Μάριος Αντωνίου για e-kalathi: Να αποφεύγονται παρεμβάσεις που δημιουργούν στρεβλώσεις στο λιανεμπόριο-Η αγορά αυτορυθμίζεται

Η πολιτεία αναγνωρίζοντας την συμβολή του λιανικού εμπορίου στο ΑΕΠ της χώρας, οφείλει να αποφεύγει παρεμβάσεις που οδηγούν σε στρεβλώσεις και σε υπονόμευση του υγιούς ανταγωνισμού, όπως για παράδειγμα το πρόσφατο εργαλείο του «e-kalathi» και η πρόσφατη ψήφιση του πλαφόν στην τιμή του εμφιαλωμένου νερού, υπογράμμισε ο προεδρεύων του 22ου Cyprus Grocery Retail Conference και γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου.

Σημειώνοντας ότι σε αυτό το απαιτητικό γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον είναι κρίσιμο να διασφαλιστούν οι αρχές της ελεύθερης αγοράς και του ίσου ανταγωνισμού, ο κ. Αντωνίου επεσήμανε ότι η αγορά διαθέτει τα δικά της εργαλεία αυτορρύθμισης και έχει αποδείξει ότι μπορεί να ανταποκριθεί με υπευθυνότητα στις ανάγκες του καταναλωτή.

Η επόμενη μέρα του λιανεμπορίου
Αναφερόμενος στην επόμενη μέρα του λιανικού εμπορίου, εξήγησε ότι απαιτούνται επενδύσεις στην καινοτομία, την τεχνολογία, στην εκπαίδευση και στον άνθρωπο. «Η επόμενη μέρα απαιτεί ισχυρή φωνή διεκδίκησης, αλλά και στρατηγική διορατικότητα, ώστε να διασφαλιστεί ότι το λιανικό εμπόριο θα συνεχίσει να είναι πρωταγωνιστής στην ανάπτυξη της Κύπρου», είπε σχετικά.

Ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ ανέφερε ότι το λιανικό εμπόριο και ιδιαίτερα ο τομέας των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG) αντιμετωπίζει μια περίοδο έντονης πρόκλησης και ταυτόχρονα μεγάλης προοπτικής, σημειώνοντας ότι η συνεχιζόμενη πίεση στα περιθώρια κέρδους, οι διαρκείς αλλαγές στα καταναλωτικά πρότυπα και οι συγχωνεύσεις που αναδιαμορφώνουν τον ανταγωνισμό, απαιτούν από όλους νέα στρατηγική σκέψη και άμεσες προσαρμογές.

Οι επιπτώσεις των γεωπολιτκών εξελίξεων και των δασμών
Σχετικά με τις γεωπολιτικές εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο και την πρόσφατη παγκόσμια ανησυχία με την νέα δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, τόνισε ότι οι συγκεκριμένες εξελίξεις επιβαρύνουν περαιτέρω το λειτουργικό περιβάλλον, επηρεάζοντας την εφοδιαστική αλυσίδα, την επάρκεια των προϊόντων και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Την ίδια στιγμή, πρόσθεσε, η πράσινη μετάβαση και η ανάγκη για βιώσιμη ανάπτυξη δεν αποτελούν πλέον επιλογές, αλλά επιταγές που πρέπει να ενσωματωθούν στρατηγικά σε κάθε απόφαση. «Επιπλέον, μια από τις σοβαρότερες προκλήσεις που καλούμαστε να διαχειριστούμε είναι η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού. Η δυσκολία εύρεσης και διατήρησης προσωπικού επηρεάζει άμεσα την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων μας και περιορίζει την αναπτυξιακή τους δυνατότητα», υπέδειξε σχετικά ο κ. Αντωνίου, επισημαίνοντας ότι σε αυτό το σημείο έρχεται να προστεθεί και η καθυστερημένη ανταπόκριση των Δημόσιων Υπηρεσιών, η οποία δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα στην λειτουργία και την ανάπτυξη των εταιρειών του κλάδου.

Δειτε Επισης

Με κυπριακή υπογραφή η νέα καμπάνια της Jeep για το μοντέλο Jeep Wrangler
Τι αλλάζει η Shein μετά την προειδοποίηση της Ε.Ε. για πιθανές κυρώσεις
Pandora: Το brand κοσμημάτων έρχεται στη Λευκωσία και ανοίγει κατάστημα στο Nicosia Mall
Μετέωροι οι εισαγωγείς για τα ηλεκτρικά…Το μομέντουμ που χάνεται και τα 400+400 αυτοκίνητα στο περίμενε
Χαλλούμι: Αύξηση ποσοστού αιγοπρόβειου βιολογικού γάλακτος ζητούν οι παραγωγοί
Βαφεάδης: Σύντομα τα νέα σχέδια για ηλεκτρικά οχήματα...Θα επωφεληθούν οι ευάλωτοι και η μεσαία τάξη
Χ. Προύντζος: Το σκεπτικό για άνοιγμα της Μακαρίου-Για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα θα πρέπει να αυξηθούν οι κάτοικοι
Η Electroline στην πλατφόρμα της Wolt-Η νέα συνεργασία στον τομέα των ηλεκτρικών συσκευών και τεχνολογίας
Είσοδος BYD στην κυπριακή αγορά...Το πρώτο showroom που ανοίγει σήμερα και τα διαθέσιμα μοντέλα (pics)
KULT boutiques: Παρουσίασαν τη συλλογή «ZEGNA L'Oasi di Lino SS25» στο ξενοδοχείο Anassa