Γ. Ασιήκαλης: Γιατί καθυστερεί ο project manager, οι συζητήσεις για την προβλήτα και κάποιοι που δημιουργούν προβλήματα

Μετ' εμποδίων και με καθυστερήσεις εξελίσσονται οι διαδικασίες που θα καταστήσουν εφικτή την ολοκλήρωση του τερματικού υποδοχής φυσικού αερίου στο Βασιλικό, αφού παρά το γεγονός ότι από τον περασμένο Δεκέμβριο κατέστη εφικτό να περάσει στον έλεγχο της Κυπριακής Δημοκρατίας η πλωτή μονάδα «Προμηθέας», δυστοκία καταγράφεται σε σχέση με την κατακύρωση της προσφοράς για τον συντονιστή της ολοκλήρωσης του τερματικού (project manager), καθώς και αναφορικά με την κατάληξη στην εταιρεία που θα φέρει εις πέρας την προβλήτα.

Μάλιστα, μιλώντας στο InBusinessNews, ο πρόεδρος της Εταιρείας Υποδομών Φυσικού Αερίου (ΕΤΥΦΑ) Γιώργος Ασιήκαλης, έκανε λόγο για εμπόδια και προβλήματα που δημιουργούνται από κάποιους με αποτέλεσμα να προκύπτουν καθυστερήσεις, χωρίς, ωστόσο, να προσδιορίζει-παρότι ρωτήθηκε-σε τι και σε ποιους ακριβώς αναφέρεται.

Συγκεκριμένα, ερωτηθείς από το InBusinessNews ως προς το πού βρίσκεται η διαδικασία επιλογής του project manager, δεδομένης και της εκτίμησης στην οποία ο ίδιος είχε προβεί στις αρχές του περασμένου Γενάρη ότι η κατακύρωση της προσφοράς θα γινόταν τέλος Ιανουαρίου, αρχές Φεβρουαρίου, ο κ. Ασιήκαλης παραδέχθηκε ότι «τα πράγματα προχωρούν αργά».

Εξηγώντας πως ο διαγωνισμός για την επιλογή του project manager ήταν δύσκολος, με μια πρωτόγνωρη και με διαπραγμάτευση διαδικασία, ο κ. Ασιήκαλης σημείωσε πως η διαδικασία αυτή δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, βρίσκεται όμως στο τελικό στάδιο για την ολοκλήρωσή της.

«Χρειαζόμαστε ακόμη λίγες μέρες για να υπερβούμε όλα τα εμπόδια που υπάρχουν και ευελπιστούμε ότι θα υπάρξει αίσια κατάληξη», επισήμανε ο πρόεδρος της ΕΤΥΦΑ, ο οποίος κληθείς να αναφέρει ποια είναι τα εμπόδια δεν θέλησε να επεκταθεί».

Για να υποδείξει πως υπάρχουν τρία συγκεκριμένα σκέλη που πρέπει να ολοκληρωθούν. Η πλωτή μονάδα, η προβλήτα και το χερσαίο τερματικό.

Τι γίνεται με την πλωτή μονάδα

Όσον αφορά την πλωτή μονάδα, δηλαδή το πλοίο «Προμηθέας», ο Γιώργος Ασιήκαλης, αφού υπενθύμισε πως το πλοίο πέρασε στην κυριότητα της ΕΤΥΦΑ και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη Μαλαισία, τόνισε πως τα δεδομένα σε αυτή την παράμετρο βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.

Όπως εξήγησε, έπειτα από την επιθεώρηση και την κατάληξη στο τι χρειάζεται για να αναβαθμιστεί από πλωτή μονάδα μεταφοράς φυσικού αερίου σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου, έχουν παραγγελθεί τα απαραίτητα εξαρτήματα.

Πρόκειται για μονάδα παραγωγής αζώτου και ειδικές βαλβίδες αερίου, η παραλαβή και εγκατάσταση των οποίων αναμένεται περί τα τέλη Αυγούστου αρχές Σεπτεμβρίου.

Αφού γίνει η εγκατάστασή τους, επόμενο στάδιο-όπως επισήμανε ο κ. Ασιήκαλης-, θα είναι η μεταφορά της πλωτής μονάδας σε λιμάνι που διαθέτει εγκαταστάσεις φυσικού αερίου, ώστε να ελεγχθεί εάν τοποθετήθηκαν σωστά τα εξαρτήματα και να πιστοποιηθεί ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου.

«Όταν ολοκληρωθούν και τα έργα στο τερματικό, το πλοίο θα έρθει Κύπρο για να ξεκινήσει τη λειτουργία του», συμπλήρωσε.

«Η προβλήτα και κάποιοι που δημιουργούν προβλήματα»

Όσον αφορά την προβλήτα στο Βασιλικό, ο πρόεδρος της ΕΤΥΦΑ είπε πως αυτή την στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με συγκεκριμένη εταιρεία, προκειμένου να αναλάβει την ολοκλήρωσή της.

«Δεν γνωρίζω, ωστόσο, εάν θα καταλήξουμε τελικά σε συμφωνία, διότι κάποιοι-τους οποίους δεν μπορώ να κατανομάσω-δημιουργούν προβλήματα. Εάν καταφέρουμε και συμφωνήσουμε, καλώς. Εάν δεν τα καταφέρουμε, θα εξετάσουμε εναλλακτικές λύσεις», σημείωσε.

Ερωτηθείς εάν οι διαπραγματεύσεις γίνονται με ένα εκ των υπεργολάβων της κινεζικής κοινοπραξίας, ο πρόεδρος της ΕΤΥΦΑ απάντησε καταφατικά, σημειώνοντας πως πρόκειται για την εταιρεία που ήδη κατασκεύασε την μισή προβλήτα, την VPSM.

Κληθείς να αναφέρει πότε αναμένεται να ξεκαθαρίσει το σκηνικό, ο κ. Ασιήκαλης εκτίμησε ότι «μέσα στις επόμενες λίγες μέρες-μέχρι την Παρασκευή-θα γνωρίζουμε εάν θα προχωρήσουμε με την εν λόγω εταιρεία ή όχι».

Ερωτηθείς πώς θα προχωρήσει η ΕΤΥΦΑ εάν τελικά δεν τελεσφορήσουν οι συζητήσεις με την VPSM, επανέλαβε ότι «θα εξετάσουμε κάποιες εναλλακτικές επιλογές, για τις οποίες δεν μπορώ να πω αυτή τη στιγμή».

«Υπάρχουν και εναλλακτικές επιλογές, τις οποίες και θα εξετάσουμε εάν χρειαστεί, με βάση και τη νομιμότητά τους, γιατί θέλω να ξεκαθαρίσω πως θέλουμε οτιδήποτε κάνουμε να είναι νόμιμο και να μην υπάρξουν προβλήματα στο μέλλον», τόνισε.

Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του τερματικού, ο κ. Ασιήκαλης κατέστησε σαφές πως βάσει της εξέλιξης των πραγμάτων, δεν μπορεί να οριοθετηθεί με ακρίβεια.

«Με βάση τα δεδομένα που είχαμε, ότι δηλαδή θα προχωρούσαμε με την επιλογή του project manager πριν από ένα μήνα ή και πιο πριν ακόμη, αλλά και με βάση τους σχεδιασμούς για ολοκλήρωση της προβλήτας, για την οποία υπολογίζαμε ότι θα καταλήγαμε μέχρι στιγμής και θα προχωρούσαν τα έργα, είχαμε δώσει ένα χρονοδιάγραμμα το οποίο τοποθετείτο μέχρι τέλη του 2025 με αρχές του 2026», επισήμανε.

«Αλλά όπως εξελίσσονται τώρα τα πράγματα, δεν μπορώ να πω με ακρίβεια πότε θα είμαστε έτοιμοι», υπογράμμισε.

Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος της ΕΤΥΦΑ χαρακτήρισε ως πολύ πιο αξιόπιστη μια εκτίμηση που θα δοθεί από τον project manager που θα διοριστεί, ο οποίος-όπως σημείωσε χαρακτηριστικά- γνωρίζει καλύτερα από τέτοιες διαδικασίες.

«Με τα δεδομένα που έχουμε αυτή τη στιγμή, δεν θα ήθελα να δώσω οποιαδήποτε ημερομηνία-χρονοδιάγραμμα, το οποίο σε τελική ανάλυση μπορεί να είναι λανθασμένο», κατέληξε ο Γιώργος Ασιήκαλης.

Δειτε Επισης

Πτώση πέραν του 2% για το πετρέλαιο, υποχώρησε και ο χρυσός
Τελευταία ημέρα ψηφοφορίας...Κλείνει στις οκτώ το βράδυ η «κάλπη» για τα 17α IN Business Awards
Γ. Ασιήκαλης: Γιατί καθυστερεί ο project manager, οι συζητήσεις για την προβλήτα και κάποιοι που δημιουργούν προβλήματα
Φρενάρουν την ηλεκτροκίνηση, αφήνουν οικονομικά εκτεθειμένες τις επιχειρήσεις-«Κοροϊδία, αδικία και ζημιογόνα πράξη»
Προχώρα με το squeeze out η Eurobank-Aίτημα στην Κεφαλαιαγορά για το υπόλοιπο περίπου 2% της Ελληνικής
Ψηλώνει τα χέρια για την ηλεκτρική διασύνδεση ο Παπαναστασίου-«Ως Κυπριακή Δημοκρατία αναμένουμε...»
Bristol Myers Squibb: Μια ηγέτιδα βιοφαρμακευτική εταιρεία με δυναμή της την καινοτομία στην ογκολογική φροντίδα
Πετούν τα έσοδα από τον τουρισμό...Αύξηση 35% και στα €148,9 εκατομμύρια το πρώτο δίμηνο
Η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου και τα πλάνα του Κώστα Κλεάνθους για την Ancoria Bank-Ο στόχος της επένδυσης
IN Business Awards: Στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας-Μέχρι πότε μπορείτε να ψηφίζετε