Ε.Ε.: Προκλήσεις και ανισότητες στις υποδομές φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η βασική πρόκληση για τις χώρες που επιδιώκουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι η ανεπαρκής υποδομή φόρτισης.

Παρά την πρόοδο, η πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, περιλαμβανομένης της Ελλάδας, υστερεί σε σχέση με τους στόχους της Ε.Ε.. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις στον τομέα των υποδομών.

Στην Ελλάδα, ο αριθμός των φορτιστών τριπλασιάστηκε μέσα σε τρία χρόνια, καθιστώντας δυνατή τη φόρτιση σχεδόν σε ολόκληρη τη χώρα και σε όλη την Ευρώπη.

Παράλληλα, οι ταχυφορτιστές αυξήθηκαν κατά 4,5 φορές, αν και οι περισσότεροι παραμένουν χαμηλής ισχύος, όταν τα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα υποστηρίζουν υψηλής ισχύος ταχυφόρτιση.

Σύμφωνα με δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, οκτώ χώρες έχουν ήδη πετύχει τους στόχους του 2025, ενώ αρκετές, όπως η Ελλάδα, πλησιάζουν τον στόχο του 2026. Παρόλα αυτά, για να καλυφθούν οι μελλοντικές ανάγκες, το δίκτυο της Ε.Ε. πρέπει να τετραπλασιαστεί μέχρι το 2030.

Σε ορισμένες χώρες της Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης υπάρχει μεγαλύτερη διαθεσιμότητα ισχύος φόρτισης ανά ηλεκτρικό όχημα σε σχέση με χώρες της Δυτικής ή Βόρειας Ευρώπης, καταδεικνύοντας σημαντικές περιφερειακές ανισότητες.

Επιπλέον, έχουν ήδη θεσπιστεί στρατηγικοί κόμβοι ταχείας φόρτισης ανά 60 χλμ. σε αυτοκινητοδρόμους, ώστε να καταργηθεί οριστικά το λεγόμενο «άγχος αυτονομίας».

Ωστόσο, η τιμολόγηση της φόρτισης πρέπει να είναι ανταγωνιστική, ιδίως για χρήστες που δεν διαθέτουν ιδιωτικό σημείο φόρτισης. Παράλληλα, οι υποδομές θα πρέπει να γίνουν πιο φιλικές προς τον χρήστη.

Κρίνεται επίσης απαραίτητο τα κράτη-μέλη να απαιτούν από τους διαχειριστές σταθμών φόρτισης να διατηρούν τουλάχιστον 98% ετήσια διαθεσιμότητα, διασφαλίζοντας έτσι αξιοπιστία για το κοινό.

Τέλος, η εναρμόνιση των αδειοδοτικών διαδικασιών είναι κρίσιμη για την επιτάχυνση της ανάπτυξης υποδομών.

Η μείωση της γραφειοκρατίας θα βοηθήσει επιχειρήσεις να εγκαθιστούν ταχυφορτιστές ευκολότερα, ενισχύοντας τη διαθεσιμότητα, σταθερότητα και επάρκεια του συστήματος φόρτισης.

Δειτε Επισης

Βρίσκει κλειστές πόρτες από τις τράπεζες για δάνειο ο ΑΔΜΗΕ-Ζητά ανάκτηση €250 εκατ. για να συνεχiστει ο GSI
Έντονη ανησυχία ΣΑΗ για αλλαγές στην ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρισμού-Δημιουργεί κλίμα αβεβαιότητας
Άλμα στις τιμές φυσικού αερίου μετά την επίθεση Ισραήλ κατά Ιράν-Στα 37,51 ευρώ η μεγαβατώρα
Αύξηση 10% στην τιμή του πετρελαίου μετά τους βομβαρδισμούς του Ισραήλ στο Ιράν
Άνοιξαν οι αιτήσεις για εγγραφή εκκαθαριστικών μελών για την ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρισμού-Η ανακοίνωση του ΧΑΚ
Κ. Κωνσταντή: Εύλογοι οι προβληματισμοί Παπαναστασίου για αγορά ηλεκτρισμού-Υποχρέωση της πολιτείας να παρέμβει
Βλέπουν στρεβλώσεις στην αγορά ηλεκτρισμού και ζητούν διορθωτικές κινήσεις οι καταναλωτές
Η EnergyIntel εξασφαλίζει στρατηγική χρηματοδότηση €200.000 από το ΙδΕΚ για το έργο E247-CHP
Σε υψηλό δύο μηνών οι τιμές πετρελαίου με άνοδο πέραν του 4%
Πήρε πίσω το 7,5%...Αίτημα ΑΗΚ στην ΡΑΕΚ για αυξήσεις 3% στο ρεύμα-Πώς αιτιολογεί την απόφασή του το Δ.Σ.