Λούκας Λεωνίδου(Toyota Κύπρου): Πελάτες παγώνουν αγορές ηλεκτρικών οχημάτων

«Η ηλεκτροκίνηση παραμένει ακριβή επιλογή για τον μέσο καταναλωτή. Χωρίς στήριξη, το ενδιαφέρον θα πέσει, όπως ήδη βλέπουμε να συμβαίνει», διαμηνύει o Marketing & CX Manager της Toyota Κύπρου, Λούκας Λεωνίδου, στη σκιά της ξαφνικής απόφασης για τερματισμό του σχεδίου επιχορήγησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews ο Λούκας Λεωνίδου υπογραμμίζει πως οι ξαφνικές περικοπές των επιχορηγήσεων δημιουργούν μεγάλο προβληματισμό, καθώς επηρεάζουν την αγοραστική πρόθεση των πελατών.

Στο πλαίσιο αυτό, και αποτυπώνοντας τις επιπτώσεις στην αγορά, ο κ. Λεωνίδου κάνει λόγο για περιπτώσεις πελατών που είχαν εκφράσει ξεκάθαρη πρόθεση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος στη βάση του σχεδίου επιχορήγησης και τελικά δεν μπόρεσαν να επωφεληθούν λόγω της αιφνίδιας διακοπής της πλατφόρμας.

«Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να παγώσουν αποφάσεις αγοράς, δημιουργώντας αβεβαιότητα και δυσπιστία», τονίζει.

Ο Marketing & CX Manager της Toyota Κύπρου επισημαίνει πως η πιο άμεση και αποτελεσματική λύση είναι να ανοίξει ξανά η πλατφόρμα επιχορηγήσεων, έστω και με κάποιες προσαρμογές, ενώ-όπως υποδεικνύει, αν αυτό δεν είναι εφικτό, θα πρέπει να εξεταστούν εναλλακτικά μέτρα που μπορούν να στηρίξουν ουσιαστικά την αγορά.

Έχουμε περιπτώσεις πελατών που είχαν εκφράσει ξεκάθαρη πρόθεση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος στη βάση του σχεδίου επιχορήγησης και τελικά δεν μπόρεσαν να επωφεληθούν

Πόσο εκτεθειμένη μένει η Toyota Κύπρου από τον τερματισμό της επιχορήγησης για αγορά ηλεκτρικού οχήματος;

Ως Toyota Κύπρου, σχεδιάσαμε το εμπορικό και στρατηγικό μας πλάνο με βάση το πλαίσιο επιχορηγήσεων που ίσχυε για τα ηλεκτρικά οχήματα. Οι ξαφνικές περικοπές των επιχορηγήσεων δημιουργούν μεγάλο προβληματισμό, καθώς επηρεάζουν την αγοραστική πρόθεση των πελατών.

Υπάρχουν πελάτες σας οι οποίοι παρήγγειλαν αυτοκίνητα ή έδωσαν προκαταβολές, βασιζόμενοι στο πρόγραμμα επιχορήγησης και έμειναν εκτεθειμένοι;

Ναι. Έχουμε περιπτώσεις πελατών που είχαν εκφράσει ξεκάθαρη πρόθεση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος στη βάση του σχεδίου επιχορήγησης και τελικά δεν μπόρεσαν να επωφεληθούν λόγω της αιφνίδιας διακοπής της πλατφόρμας.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να παγώσουν αποφάσεις αγοράς, δημιουργώντας αβεβαιότητα και δυσπιστία.

Η απόφαση μας εξέπληξε. Ήταν ξαφνική, χωρίς προειδοποίηση ή συζήτηση με τους άμεσα επηρεαζόμενους

Πώς σχολιάζετε την απόφαση του Υπουργού Μεταφορών; Ποια είναι η δική σας ανάγνωση;

Η απόφαση μας εξέπληξε. Ήταν ξαφνική, χωρίς προειδοποίηση ή συζήτηση με τους άμεσα επηρεαζόμενους. Είχαμε βασιστεί σε ένα πλάνο που είχε ανακοινωθεί δημόσια για την περίοδο 2024–2025.

Το να διακόπτεται αυτό χωρίς να δοθεί ξεκάθαρη εξήγηση και χωρίς ενημέρωση για το πού κατευθύνεται το κονδύλι, προκαλεί αβεβαιότητα και αποδυναμώνει την εμπιστοσύνη στον σχεδιασμό της Πολιτείας.

Η πιο άμεση και αποτελεσματική λύση είναι να ανοίξει ξανά η πλατφόρμα επιχορηγήσεων, έστω και με κάποιες προσαρμογές

Χωρίς κρατική στήριξη πιστεύετε ότι μπορεί να συνεχιστεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση;

Όχι με τους ρυθμούς που απαιτούνται. Η ηλεκτροκίνηση παραμένει ακριβή επιλογή για τον μέσο καταναλωτή. Χωρίς στήριξη, το ενδιαφέρον θα πέσει, όπως ήδη βλέπουμε να συμβαίνει.

Επιπλέον, επηρεάζονται αρνητικά και οι επιχειρήσεις που επένδυσαν σε προσωπικό, υποδομές και τεχνογνωσία.

Όταν δεν υπάρχει συνέχεια στις κυβερνητικές δεσμεύσεις, η αγορά παγώνει. Κι αυτό φρενάρει μια μετάβαση που υποτίθεται είναι εθνικός στόχος.

Τι προτείνετε για να αποφευχθεί η ζημία στις επιχειρήσεις και να συνεχιστεί η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης; Υπάρχουν εναλλακτικά μέτρα που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν;

Κατά τη γνώμη μας, η πιο άμεση και αποτελεσματική λύση είναι να ανοίξει ξανά η πλατφόρμα επιχορηγήσεων, έστω και με κάποιες προσαρμογές.

Αν αυτό δεν είναι εφικτό, θα πρέπει να εξεταστούν εναλλακτικά μέτρα που μπορούν να στηρίξουν ουσιαστικά την αγορά:

Φορολογικά κίνητρα, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας-όχι μόνο για αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά και για plug-in και αυτοφορτιζόμενα υβριδικά-καθώς και προγράμματα απόσυρσης παλαιών οχημάτων.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι ίδια για όλους. Γι’ αυτό χρειάζεται ένα πιο ευέλικτο σύστημα κινήτρων, που να καλύπτει διαφορετικά τεχνολογικά βήματα προς την πράσινη μετακίνηση.

Το σημαντικότερο όμως είναι να υπάρχει σταθερότητα και συνέχεια στον σχεδιασμό, ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να επενδύουν και οι πολίτες να νιώθουν σιγουριά όταν παίρνουν αποφάσεις.

Δειτε Επισης

Α. Σπακουρή: Όχι απλώς ένας τουριστικός προορισμός για τους Κύπριους η Ελλάδα-Γιατί βρίσκεται σταθερά στην κορυφή
Έφυγε από την ζωή ο Σώτος Λοής-«Η Κύπρος αποχαιρετά ένα από τους καλύτερους κτίστες της»
Olympic Lagoon Resort: Επεκτάσεις και βελτιώσεις στο πεντάστερο ξενοδοχείο στην Αγία Νάπα (photos)
Εκτοξεύθηκαν οι πωλήσεις ακινήτων-Η πρωτιά Λεμεσού και η «ισοπαλία» Λευκωσίας και Λάρνακας
Ανδρέας Νεοφύτου: Έτσι θα ενισχύσει την θέση της ως παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος η Κύπρος-To όραμά μου για το ΚΝΕ
Στρέφονται νομικά κατά της Booking.com οι ευρωπαίοι ξενοδόχοι-Στηρίζει την συλλογική δράση ο ΠΑΣΥΞΕ
Κάτι...ψήνεται στο Ολυμπιακό Μέγαρο από την ΚΟΕ-Ένα gala dinner με ένα ξεχωριστό επισκέπτη στο τραπέζι
Άρθρο του CEO της Eurobank Φωκίωνα Καραβία: Ινδία, ένας στρατηγικός εταίρος για την Ελλάδα και την Κύπρο
Carlsberg Κύπρου: Διαγωνισμός με προορισμό την Ιαπωνία-Πώς μπορείτε να διεκδικήσετε το ταξίδι
Δρ. Ρατζίβ Σινγκ: Σημαντικός ο ρόλος του Συμβουλίου IGC για την οικονομική συνεργασία Ινδίας-Ελλάδας-Κύπρου