Ε.Ε.: Προκλήσεις και ανισότητες στις υποδομές φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η βασική πρόκληση για τις χώρες που επιδιώκουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι η ανεπαρκής υποδομή φόρτισης.

Παρά την πρόοδο, η πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, περιλαμβανομένης της Ελλάδας, υστερεί σε σχέση με τους στόχους της Ε.Ε.. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις στον τομέα των υποδομών.

Στην Ελλάδα, ο αριθμός των φορτιστών τριπλασιάστηκε μέσα σε τρία χρόνια, καθιστώντας δυνατή τη φόρτιση σχεδόν σε ολόκληρη τη χώρα και σε όλη την Ευρώπη.

Παράλληλα, οι ταχυφορτιστές αυξήθηκαν κατά 4,5 φορές, αν και οι περισσότεροι παραμένουν χαμηλής ισχύος, όταν τα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα υποστηρίζουν υψηλής ισχύος ταχυφόρτιση.

Σύμφωνα με δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, οκτώ χώρες έχουν ήδη πετύχει τους στόχους του 2025, ενώ αρκετές, όπως η Ελλάδα, πλησιάζουν τον στόχο του 2026. Παρόλα αυτά, για να καλυφθούν οι μελλοντικές ανάγκες, το δίκτυο της Ε.Ε. πρέπει να τετραπλασιαστεί μέχρι το 2030.

Σε ορισμένες χώρες της Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης υπάρχει μεγαλύτερη διαθεσιμότητα ισχύος φόρτισης ανά ηλεκτρικό όχημα σε σχέση με χώρες της Δυτικής ή Βόρειας Ευρώπης, καταδεικνύοντας σημαντικές περιφερειακές ανισότητες.

Επιπλέον, έχουν ήδη θεσπιστεί στρατηγικοί κόμβοι ταχείας φόρτισης ανά 60 χλμ. σε αυτοκινητοδρόμους, ώστε να καταργηθεί οριστικά το λεγόμενο «άγχος αυτονομίας».

Ωστόσο, η τιμολόγηση της φόρτισης πρέπει να είναι ανταγωνιστική, ιδίως για χρήστες που δεν διαθέτουν ιδιωτικό σημείο φόρτισης. Παράλληλα, οι υποδομές θα πρέπει να γίνουν πιο φιλικές προς τον χρήστη.

Κρίνεται επίσης απαραίτητο τα κράτη-μέλη να απαιτούν από τους διαχειριστές σταθμών φόρτισης να διατηρούν τουλάχιστον 98% ετήσια διαθεσιμότητα, διασφαλίζοντας έτσι αξιοπιστία για το κοινό.

Τέλος, η εναρμόνιση των αδειοδοτικών διαδικασιών είναι κρίσιμη για την επιτάχυνση της ανάπτυξης υποδομών.

Η μείωση της γραφειοκρατίας θα βοηθήσει επιχειρήσεις να εγκαθιστούν ταχυφορτιστές ευκολότερα, ενισχύοντας τη διαθεσιμότητα, σταθερότητα και επάρκεια του συστήματος φόρτισης.

Δειτε Επισης

Άλλη μια πρώην υπεραγορά Παπαντωνίου έγινε Σκλαβενίτης...Με αμείωτη ένταση το πλάνο πλήρους ενσωμάτωσης
Εξαγόρασε Hadjipieris Dairy και έρχεται στην Κύπρο η ΟΜΗΡΟΣ-Συνολικές επενδύσεις 30 εκατ. την επόμενη πενταετία
Ο Κύπριος Γιάννης Ιωάννου νέος Group CFO στον όμιλο ΤΙΤΑΝ-«Αυτό δεν είναι απλώς ένα επαγγελματικό ορόσημο»
Υποχώρησε το πετρέλαιο με το βλέμμα σε δασμούς και OPEC+
CBN Young Dragon Awards: Ξεκίνησε το open call για τις υποψηφιότητες-Πού και πώς μπορούν να υποβληθούν
Γιάννης Γεωργούλας: Ουσιαστικά βήματα σε ψηφιακή πολιτική, έρευνα και καινοτομία-Δημιουργικός ο ρόλος του ΔΗΣΥ
Μάριος Ταννούσης: Πολύ σημαντικό και θετικό βήμα ο Εθνικός Μηχανισμός Ελέγχου ΑΞΕ-Το όφελος για την Κύπρο
Στο Εθνικό Συμβούλιο ο Μάκης Κεραυνός…Ενημέρωσε την πολιτική ηγεσία για την φορολογική μεταρρύθμιση
Δυναμική επιστροφή για την αγορά ακινήτων υψηλής αξίας-Πού και ποια η ακριβότερη πώληση
Μια... Anassa γεμάτη αναζωογόνηση και ένα τριήμερο με την όμορφη θέα του Kόλπου της Χρυσοχούς (pics)