Ε.Ε.: Προκλήσεις και ανισότητες στις υποδομές φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η βασική πρόκληση για τις χώρες που επιδιώκουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι η ανεπαρκής υποδομή φόρτισης.

Παρά την πρόοδο, η πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, περιλαμβανομένης της Ελλάδας, υστερεί σε σχέση με τους στόχους της Ε.Ε.. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις στον τομέα των υποδομών.

Στην Ελλάδα, ο αριθμός των φορτιστών τριπλασιάστηκε μέσα σε τρία χρόνια, καθιστώντας δυνατή τη φόρτιση σχεδόν σε ολόκληρη τη χώρα και σε όλη την Ευρώπη.

Παράλληλα, οι ταχυφορτιστές αυξήθηκαν κατά 4,5 φορές, αν και οι περισσότεροι παραμένουν χαμηλής ισχύος, όταν τα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα υποστηρίζουν υψηλής ισχύος ταχυφόρτιση.

Σύμφωνα με δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, οκτώ χώρες έχουν ήδη πετύχει τους στόχους του 2025, ενώ αρκετές, όπως η Ελλάδα, πλησιάζουν τον στόχο του 2026. Παρόλα αυτά, για να καλυφθούν οι μελλοντικές ανάγκες, το δίκτυο της Ε.Ε. πρέπει να τετραπλασιαστεί μέχρι το 2030.

Σε ορισμένες χώρες της Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης υπάρχει μεγαλύτερη διαθεσιμότητα ισχύος φόρτισης ανά ηλεκτρικό όχημα σε σχέση με χώρες της Δυτικής ή Βόρειας Ευρώπης, καταδεικνύοντας σημαντικές περιφερειακές ανισότητες.

Επιπλέον, έχουν ήδη θεσπιστεί στρατηγικοί κόμβοι ταχείας φόρτισης ανά 60 χλμ. σε αυτοκινητοδρόμους, ώστε να καταργηθεί οριστικά το λεγόμενο «άγχος αυτονομίας».

Ωστόσο, η τιμολόγηση της φόρτισης πρέπει να είναι ανταγωνιστική, ιδίως για χρήστες που δεν διαθέτουν ιδιωτικό σημείο φόρτισης. Παράλληλα, οι υποδομές θα πρέπει να γίνουν πιο φιλικές προς τον χρήστη.

Κρίνεται επίσης απαραίτητο τα κράτη-μέλη να απαιτούν από τους διαχειριστές σταθμών φόρτισης να διατηρούν τουλάχιστον 98% ετήσια διαθεσιμότητα, διασφαλίζοντας έτσι αξιοπιστία για το κοινό.

Τέλος, η εναρμόνιση των αδειοδοτικών διαδικασιών είναι κρίσιμη για την επιτάχυνση της ανάπτυξης υποδομών.

Η μείωση της γραφειοκρατίας θα βοηθήσει επιχειρήσεις να εγκαθιστούν ταχυφορτιστές ευκολότερα, ενισχύοντας τη διαθεσιμότητα, σταθερότητα και επάρκεια του συστήματος φόρτισης.

Δειτε Επισης

Κέρδη 1% για το πετρέλαιο με οδηγό την αισιοδοξία για επίτευξη εμπορικών συμφωνιών
Σε θολά νερά η προβλήτα στο Βασιλικό…Οι συζητήσεις με VPSM για την ολοκλήρωση και οι δεύτερες σκέψεις της ΕΤΥΦΑ
Συνεχίζεται το πτωτικό σερί των τιμών πετρελαίου-Στα $68,51 το brent, στα $65,25 το αμερικανικό αργό
Στην Κύπρο για διήμερη επίσκεψη ο Αιγύπτιος υπουργός Πετρελαίου-Στο επίκεντρο η πορεία ανάπτυξης «Κρόνου» και «Αφροδίτης»
Δύσκολη περίοδος για την ενεργειακή επάρκεια-«Προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα παραγωγής»
Morgan Stanley: Αυτές είναι οι εκτιμήσεις της για την πορεία των τιμών του πετρελαίου
Άνοδος 1,5% στις τιμές πετρελαίου λόγω γεωπολιτικού ρίσκου και περιορισμένων αποθεμάτων
Στέλνει μήνυμα για την ηλεκτρική διασύνδεση η Κομισιόν-«Πλήρως αφοσιωμένη στην ολοκλήρωση του GSI»
ΟΠΕΚ: Αυτά είναι τα τρία κρίσιμα σημεία για πετρέλαιο, φυσικό αέριο και πράσινη μετάβαση
Πτωτικές τάσεις στο πετρέλαιο με φόντο την αύξηση των αμερικανικών αποθεμάτων καυσίμων