Ε.Ε.: Προκλήσεις και ανισότητες στις υποδομές φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η βασική πρόκληση για τις χώρες που επιδιώκουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι η ανεπαρκής υποδομή φόρτισης.

Παρά την πρόοδο, η πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, περιλαμβανομένης της Ελλάδας, υστερεί σε σχέση με τους στόχους της Ε.Ε.. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις στον τομέα των υποδομών.

Στην Ελλάδα, ο αριθμός των φορτιστών τριπλασιάστηκε μέσα σε τρία χρόνια, καθιστώντας δυνατή τη φόρτιση σχεδόν σε ολόκληρη τη χώρα και σε όλη την Ευρώπη.

Παράλληλα, οι ταχυφορτιστές αυξήθηκαν κατά 4,5 φορές, αν και οι περισσότεροι παραμένουν χαμηλής ισχύος, όταν τα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα υποστηρίζουν υψηλής ισχύος ταχυφόρτιση.

Σύμφωνα με δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, οκτώ χώρες έχουν ήδη πετύχει τους στόχους του 2025, ενώ αρκετές, όπως η Ελλάδα, πλησιάζουν τον στόχο του 2026. Παρόλα αυτά, για να καλυφθούν οι μελλοντικές ανάγκες, το δίκτυο της Ε.Ε. πρέπει να τετραπλασιαστεί μέχρι το 2030.

Σε ορισμένες χώρες της Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης υπάρχει μεγαλύτερη διαθεσιμότητα ισχύος φόρτισης ανά ηλεκτρικό όχημα σε σχέση με χώρες της Δυτικής ή Βόρειας Ευρώπης, καταδεικνύοντας σημαντικές περιφερειακές ανισότητες.

Επιπλέον, έχουν ήδη θεσπιστεί στρατηγικοί κόμβοι ταχείας φόρτισης ανά 60 χλμ. σε αυτοκινητοδρόμους, ώστε να καταργηθεί οριστικά το λεγόμενο «άγχος αυτονομίας».

Ωστόσο, η τιμολόγηση της φόρτισης πρέπει να είναι ανταγωνιστική, ιδίως για χρήστες που δεν διαθέτουν ιδιωτικό σημείο φόρτισης. Παράλληλα, οι υποδομές θα πρέπει να γίνουν πιο φιλικές προς τον χρήστη.

Κρίνεται επίσης απαραίτητο τα κράτη-μέλη να απαιτούν από τους διαχειριστές σταθμών φόρτισης να διατηρούν τουλάχιστον 98% ετήσια διαθεσιμότητα, διασφαλίζοντας έτσι αξιοπιστία για το κοινό.

Τέλος, η εναρμόνιση των αδειοδοτικών διαδικασιών είναι κρίσιμη για την επιτάχυνση της ανάπτυξης υποδομών.

Η μείωση της γραφειοκρατίας θα βοηθήσει επιχειρήσεις να εγκαθιστούν ταχυφορτιστές ευκολότερα, ενισχύοντας τη διαθεσιμότητα, σταθερότητα και επάρκεια του συστήματος φόρτισης.

Δειτε Επισης

Άνοδος στις τιμές πετρελαίου με το βλέμμα στις νέες κυρώσεις του Τραμπ κατά του Ιράν
Ελπίζει για την ηλεκτρική διασύνδεση η Αθήνα...«Σύντομα επανεκκίνηση του έργου, δεν θα υπάρξει εμπόδιο»
ΑΔΜΗΕ: Νέο ρεκόρ επενδύσεων και υψηλή επίδοση κερδοφορίας το 2024
Πτώση πέραν του 2% για το πετρέλαιο, υποχώρησε και ο χρυσός
Γ. Ασιήκαλης: Γιατί καθυστερεί ο project manager, οι συζητήσεις για την προβλήτα και κάποιοι που δημιουργούν προβλήματα
Ψηλώνει τα χέρια για την ηλεκτρική διασύνδεση ο Παπαναστασίου-«Ως Κυπριακή Δημοκρατία αναμένουμε...»
ΑΠΕ: Στα σκαριά η μεγαλύτερη υπεράκτια διασύνδεση στην Κίνα
Πετρέλαιο: Εβδομαδιαία πτώση 2% λόγω υπερπροσφοράς και εμπορικής αβεβαιότητας
Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Σε δύο εβδομάδες ο οδικός χάρτης Ε.Ε. για απεξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια
Κέρδη για το πετρέλαιο με φόντο τα αντικρουόμενα μηνύματα για τον εμπορικό πόλεμο