Καίει η τιμή του κυπριακού καφέ-Αύξηση 24,6% μέσα σε ένα χρόνο

Ο κυπριακός καφές και τα κατεψυγμένα μπέργκερ παρουσίασαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές τους τον Μάρτιο του 2025, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, ενώ τα λαχανικά και τα χόρτα, αλλά και τα φρέσκα ψάρια και μαλάκια κατέγραψαν τις μεγαλύτερες μειώσεις.

Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Καταναλωτικών Προϊόντων για το Μάρτιο του 2025, που δημοσιοποίησε την Τρίτη η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, σε σύνολο 45 κατηγοριών βασικών προϊόντων, 23 κατηγορίες κατέγραψαν αύξηση τον Μάρτιο του 2025, 21 κατηγορίες κατέγραψαν μείωση και μία κατηγορία (φρέσκο γάλα) δεν παρουσίασαν μεταβολή στην τιμή του.

Η Υπηρεσία αναφέρει ότι το Παρατηρητήριο παρουσιάζει τη μέση σταθμισμένη τιμή για 250 βασικά καταναλωτικά προϊόντα (τρόφιμα και άλλα προϊόντα), με βάση τις ποσότητες και τιμές ανά ημέρα στις οποίες τα προϊόντα αυτά διατέθηκαν σε 400 καταστήματα λιανικής πώλησης παγκύπρια καθ’ όλη τη διάρκεια του μήνα.

Συγκεκριμένα, τη μεγαλύτερη αύξηση τον Μάρτιο του 2025, έναντι του προηγούμενου μήνα, κατέγραψε ο κυπριακός καφές κατά 8,7%, ενώ σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024 ο καφές αυξήθηκε με το εντυπωσιακό ποσοστό του 24,6%.

Ακολούθησαν τα κατεψυγμένα μπέργκερ με αύξηση κατά 6,5% τον Μάρτιο του 2025, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, και αύξηση 15,5% έναντι Μαρτίου του 2024, οι βρεφικές τροφές κατά 4,1% (9,5% έναντι Μαρτίου 2024), το εμφιαλωμένο νερό κατά 4,1% (2,4% έναντι Μαρτίου 2024) και τα κατεψυγμένα μαλάκια/οστρακοειδή με αύξηση κατά 3,4% (αύξηση 9,2% έναντι Μαρτίου 2024).

Αύξηση σημείωσαν επίσης τον Μάρτιο του 2025 οι ζωμοί κατά 2,7% (3,0% έναντι Μαρτίου 2024), οι βρεφικές πάνες κατά 2,6% (0,5% έναντι Μαρτίου 2024) και το γιαούρτι με αύξηση κατά 2,4% (μείωση 1,5% έναντι Μαρτίου 2024).

Εξάλλου, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Καταναλωτικών Προϊόντων, μείωση τον Μάρτιο του 2025, έναντι του προηγούμενου μήνα, κατέγραψαν 21 κατηγορίες με σημαντικότερες τα λαχανικά και χόρτα, τα οποία σημείωσαν σημαντική μείωση κατά 23,0% (αύξηση 4,3% έναντι Μαρτίου 2024), τα φρέσκα ψάρια και μαλάκια με μείωση κατά 11,3% (αύξηση 6,5% έναντι Μαρτίου 2024), το κατεψυγμένο κρέας πανέ/προψημένο κατά 7,3% (μείωση 8,0% έναντι Μαρτίου 2024), το φυτικό μαγειρικό λίπος κατά 6,6% (μείωση 10,5% έναντι Μαρτίου 2024) και το κατεψυγμένο ψάρι κατά 2,7% (μείωση 4,0% έναντι Μαρτίου 2024).

Μείωση επίσης στην τιμή τους τον Μάρτιο του 2025, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, παρουσίασαν τα όσπρια κατά 2,6% (μείωση 3,5% έναντι Μαρτίου 2024), οι σερβιέτες γυναικείας υγιεινής κατά 2,0% (μείωση 3,2% έναντι Μαρτίου 2024) και τα μαλακτικά ρούχων με μείωση κατά 1,7% (αύξηση 4,2% έναντι Μαρτίου 2024).

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή αναφέρει ότι η αποτίμηση που γίνεται για το μήνα Μάρτιο του 2025 καταδεικνύει μια περαιτέρω μείωση στο ρυθμό πληθωρισμού ο οποίος ανήλθε στο 1,6%, έναντι 1,9% τον Φεβρουάριο, 2,5% τον Ιανουάριο και 2,6% το Δεκέμβριο.

Αναφέρει επίσης ότι η μείωση αυτή οφείλεται στις μεταβολές που κατέγραψαν οι κατηγορίες «ένδυση και υπόδηση» κατά -7,8%, τα «εστιατόρια και ξενοδοχεία» κατά +5,1% και τα «τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά» κατά +2,1%.

Σημειώνει ότι τη μεγαλύτερη αύξηση σε επίπεδο κατηγορίας κατέγραψαν τα Γεωργικά Προϊόντα με μεταβολή + 6,6% έναντι Μαρτίου 2024 και -2,4% έναντι Φεβρουαρίου 2025.

Σύμφωνα με την Υπηρεσία, τα Παρατηρητήρια Τιμών ετοιμάζονται αποκλειστικά για σκοπούς πληροφόρησης των καταναλωτών και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν συμβουλές.

Προσθέτει ότι τα Παρατηρητήρια Τιμών, δεν προορίζονται και ούτε μπορούν να υποκαταστήσουν την έρευνα αγοράς που πρέπει να κάνει ο κάθε καταναλωτής βάσει των δικών του προτιμήσεων, δεδομένων και αναγκών, ούτε αποσκοπούν να υποδείξουν στους καταναλωτές τα σημεία πώλησης που θα επιλέξουν ή συγκεκριμένα προϊόντα.

Αναφέρει επίσης ότι κάποια από τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο Παρατηρητήριο υφίστανται ποιοτικές διαφορές οι οποίες δεν μπορούν να καθοριστούν.

Για το σκοπό αυτό, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή παροτρύνει τους καταναλωτές όπως κάνουν ουσιαστική έρευνα αγοράς πριν προχωρήσουν σε αγορές, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου Παρατηρητηρίου.

Δειτε Επισης

Τα φορτώνει στους κατασκευαστές για τις ανακλήσεις οχημάτων το ΤΟΜ-«Τηρούσαν χαμηλούς τόνους»
Ημερίδα Υπεραγορών ΑΛΦΑΜΕΓΑ σε συνεργασία με cp Foodlab-Το θέμα ενημέρωσης για παραγωγούς και προμηθευτές
Αλφαμέγα: Πράσινο φως για τη νέα υπεραγορά στην Έγκωμη-Ισχυροποιεί την παρουσία της στην περιοχή
Η Lidl Κύπρου ενισχύει σταθερά το έργο του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού με νέα δωρεά ύψους €50.000
«Αισθητές διαφορές» στην τιμολόγηση καυσίμων βλέπει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
CTC, Ermes, Woolworth: Καθυστερούν τα αποτελέσματα 2024 λόγω στρατηγικής αναδιάρθρωσης και πώλησης Superhome
Λούκας Λεωνίδου(Toyota Κύπρου): Πελάτες παγώνουν αγορές ηλεκτρικών οχημάτων
Το λιανικό εμπόριο στην εποχή του e-commerce...Οι στρατηγικές omnichannel και ο ανταγωνισμός σε ένα δυναμικό τοπίο
Αύξηση αξίας και όγκου κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου τον Μάρτιο
Takata: Τηλεφωνικό κέντρο από ΤΟΜ για πολίτες που δεν μπόρεσαν να κλείσουν ραντεβού για ανακλήσεις