Παναγιώτης Μπορέτος: Η διατήρηση του καταναλωτή απαιτεί κατανόηση των πραγματικών του αναγκών

Οι τελευταίες τάσεις στα ταχυκίνητα προϊόντα της ελληνικής αγοράς Super Market, καθώς και οι αντιδράσεις των καταναλωτών στις πληθωριστικές πιέσεις είναι καθοριστικές στην επιτυχία ή αποτυχία ενός Οργανισμού.

Τις ενέργειες που καλούνται να υλοποιήσουν η βιομηχανία και το λιανεμπόριο προκειμένου να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη και την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού παρουσίασε αναλυτικά ενώπιον του λιανεμπόρων ο Παναγιώτης Μπορέτος, Διευθύνων Σύμβουλος, Circana Hellas.

Mε τίτλο «Retaining Consumers During Tough Times» ο κ. Μπορέτος εξήγησε κατά το 22ο Cyprus Grocery Retail Conference που παρουσίασαν οι υπεραγορές Αλφαμέγα πως η έντονη πληθωριστική πίεση έχει αναγκάσει τον καταναλωτή να αναθεωρήσει τη σχέση του με το ράφι, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στο «value for money» και μετακινώντας την προσοχή του από τα επώνυμα προϊόντα σε ιδιωτικές ετικέτες ή οικονομικότερες επιλογές.

Για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, οι παραγωγοί και οι λιανέμποροι πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους όχι μόνο σε επίπεδο τιμών, αλλά και σε επίπεδο εμπειρίας προϊόντος και διαθεσιμότητας στο ράφι.

Ο Παναγιώτης Μπορέτος ανέδειξε τη σημασία του να εντοπίζονται νέες στιγμές κατανάλωσης καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και να επανεξετάζονται οι παραδοσιακές χρήσεις κατηγοριών προϊόντων.

Οι σύγχρονες διατροφικές στρατηγικές –όπως η μείωση υδατανθράκων, η διαλειμματική νηστεία και οι προσωποποιημένες δίαιτες-δημιουργούν νέες απαιτήσεις, ενώ η έννοια του snacking έχει διευρυνθεί ώστε να περιλαμβάνει επιλογές που εξυπηρετούν ανάγκες ενέργειας, απόλαυσης ή υγείας.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σημασία της ευελιξίας στα μεγέθη των προϊόντων, τη φορητότητα και τις ελκυστικές τιμολογιακές προσεγγίσεις. Επιπλέον, ο κ. Μπορέτος σημείωσε ότι πέρα από την τιμή, νέοι παράγοντες όπως οι επιλογές υγιεινού τρόπου ζωής και η φιλικότητα προς το περιβάλλον καθορίζουν τι θεωρεί σήμερα ο καταναλωτής ως «καλύτερη αξία».

Η κατηγοριοποίηση των αγαθών σε «σταθερά» και «ευμετάβλητα»-ανάλογα με τη συχνότητα και την αναγκαιότητα κατανάλωσης τους-βοηθά, όπως ανέφερε, στην καλύτερη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο διαμορφώνονται οι αποφάσεις αγοράς σε περιόδους οικονομικής πίεσης.

Ο καταναλωτής τείνει να μειώνει την ποσότητα, να αποφεύγει την αποθήκευση και να μεταβαίνει σε φθηνότερες εναλλακτικές, κυρίως στα ευκαιριακά ή εποχιακά προϊόντα.

Ολοκληρώνοντας, ο κ. Μπορέτος τόνισε πως για να κερδηθεί η πίστη του καταναλωτή σε δύσκολες εποχές, απαιτείται συνεχής παρακολούθηση των μεταβαλλόμενων συνηθειών του, στρατηγική τοποθέτηση προϊόντων που να συνδέεται με το πραγματικό του lifestyle και επένδυση σε ουσιαστική εμπειρία κατανάλωσης που υπερβαίνει την τιμή.

«Η κατανόηση του νέου καταναλωτή δεν είναι επιλογή, είναι ανάγκη», υπογράμμισε.

Δειτε Επισης

«Σπούδασε Κρεοπώλης»: Επιχορηγημένο πρόγραμμα κατάρτισης κρεοπωλών από τις Υπεραγορές Αλφαμέγα
IN Business Grocery Retail Award στην Pizza-Παραδοσιακά της Μαριάννας
IN Business Grocery Retail Award στα LA MOLISANA
IN Business Grocery Retail Award στο γάλα ΜΟΟ Σοκολάτας
IN Business Grocery Retail Award στο Πισσουρκώτικο Γιαούρτι
IN Business Grocery Retail Award στους χυμούς και τα δημητριακά Nutri Valley
IN Business Grocery Retail Award στα παγωτά Loacker
Δρ. Χρ. Χατζηκυπριανού: Η επέκταση της Πανεπιστημιούπολης του EUC με επένδυση πέραν των 22 εκατ.(video)
Αντρέας Παπαδόπουλος: Κρίσιμος κλάδος της κυπριακής οικονομίας το λιανεμπόριο-Με ρόλο συνεργάτη η Ελληνική
Δημήτρης Κωνσταντίνου: Τα διδάγματα από τη Μέση Ανατολή και ποια λάθη πρέπει να αποφύγει το τοπικό λιανεμπόριο