελεσματικό, διαφανές και ανθρωποκεντρικό.
Η εξέλιξη του προγράμματος από την έναρξή του
Πώς έχει εξελιχθεί το πρόγραμμα από την έναρξή του;
Το PrivilEDGE ξεκίνησε για να καλύψει ένα κενό στην κυπριακή αγορά: Την έλλειψη μιας ολοκληρωμένης τραπεζικής και επενδυτικής εμπειρίας.
Στόχος μας ήταν να προσφέρουμε απλές και ευέλικτες λύσεις για τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων των πελατών μέσω εξατομικευμένων συμβουλευτικών προτάσεων.
Μέσα στον τελευταίο χρόνο, το πρόγραμμα PrivilEDGE έχει εξελιχθεί γρήγορα και τα αποτελέσματά του είναι εμφανή. Έχει ενισχύσει το κύρος των ήδη επιτυχημένων προϊόντων και υπηρεσιών της Τράπεζας Κύπρου.
Τα υπό διαχείριση περιουσιακά στοιχεία (Assets under Management-AUMs) του Private & Affluent Banking της Τράπεζας Κύπρου υπερβαίνουν τα €500 εκατ. με βάση τα δημοσιοποιημένα στοιχεία και αποτελέσματα Δεκεμβρίου 2024.
Έχουμε θέσει ως μεσοπρόθεσμο στόχο να φτάσουν τα €1,2 δισ. Η εμπειρία του πελάτη έχει εμπλουτιστεί με πλήρη ψηφιακή πρόσβαση μέσω της 1Bank, απλοποιημένες διαδικασίες onboarding και νέα εργαλεία παρακολούθησης της επενδυτικής απόδοσης του χαρτοφυλακίου του.
Η θετική ανταπόκριση των πελατών
Πώς αντιδρά το πελατολόγιο σας; Ποιο είναι το feedback;
Η ανταπόκριση των πελατών μας είναι πολύ θετική. Πολλοί πελάτες μας εκθειάζουν το PrivilEDGE, λέγοντας ότι έχουν, πλέον, έναν άνθρωπο δίπλα τους, για κάθε βοήθεια σε κάθε τους ανάγκη-τραπεζική ή επενδυτική, που τους καταλαβαίνει, είναι άμεσα διαθέσιμος, και μπορεί να διαχειριστεί σφαιρικά τις ανάγκες τους. Αυτό, ειδικά σε έναν κόσμο που κινείται γρήγορα και συχνά απρόβλεπτα, είναι πολύτιμο.
Αξιολογούν θετικά την ειλικρίνεια, την ευελιξία των προτάσεων και τη δυνατότητα άμεσης ανταπόκρισης όποτε προκύψει η ανάγκη χωρίς ταλαιπωρία αφού ο λειτουργός εξυπηρέτησης τους είναι άμεσα προσβάσιμος ανά πάσα στιγμή.
Ήδη βλέπουμε στην πράξη πως η εμπιστοσύνη που δημιουργείται μέσα από τη μακροχρόνια επαφή με έναν σύμβουλο, ο οποίος ξέρει όχι μόνο τον λογαριασμό, αλλά και τον άνθρωπο πίσω από αυτόν, είναι ανεκτίμητη.
Η μεγαλύτερη πρόκληση...
Τι σας δυσκόλεψε περισσότερο στην υλοποίηση του PrivilEDGE;
Αντιμετωπίσαμε κυρίως προκλήσεις παρά δυσκολίες. Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η εκπαίδευση, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Η έννοια της χρηματοοικονομικής παιδείας (financial literacy) δεν ήταν ευρέως κατανοητή ή καθιερωμένη.
Επενδύσαμε σημαντικά στην εκπαίδευση και καθοδήγηση των πελατών μας για βασικά επενδυτικά concepts, όπως η διασπορά κινδύνου, η αξιολόγηση προφίλ και επενδυτικού ρίσκου, και η σημασία της διαφοροποίησης.
Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που καταφέραμε να ενσωματώσουμε αυτήν τη φιλοσοφία στην κουλτούρα μας. Μέσω της εκπαίδευσης, αλλάξαμε νοοτροπίες και εστιάσαμε όχι στο «τι πουλάμε» αλλά στο «τι προσφέρουμε ως αξία».
Η ομάδα μας συνεργάστηκε στενά για να διασφαλίσει ότι οι πελάτες μας κατανοούν πλήρως τις επενδυτικές τους επιλογές και μπορούν να λάβουν ενημερωμένες αποφάσεις.
Η ποιοτική εμβάθυνση το επόμενο βήμα
Ποια είναι τα επόμενα βήματα;
Το επόμενο βήμα είναι η ποιοτική εμβάθυνση. Δεν επιδιώκουμε απλώς αριθμητική αύξηση πελατών. Στόχος μας είναι να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία του πελάτη μέσω της αναβάθμισης των διαδικασιών μας, της χρήσης τεχνολογίας και της επένδυσης στους ανθρώπους μας και το δίκτυό μας.
Πρώτον, επενδύουμε στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των ανθρώπων μας. Μέσα από προγράμματα upskilling, υποστηρίζουμε τους εργαζομένους μας να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες και γνώσεις για να αναγνωρίζουν και να εξυπηρετούν πελάτες με αυξημένες και πιο σύνθετες ανάγκες.
Η εκπαίδευση αυτή καλύπτει όλα τα κανάλια της Τράπεζας, διασφαλίζοντας ότι οι εργαζόμενοί μας είναι πάντα έτοιμοι να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση.
Δεύτερον, επενδύουμε στην τεχνολογία ως εργαλείο διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Η τεχνολογία μας επιτρέπει να απλοποιούμε και να αναβαθμίζουμε τις διαδικασίες μας, προσθέτοντας αξία στην εξυπηρέτηση του πελάτη.
Ωστόσο, δεν βλέπουμε την τεχνολογία ως αντικαταστάτη της προσωπικής σχέσης με τον πελάτη, αλλά ως συμπληρωματικό εργαλείο που ενισχύει την ανθρώπινη επαφή.
Τέλος, βελτιώνουμε συνεχώς τις διαδικασίες μας για να προσφέρουμε μια πιο ομαλή και αποδοτική εμπειρία στους πελάτες μας. Απλοποιούμε τις διαδικασίες onboarding και ενσωματώνουμε νέα εργαλεία παρακολούθησης της επενδυτικής απόδοσης, διασφαλίζοντας ότι οι πελάτες μας έχουν πάντα πρόσβαση στις πληροφορίες που χρειάζονται.
Με αυτές τις στρατηγικές, επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον όπου οι πελάτες μας αισθάνονται υποστηριζόμενοι και εκτιμημένοι, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουμε την αποτελεσματικότητα και την καινοτομία της Τράπεζας.
Πιο ασταθές από ποτέ το επενδυτικό περιβάλλον
Πώς ανταποκρίνεστε στις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις;
Το επενδυτικό περιβάλλον είναι πιο ασταθές από ποτέ. Γεωπολιτικά γεγονότα, νομισματικές πολιτικές, πληθωρισμός και νέα ρίσκα επηρεάζουν τις αποφάσεις των πελατών μας.
Το PrivilEDGE, μέσω της ομάδας Επενδυτικής Στρατηγικής, ανταποκρίνεται άμεσα παρακολουθώντας καθημερινά τις παγκόσμιες εξελίξεις. Επαναξιολογούμε τα χαρτοφυλάκια τακτικά και ενημερώνουμε τους πελάτες μας.
Είτε οι ανάγκες είναι βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες ή μακροπρόθεσμες, η ομάδα Επενδυτικής Στρατηγικής μπορεί να προσφέρει συμβουλές για πιθανές λύσεις που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών. Επιπλέον, η Επενδυτική Επιτροπή της Τράπεζας συνέρχεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και αποτελεί το βασικό στοιχείο για τις συστάσεις που δίνονται στους πελάτες μας.
Οι πελάτες μας γνωρίζουν ότι έχουν μια δομημένη επενδυτική στρατηγική, η οποία αναθεωρείται όποτε αυτό απαιτείται, βασισμένη στο προσωπικό τους επενδυτικό προφίλ κινδύνου.
Το προφίλ των πελατών του PrivilEDGE
Ποιο είναι το προφίλ των πελατών του PrivilEDGE;
Η συμμετοχή στο PrivilEDGE γίνεται κατόπιν πρόσκλησης μόνο από τον προσωπικό λειτουργό εξυπηρέτησης του πελάτη στο Private & Affluent Banking, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει τουλάχιστον μια συμβουλευτική επενδυτική σχέση. Το προφίλ των πελατών που μπορούν να συμμετάσχουν είναι:
- Άτομα που έχουν στη διάθεση τους ένα ποσό επενδύσιμου κεφαλαίου, επιτρέποντάς τους να επιδιώξουν ένα ευρύ φάσμα επενδυτικών ευκαιριών αλλά και άτομα που έχουν τη δυνατότητα να επιδιώξουν επενδυτικές ευκαιρίες.
- Αναδυόμενοι εύποροι (emerging Affluent) ιδιώτες που έχουν στόχο την αποδοτική αποταμίευση, έχουν βαθιά κατανόηση των διαφόρων επενδυτικών επιλογών και θα ενδιαφέρονταν να μάθουν για επενδυτικές λύσεις.
- Επιχειρηματίες και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που επιθυμούν να επεκτείνουν τα περιουσιακά τους στοιχεία μέσω στρατηγικών επενδυτικών αποφάσεων.
Η διαφορά του PrivilEDGE από τις fintech προτάσεις
Ποια είναι η διαφορά του PrivilEDGE από τις fintech προτάσεις;
Οι fintech υπηρεσίες προσφέρουν ψηφιακή ευκολία, κάτι που είναι απαραίτητο. Το PrivilEDGE όμως, προσφέρει ποιοτική και ανθρώπινη καθοδήγηση. Δεν απευθυνόμαστε στο mass retail market.
Απευθυνόμαστε σε ανθρώπους που έχουν σύνθετες ανάγκες, οικογενειακή και επιχειρηματική περιουσία, και αναζητούν να έχουν προσωπική σχέση με ένα σύμβουλο, καταρτισμένο επαγγελματία, με τον οποίο μπορούν απρόσκοπτα να συζητήσουν και να αποφασίσουν από κοινού στη σύσταση του επενδυτικού χαρτοφυλακίου. Δεν αντικαθιστούμε την τεχνολογία, τη συμπληρώνουμε με εμπειρία, κρίση και ενσυναίσθηση.
Και προσωπικά, τι σας δίνει τη μεγαλύτερη ικανοποίηση;
Η σχέση εμπιστοσύνης. Το να σε εμπιστεύεται κάποιος, όχι μόνο για τα οικονομικά του, αλλά με το μέλλον του, τις οικογενειακές του ανησυχίες, τους στόχους ζωής του, είναι τιμή.
Το PrivilEDGE είναι πολλά πράγματα: Επενδυτικά χαρτοφυλάκια, συμβουλές, προϊόντα. Αλλά πάνω απ’ όλα, είναι σχέσεις ανθρώπων με ανθρώπους.