M. Αντωνίου: Γιατί το «e-kalathi» δεν οδηγεί στη φθηνότερη υπεραγορά-Η ατυχής επιλογή προϊόντων και η πρώτη αποτίμηση

Ως ένα εργαλείο, το οποίο δεν φαίνεται να επιτυγχάνει τον σκοπό του, δηλαδή να συμβάλει στην ενίσχυση της διαφάνειας και να καθοδηγήσει τους καταναλωτές προς τις φθηνότερες υπεραγορές, χαρακτηρίζει ο ΠΑΣΥΛΕ την ψηφιακή πλατφόρμα «e-kalathi», η οποία λανσαρίστηκε επίσημα την Πέμπτη.

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι στην πλατφόρμα επιλέχθηκαν συγκεκριμένα επώνυμα προϊόντα και όχι τα πιο φθηνά προϊόντα των υπεραγορών, καταρρίπτοντας τα περί συμφερουσών αγορών.

«Αφενός τα 478 προϊόντα από 20 κατηγορίες, τα οποία περιλαμβάνονται στην πλατφόρμα, δεν τα διαθέτουν στο σύνολό τους όλες οι υπεραγορές, καθώς, κάθε υπεραγορά διαθέτει τη δική της γκάμα. Αφετέρου τα προϊόντα που επιλέχθηκαν δεν είναι τα πιο φθηνά, αφού υπάρχουν πολύ φθηνότερες μάρκες σε κάθε υπεραγορά, όπως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία έχουν μεγάλη διείσδυση στην αγορά, αποτελούν τις πιο οικονομικές επιλογές για τους καταναλωτές και εντοπίζονται στην γκάμα κάθε υπεραγοράς, ανεξαρτήτως μεγέθους και δυναμικότητας», σημείωσε σχετικά.

Η διαφάνεια προϋπήρχε στο λιανεμπόριο

Ερωτηθείς κατά πόσο η πλατφόρμα συμβάλλει στην προώθηση της διαφάνειας στην αγορά, ο κ. Αντωνίου εξήγησε ότι από το ξέσπασμα της πανδημίας πριν από μία πενταετία, το λιανικό εμπόριο ήταν ο πρώτος τομέας, οι επιχειρήσεις του οποίου έσπευσαν να δημιουργήσουν και να λανσάρουν ηλεκτρονικά καταστήματα, προβάλλοντας σε διαρκή βάση τις τιμές σε όλη την γκάμα των προϊόντων τους.

«Ακούσαμε τα περί έξυπνων και συμφερουσών αγορών και θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι ο σημερινός καταναλωτής είναι καταρτισμένος, έχει κάνει άλματα και πλέον γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τις τιμές, την γκάμα προϊόντων, τις προσφορές και τις εκπτώσεις κάθε υπεραγοράς», τόνισε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι ο καταναλωτής είναι σε θέση να επιβραβεύσει ή να τιμωρήσει μια επιχείρηση.

Κληθείς να εκτιμήσει κατά πόσο το λανσάρισμα της πλατφόρμας θα αναδιαμορφώσει τα δεδομένα στην αγορά και θα διαφοροποιήσει τα καταναλωτικά κριτήρια, ο γγ του ΠΑΣΥΛΕ επεσήμανε ότι ο καταναλωτής προσμετρά διάφορες παραμέτρους πριν επιλέξει ένα προϊόν, αλλά και το κατάστημα από το οποίο θα το αγοράσει.

Συγκεκριμένα, όπως είπε, επιλέγει με ποιοτικά κριτήρια, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα των τμημάτων φρέσκων προϊόντων (λαχαναγορά, φρουταρία, κρεοπωλείο) και γνωρίζει ποιες υπεραγορές θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες του.

Το παράδειγμα του ελληνικού «e-Καταναλωτής» που δεν απέδωσε τα αναμενόμενα

Δύσκολη εξίσωση για τις μικρές υπεραγορές και τα συνοικιακά καταστήματα/μπακάλικα αποτελεί η αντιμετώπιση του συνεπαγόμενου κόστους και του απαιτούμενου φόρτου για συμμετοχή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «e-kalathi».

Ωστόσο, στο σύνολό τους οι 167 υπεραγορές από 22 αλυσίδες με κύκλο εργασιών πέραν των 5 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες συμμετέχουν στην πλατφόρμα, συνεργάστηκαν με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή και ήταν υποβοηθητικοί προκειμένου να λανσαριστεί η υπηρεσία.

Όπως λέχθηκε στο πλαίσιο της παρουσίασης της ψηφιακής πλατφόρμας την Τετάρτη, το συνολικό κόστος της πλατφόρμας ανήλθε στις €218.000.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ομοιότητες με την ελληνική πλατφόρμα «e-Καταναλωτής» είναι εμφανείς.

Πρόκειται για πλατφόρμα, η οποία δοκιμάστηκε εκτενώς και αξιολογήθηκε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, χωρίς να καταφέρει να κερδίσει την προτίμηση των καταναλωτών ή να συμβάλει στη διαφοροποίηση των αγοραστικών συνηθειών των πολιτών, καθώς αποτελεί το τελευταίο μέσο, το οποίο λαμβάνουν υπόψη προτού προχωρήσουν στις αγορές τους.

Η ανησυχία για την αύξηση στην τιμή του ρεύματος

Όσον αφορά τις μεγάλες αποκλίσεις που προκύπτουν από τη σύγκριση τιμών των προϊόντων από μία υπεραγορά σε άλλη, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ υπογράμμισε ότι πρόκειται για έναν κλάδο με οξύ και έντονο ανταγωνισμό. «Φυσικά και γνωρίζουν οι καταναλωτές ότι υπάρχουν αποκλίσεις στις τιμές, οι οποίες συμβάλλουν σε συνθήκες πλήρους και υγιούς ανταγωνισμού», ανέφερε σχετικά ο Μάριος Αντωνίου.

Σημείωσε επίσης ότι η επιβολή αύξησης, έστω 3%, στην τιμή του ηλεκτρισμού αποτελεί τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, οι οποίοι ανησυχούν για ενδεχόμενες αυξήσεις μελλοντικά και στις τιμές των προϊόντων, τονίζοντας ότι οι υπεραγορές συγκαταλέγονται μεταξύ των πιο ενεργοβόρων επιχειρήσεων.

Δειτε Επισης

Ετήσια αύξηση στην αξία κύκλου εργασιών στο χονδρικό εμπόριο και στα οχήματα το α΄ τρίμηνο
Προετοιμάζουν το έδαφος για απότομη αύξηση των τιμών καυσίμων οι πρατηριούχοι-«Απλώς ακολουθούμε τις τιμές»
Θέλουν να ανοίξει ξανά για τα αυτοκίνητα η Μακαρίου και ζητούν να εφαρμοστεί άμεσα η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
Wolt+ Weeks: Εκπτώσεις μέχρι το 50% στο Wolt market και το 40% σε επιλεγμένα εστιατόρια μέχρι τις 29 Ιουνίου
M. Αντωνίου: Γιατί το «e-kalathi» δεν οδηγεί στη φθηνότερη υπεραγορά-Η ατυχής επιλογή προϊόντων και η πρώτη αποτίμηση
Συμφόρηση απόψεων για το άνοιγμα της Μακαρίου...«Πρέπει να είναι προορισμός και όχι κέντρο διέλευσης»
Α. Χατζηαδάμου: Δυσμενής διάκριση η μη συμμετοχή καταστημάτων που λειτουργούν ως υπεραγορές στο e-kalathi
Με ειδοποίηση πτώσης τιμής το «e-kalathi»... Η επίσημη πρώτη και ο οδηγός χρήσης για την ηλεκτρονική πλατφόρμα
Τα κύρια συμπεράσματα και οι θέσεις των θεσμικών και επιχειρηματικών φορέων για τη λεωφόρο Μακαρίου
Πρεμιέρα για το «e-kalathi»-Κάλεσμα Παπαναστασίου σε πολίτες να εξερευνήσουν την ψηφιακή πλατφόρμα