«Stop» επιχειρηματιών της Μακαρίου στο άνοιγμα της λεωφόρου για όλα τα οχήματα-«Θα γίνει ανεξέλεγκτο πέρασμα»

Διαφωνία με την πρόσφατη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για άνοιγμα της Λεωφόρου Μακαρίου στη Λευκωσία σε όλα τα οχήματα, με αμφίδρομη κίνηση, τις καθημερινές, εκφράζει η Πρωτοβουλία «Λευκωσία-Πρωτεύουσα Κύπρου», επαναφέροντας την πρότασή της για ελεγχόμενη πρόσβαση των οχημάτων.

Μάλιστα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, η απόφαση «ενδέχεται να επιφέρει αρνητικές συνέπειες, καθιστώντας τη Λεωφόρο ένα ανεξέλεγκτο πέρασμα οχημάτων κάτι που θα υπονομεύσει ακόμα περισσότερο την εμπορικότητα του δρόμου».

Επιπλέον, τονίζει, «η ρύθμιση αυτή πρακτικά ακυρώνει υφιστάμενα μέτρα που στόχο είχαν την άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πρωτεύουσας (όπως το πρόγραμμα PARK & RIDE), ενώ δεν στηρίζεται σε κάποια μελέτη από ειδικούς επιστήμονες».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «η Πρωτοβουλία ‘Λευκωσία -Πρωτεύουσα Κύπρου’, έχει θέσει εξαρχής ως αποστολή της την ενίσχυση της επισκεψιμότητας στο Κέντρο της Λευκωσίας».

Στο πλαίσιο αυτό, προσθέτει, όλες οι ενέργειες και παρεμβάσεις της επικεντρώνονται στον καθορισμό του κέντρου της πόλης μας, και ειδικότερα της Λεωφόρου Μακαρίου, ως βιώσιμου, ζωντανού και ελκυστικού προορισμού.

Αφού αναφέρει ότι «στο πλαίσιο των προσπαθειών του Δημάρχου Λευκωσίας για ενίσχυση της επισκεψιμότητας στο κέντρο της πόλης, τέθηκε προς συζήτηση το ζήτημα της προσβασιμότητας, με επίκεντρο τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αφορούν τη Λεωφόρο Μακαρίου», υπογραμμίζει πως «η Πρωτοβουλία υποστήριξε στις θέσεις της, την ανάγκη λήψης μέτρων για την ενίσχυση της προσβασιμότητας προς τη Λεωφόρο Μακαρίου, μέσω στοχευμένης και ελεγχόμενης πρόσβασης οχημάτων -πάντα με προτεραιότητα την ασφάλεια των πεζών- και αποκλειστικά για οχήματα με προορισμό το κέντρο».

«Η προσέγγιση αυτή δεν αναιρεί τους υφιστάμενους σχεδιασμούς βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Πάγια θέση της Πρωτοβουλίας αποτελεί η πεποίθηση ότι η Λεωφόρος Μακαρίου δεν πρέπει να μετατραπεί σε δρόμο διέλευσης, αλλά να είναι δρόμος-προορισμός», εξηγεί.

Όπως επισημαίνει, «η επισκεψιμότητα στο κέντρο της Λευκωσίας είναι ένα πολυδιάστατο ζήτημα που απαιτεί ολιστική αντιμετώπιση», κι ως εκ τούτου «η Πρωτοβουλία έχει ήδη καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις και απόψεις προς τους αρμόδιους φορείς, με στόχο την ανάπτυξη μιας ουσιαστικής και βιώσιμης στρατηγικής».

«Για την ουσιαστική αναζωογόνηση του Κέντρου απαιτούνται στοχευμένες μελέτες από επιστημονικούς φορείς και έργα ουσίας, τα οποία θα αναδείξουν την πόλη σε σύγχρονο, ελκυστικό και λειτουργικό προορισμό -τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους κατοίκους της», συμπληρώνει.

Οι αρνητικές συνέπειες

Σε ό,τι αφορά την πρόσφατη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Λευκωσίας, η Πρωτοβουλία αναφέρει πως «φαίνεται να μην ευθυγραμμίζεται με τις βασικές αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας».

«Η απόφαση αυτή δεν παρέχει ουσιαστική λύση στο ζήτημα της προσβασιμότητας, ούτε προωθεί τη μετατροπή της Λεωφόρου Μακαρίου σε προορισμό. Τουναντίον, ενδέχεται να επιφέρει αρνητικές συνέπειες, καθιστώντας τη Λεωφόρο ένα ανεξέλεγκτο πέρασμα οχημάτων κάτι που θα υπονομεύσει ακόμα περισσότερο την εμπορικότητα του δρόμου», τονίζει.

Επιπλέον, υποδεικνύει, «η ρύθμιση αυτή πρακτικά ακυρώνει υφιστάμενα μέτρα που στόχο είχαν την άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πρωτεύουσας (όπως το πρόγραμμα PARK & RIDE), ενώ δεν στηρίζεται σε κάποια μελέτη από ειδικούς επιστήμονες».

Σε εξέλιξη μελέτη από την Urbanism Academy of England

Σημειώνεται πως, στο πλαίσιο των στόχων της για τη μετατροπή του Κέντρου της Λευκωσίας σε έναν ζωντανό, προσβάσιμο και βιώσιμο αστικό προορισμό, η Πρωτοβουλία, σε συνεργασία με τον Δήμο Λευκωσίας και θεσμικούς εταίρους, συγχρηματοδοτεί διαγνωστική μελέτη από την Urbanism Academy of England, η οποία θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο 2025.

Η μελέτη θα εξετάσει τεχνικά και λειτουργικά ζητήματα, όπως η προσβασιμότητα, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και η διαχείριση της επισκεψιμότητας, με σκοπό τη διαμόρφωση ρεαλιστικών παρεμβάσεων.

Αξίζει να αναφερθεί, επίσης, ότι από τις επαφές της Πρωτοβουλίας με εξειδικευμένους επιστήμονες του τομέα, προκύπτει πως υπάρχουν τεκμηριωμένες λύσεις που μπορούν να ενισχύσουν την προσβασιμότητα στο Κέντρο της πόλης, διατηρώντας παράλληλα τις αρχές της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης και της λειτουργικής συνοχής του δημόσιου χώρου.

Τέλος, η Πρωτοβουλία απευθύνει έκκληση προς όλους τους θεσμικούς φορείς -το Δημοτικό Συμβούλιο, τον Δήμαρχο, τα πολιτικά κόμματα και την Πολιτεία- να συνενώσουν δυνάμεις σε έναν στρατηγικό σχεδιασμό, ο οποίος θα βασίζεται στη γνώση, την τεκμηρίωση και τη διεπιστημονική προσέγγιση.

«Μόνο μέσω της συνεργασίας μπορεί το Κέντρο της Λευκωσίας να αναπτυχθεί δυναμικά και να αναδειχθεί σε έναν ισχυρό και βιώσιμο αστικό προορισμό, θεμελιωμένο στην αναγκαία αξία της βιώσιμης κινητικότητας», καταλήγει η Πρωτοβουλία.

Δειτε Επισης

Οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι, η πολυπλοκότητα των κυρώσεων και ο κρίσιμος ρόλος των υπευθύνων συμμόρφωσης
Νέα στρατηγική συνεργασία Airway Solutions με Polar Air-«Βήμα ανάπτυξης της γκάμας προϊόντων μας»
Melissa van den Broek: Σε νέα εποχή εποπτείας η Ε.Ε. με την AMLA-Η Αρχή που αλλάζει το τοπίο της συμμόρφωσης
Τα ταλέντα της Κύπρου που διαπρέπουν στο εξωτερικό και γιατί τώρα είναι η πιο κατάλληλη ώρα να επιστρέψουν
Μια Κύπρος που αλλάζει και ανοίγει νέους ορίζοντες για ταλέντα και επιχειρήσεις με οικονομία βασισμένη στην γνώση
Ευγένιος Ευγενίου: Μεγαλώνουν και έχουν ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό οι ξένες εταιρείες στην Κύπρο
Νίκος Χριστοδουλίδης: Ήδη προορισμός για ταλέντα η Κύπρος, το παραγωγικό μας μοντέλο έχει καταστεί δυναμικό
Οι τέσσερις βασικές παρεμβάσεις στο σχέδιο δράσης για επαναπατρισμό ταλέντου-«Σας καλώ να επιστρέψετε»
Καμπανάκι ΣΑΗ για τις συνέπειες της πρότασης φορολόγησης «υπερκερδών» από ΑΠΕ
Υψηλή η αναλογία οχημάτων ανά κάτοικο στην Κύπρο...Πολύ χαμηλά τα ηλεκτρικά