Με ειδοποίηση πτώσης τιμής το «e-kalathi»... Η επίσημη πρώτη και ο οδηγός χρήσης για την ηλεκτρονική πλατφόρμα
Μάριος Ιωάννου 06:40 - 12 Ιουνίου 2025

Σε λειτουργία βρίσκεται η ηλεκτρονική πλατφόρμα «e-kalathi», η οποία προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τις τιμές και τη διαθεσιμότητα βασικών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης στις μεγάλες υπεραγορές της Κύπρου, τόσο σε παγκύπριο επίπεδο όσο και ανά επαρχία.
Υπενθυμίζεται ότι τo «e-kalathi», το οποίο παρουσιάστηκε την Τετάρτη στους ενδιαφερόμενους, είναι μια ηλεκτρονική υπηρεσία της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, η οποία παρέχει τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών επιλεγμένων προϊόντων, μεταξύ διαφορετικών καταστημάτων/υπεραγορών της Κύπρου, είτε μεμονωμένα είτε ως «καλάθια», δηλαδή σύνολα προϊόντων και ποσότητες.
Όπως ανέφερε ο αρμόδιος υπουργός στο πλαίσιο της παρουσίασης για την επίσημη έναρξη του «e-kalathi», σε αρχικό στάδιο, η πλατφόρμα περιλαμβάνει τιμές για 478 προϊόντα σε 20 βασικές κατηγορίες, όπως γάλα και γαλακτοκομικά, αυγά, αλλαντικά, έλαια, είδη αρτοποιίας, ζυμαρικά, αλεύρι, ρύζι, κατεψυγμένα προϊόντα, μη αλκοολούχα ποτά, είδη προσωπικής φροντίδας, βρεφικά προϊόντα, είδη φροντίδας σπιτιού και τροφές κατοικίδιων.
- Διαβάστε εδώ: Πρεμιέρα για το «e-kalathi»-Κάλεσμα Παπαναστασίου σε πολίτες να εξερευνήσουν την ψηφιακή πλατφόρμα
- Διαβάστε εδώ: Αποκαλυπτήρια για το e-kalathi… Πότε αναμένεται να λειτουργήσει η πλατφόρμα
- Διαβάστε εδώ: Κλείδωσε η ημερομηνία για το e-kalathi...Επίσημη πρώτη εντός της ερχόμενης εβδομάδας

Ο οδηγός χρήσης και τι πρέπει να ξέρουν οι καταναλωτές
Ο οδηγός χρήσης (web version) της πλατφόρμας παρέχει αναλυτικές οδηγίες για κάθε λειτουργία, συμβάλλοντας στην εξοικείωση με τα εργαλεία και τις δυνατότητες που προσφέρει η πλατφόρμα.
Μία από τις σημαντικές καινοτομίες/εργαλεία της πλατφόρμας είναι η δυνατότητα στους χρήστες για λήψη ειδοποιήσεων πτώσης τιμής. Από το menu, οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν την κατηγορία «προϊόντα για ενημέρωση». Το σύστημα εμφανίζει την οθόνη με τα προϊόντα για τα οποία ο χρήστης έχει ορίσει ότι επιθυμεί να λαμβάνει ειδοποιήσεις πτώσης τιμής.
Αφού η οθόνη χωριστεί σε δύο τμήματα, στο αριστερό τμήμα παρουσιάζεται το φίλτρο αναζήτησης προϊόντων, ενώ στο δεξί παρουσιάζονται οι κάρτες των προϊόντων, με δυνατότητα προσθήκης/αφαίρεσης από τις προτιμήσεις πατώντας το σχετικό σύμβολο.
Στη συνέχεια, ο καταναλωτής επιλέγει τις «ειδοποιήσεις». Το σύστημα εμφανίζει την οθόνη με τις ειδοποιήσεις που έχει αποστείλει το σύστημα για προϊόντα με πτώσης τιμής.
Διευκρινίζεται ότι για τη δημιουργία καλαθιών και σύγκριση του κόστους τους στα συμβεβλημένα καταστήματα / υπεραγορές, είναι απαραίτητη η δημιουργία λογαριασμού στην πλατφόρμα.
Ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει καλάθι είτε μέσω του μενού «καλάθια» επιλέγοντας την λειτουργία «δημιουργία νέου καλαθιού» είτε κατά την επιλογή ενός προϊόντος για προσθήκη σε ένα από τα διαθέσιμα καλάθια. Έχει επίσης τη δυνατότητα να δημιουργήσει πολλά διαφορετικά καλάθια, με διαφορετικά προϊόντα το καθένα, ανάλογα με τις αγοραστικές του συνήθειες.
Όσον αφορά τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών από διαφορετικά καταστήματα, για κάθε καλάθι που δημιουργείται, παρέχεται η δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης σχετικά με το συνολικό κόστος του καλαθιού διαθέσιμων προϊόντων σε όλα τα συμβεβλημένα καταστήματα/ υπεραγορές. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα σύγκρισης του κόστους του καλαθιού για το σύνολο των προϊόντων μόνο στα καταστήματα που είναι διαθέσιμο.
Σε πραγματικό χρόνο η ενημέρωση των τιμών
Οι τιμές των προϊόντων στην πλατφόρμα ενημερώνονται σχεδόν σε πραγματικό χρόνο, όταν υπάρξει αλλαγή τιμής ή προσφορά / έκπτωση σε ένα προϊόν σε κάποιο από τα καταστήματα κάθε υπεραγοράς.
Η ενημέρωση των τιμών επιτυγχάνεται μέσω ειδικού παρασκηνιακού μηχανισμού, ο οποίος αποστέλλει τις νέες τιμές / στοιχεία απευθείας από την υπεραγορά στην πλατφόρμα.

Όπως επεσήμανε ο υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, Γιώργος Παπαναστασίου η πλατφόρμα «e-kalathi» δεν είναι στατική, καθώς θα εξελίσσεται διαρκώς με βάση και την ανατροφοδότηση των καταναλωτών, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην καλλιέργεια μιας σύγχρονης καταναλωτικής κουλτούρας, με στόχο να καταστεί πολύτιμο εργαλείο καθημερινής χρήσης για κάθε νοικοκυριό.
Αναγνώρισε επίσης ότι η ανάπτυξη της πλατφόρμας ολοκληρώθηκε εντός ενός έτους, παρά τις τεχνικές προκλήσεις που προέκυψαν, και με γνώμονα την απόφαση για ταυτόχρονη διάθεση σε περιβάλλον web και mobile (κινητές συσκευές).