Ξεκαθαρίζει για χρεώσεις ανακλήσεων σε γκρίζα οχήματα ο ΣΕΜΗΟ-«Διαστρεβλωμένη εικόνα, απόλυτα νόμιμες»

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων & Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ) εκφράζει βαθιά ανησυχία για τη διαστρεβλωμένη εικόνα που έχει δημιουργηθεί σχετικά με τις χρεώσεις στις διαδικασίες ανάκλησης οχημάτων, έπειτα από πρόσφατες δημόσιες τοποθετήσεις.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, οι επίσημοι εισαγωγείς και διανομείς αυτοκινήτων στην κυπριακή αγορά λειτουργούν πάντοτε βάσει της Ευρωπαϊκής και Εθνικής Νομοθεσίας. Οι εταιρείες-μέλη του ΣΕΜΗΟ, εδώ και χρόνια, πραγματοποιούν συστηματικά εκστρατείες ανάκλησης, τόσο για καινούργια όσο και για μεταχειρισμένα οχήματα, αρκεί αυτά να διαθέτουν Ευρωπαϊκή Έγκριση Τύπου – ανεξαρτήτως του ποιος τα έχει εισαγάγει ή διαθέσει στην αγορά – εφαρμόζοντας πλήρως τα ευρωπαϊκά πρότυπα και τις οδηγίες των κατασκευαστών.

Οι ανακλήσεις σε «γκρίζα εισαγόμενα» οχήματα – δηλαδή οχήματα χωρίς Ευρωπαϊκή Έγκριση Τύπου, τα οποία έχουν εισαχθεί από τρίτες χώρες από τρίτους (άλλους εμπόρους ή ιδιώτες) και δεν προορίζονταν για κυκλοφορία στην Ευρωπαϊκή Ένωση – δεν αποτελούν υποχρέωση των επίσημων διανομέων που είναι μέλη του ΣΕΜΗΟ, τονίζεται στην ανακοίνωση.

Παρ’ όλα αυτά, προστίθεται, αρκετοί επίσημοι διανομείς, σε συνεννόηση με τις κατασκευάστριες εταιρείες, αναλαμβάνουν εθελοντικά την αντικατάσταση των αερόσακων TAKATA σε τέτοια οχήματα, με γνώμονα την ασφάλεια των πολιτών.

Όπως επισημαίνει ο ΣΕΜΗΟ, πρόσφατα, ο ίδιος ο Υπουργός Μεταφορών παραδέχθηκε ότι περίπου το 60% των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Κύπρο – δηλαδή περίπου 350.000 οχήματα – είναι γκρίζες εισαγωγές από τρίτες χώρες, οι οποίες δεν διαθέτουν Ευρωπαϊκή Έγκριση Τύπου.

Οι σχετικές χρεώσεις, όπως ξεκαθαρίζει, καλύπτουν το αναγκαίο διαχειριστικό κόστος και είναι απολύτως νόμιμες. Αφορούν αποκλειστικά, εξηγεί περαιτέρω, «γκρίζα εισαγόμενα» οχήματα, για τα οποία δεν ισχύουν οι ευρωπαϊκές υποχρεώσεις ανάκλησης και δεν τυγχάνουν της υποστήριξης των κατασκευαστών που εφαρμόζονται στα οχήματα με πλήρη ευρωπαϊκή πιστοποίηση.

Στην ανακοίνωσή του, ο ΣΕΜΗΟ επισημαίνει πως θεωρεί καθήκον του να ενημερώσει υπεύθυνα τους κατόχους των εν λόγω οχημάτων, ότι η αντικατάσταση των αερόσακων TAKATA μπορεί να πραγματοποιηθεί στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία των επίσημων διανομέων που έχουν λάβει ειδικά μέτρα για την αύξηση της δυνατότητας παροχής υπηρεσιών τους και μάλιστα μερικοί έχουν δημιουργήσει ειδικά διαμορφωμένους προσωρινούς χώρους αντικατάστασης προκειμένου να επιταχυνθεί η αντικατάσταση των αερόσακων εντός του περιορισμένου χρονικού πλαισίου.

Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους ιδιοκτήτες των εν λόγω οχημάτων να ενεργήσουν άμεσα, προγραμματίζοντας ραντεβού, ώστε να αποφύγουν μελλοντική ταλαιπωρία ή και επιπρόσθετα κόστη που πιθανόν να προκύψουν όταν οι λειτουργίες των συνεργείων επανέλθουν στο φυσιολογικό και μερικοί προσωρινοί χώροι παύσουν να λειτουργούν.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι το πρόβλημα της ανεξέλεγκτης εισαγωγής γκρίζων οχημάτων στην Κύπρο έχει γνωστοποιηθεί στην κυβέρνηση, στη Βουλή και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πολλές κατασκευάστριες εταιρείες έχουν ήδη εκφράσει τις ανησυχίες τους για την ασφάλεια των οδηγών στην Κύπρο, ακριβώς λόγω της παρουσίας αυτών των οχημάτων που δεν πληρούν βασικά ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας και εκπομπών ρύπων.

Τα γκρίζα εισαγόμενα οχήματα:

  • Δεν διαθέτουν βασικά συστήματα ασφαλείας όπως το e-Call.
  • Συνοδεύονται από εγχειρίδια και προειδοποιήσεις σε γλώσσες που δεν κατανοούνται από τους χρήστες στην Κύπρο.
  • Φέρουν μηχανικά συστήματα ακατάλληλα για τις ευρωπαϊκές οδικές συνθήκες με διαφορετικά συστήματα ανάρτησης και φρένων.
  • Δεν συμμορφώνονται με τα πρότυπα εκπομπών και ανακυκλωσιμότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επιπλέον, τα οχήματα που εισάγονται στην κυπριακή αγορά από γκρίζους εισαγωγείς στερούνται της κατάλληλης υποστήριξης μετά την πώληση, όπως εγγυήσεις του κατασκευαστή, ή αναβαθμίσεις λογισμικού. Καθώς τα οχήματα γίνονται πιο πολύπλοκα, η κατάλληλη παρακολούθηση είναι κρίσιμη για την εξασφάλιση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας των οχημάτων.

Ο ΣΕΜΗΟ, καθιστά σαφές πως σέβεται τις ανάγκες όλων των καταναλωτών και αναγνωρίζει ότι δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να αποκτήσουν καινούργιο όχημα.

«Για τον λόγο αυτό, υποστηρίζουμε πλήρως μια αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων στην Κύπρο που διατηρεί υψηλά πρότυπα ποιότητας και πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος: Κάθε οδηγός στην Κύπρο να αισθάνεται ασφαλής στο όχημά του, ανεξαρτήτως αν είναι καινούριο ή μεταχειρισμένο», υπογραμμίζει.

Καταλήγοντας, διαμηνύει πως ο ΣΕΜΗΟ και οι εταιρείες-μέλη του δηλώνουν για ακόμη μία φορά ότι παραμένουν δίπλα στους πολίτες, προτάσσοντας την υπευθυνότητα και την πρόληψη.

«Εμείς είμαστε αυτοί που επενδύουμε διαχρονικά σε υποδομές, τεχνογνωσία και ανθρώπινο δυναμικό, για να εξασφαλίσουμε ότι η οδική ασφάλεια στην Κύπρο δεν αποτελεί προνόμιο, αλλά βασικό δικαίωμα για όλους», καταλήγει.

Δειτε Επισης

Μειώνεται το μετοχικό κεφάλαιο της Ermes-Το ψήφισμα που ενέκρινε η έκτακτη γενική συνέλευση
Ξεκαθαρίζει για χρεώσεις ανακλήσεων σε γκρίζα οχήματα ο ΣΕΜΗΟ-«Διαστρεβλωμένη εικόνα, απόλυτα νόμιμες»
Η Holland & Barrett στην πλατφόρμα της Wolt-Η νέα συνεργασία με την εταιρεία προϊόντων υγείας και ευεξίας
Νέα στρατηγική συνεργασία Airway Solutions με Polar Air-«Βήμα ανάπτυξης της γκάμας προϊόντων μας»
«Stop» επιχειρηματιών της Μακαρίου στο άνοιγμα της λεωφόρου για όλα τα οχήματα-«Θα γίνει ανεξέλεγκτο πέρασμα»
Υψηλή η αναλογία οχημάτων ανά κάτοικο στην Κύπρο...Πολύ χαμηλά τα ηλεκτρικά
Ο Κωτσόβολος στην πλατφόρμα της Wolt-Η νέα συνεργασία με την εταιρεία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών
Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές προϊόντων τον Απρίλιο-Πού παρατηρήθηκαν αυξήσεις και πού μειώσεις
My Mall Limassol: 16 χρόνια λειτουργίας και μια ξεχωριστή γιορτή την Κυριακή 25 Μαΐου
FT-Me: Η Toyota παρουσιάζει τη δική της εκδοχή για τις αστικές μετακινήσεις