Χ. Χατζηκυριάκος: Επενδύσεις, έργα σε εξέλιξη, νέα projects στα σκαριά και η επέκταση της Frou Frou στη διεθνή αγορά
Χαράλαμπος Χαραλάμπους 06:30 - 24 Μαρτίου 2025

Με την κυπριακή αγορά να παρεμένει προτεραιότητα για τον ομίλο, η Frou Frou στοχεύει στη δημιουργία μακροχρόνιων συνεργασιών με ισχυρούς τοπικούς διανομείς που θα αναπτύξουν τα brands της εταιρείας στις αγορές τους, την ίδια ώρα που υπό συνεχή εξέταση βρίσκονται νέες ευκαιρίες και παρακολουθούνται οι τάσεις της εγχώριας και ξένης αγοράς, προκειμένου να παραμένει μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews ο Manufacturing Director του ομίλου, Χρίστος Χατζηκυριάκος, αναφέρεται στην πρόσφατη επένδυση στην οποία προχώρησε η εταιρεία και αφορούσε στη νέα εγκατάσταση τριών σιλό αλεύρου, εξηγώντας τους κύριους στόχους της συγκεκριμένης επένδυσης.
- Διαβάστε εδώ: Νέα επένδυση από Frou Frou-Εκπόνησε και υλοποίησε ένα από τα σημαντικότερα project του ομίλου(pics)
Σημειώνοντας περαιτέρω πως η εταιρεία εξετάζει συνεχώς νέες τεχνολογίες και τρόπους αυτοματοποίησης των διαδικασιών της, ο κ. Χατζηκυριάκος τονίζει πως υπάρχουν πολλά έργα σε εξέλιξη, για τα οποία-ωστόσο-δεν μπορούν να δοθούν περισσότερες λεπτομέρειες αυτή τη στιγμή.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον ίδιο, η Frou Frou έχει αρκετά νέα projects στα σκαριά, τα οποία, όπως εκτιμά, θα ενθουσιάσουν τους πιστούς καταναλωτές της εταιρείας.
Σε ιδιαίτερη μνεία προβαίνει όσον αφορά την συνειδητή επιλογή της εταιρείας να απορροφήσει ένα σημαντικό ποσοστό του αυξανόμενου κόστους παραγωγής και να επανασχεδιάσει τις παραγωγικές της διεργασίες με στόχο να αυξήσει την παραγωγικότητα της.
«Με αυτό τον τρόπο πετύχαμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας σε προσιτές τιμές», υποδεικνύει ο Manufacturing Director του ομίλου.
Πρόσφατα, θέσατε σε λειτουργία νέα εγκατάσταση τριών σιλό αλεύρου. Ποιο ήταν το σκεπτικό πίσω από αυτή την κίνηση;
Αυτό το έργο βρισκόταν υπό μελέτη εδώ και χρόνια. Οι δύο κύριοι στόχοι αυτής της επένδυσης ήταν, αφενός η βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων και αφετέρου, η αύξηση της παραγωγικότητας.
Στο παρελθόν, οι χειριστές ζυμών έπρεπε να διαχειρίζονται χειροκίνητα σάκους των 25 κιλών. Σήμερα, με το πάτημα ενός κουμπιού, το αλεύρι μεταφέρεται απευθείας στο μίξερ, εξαλείφοντας αυτή τη διαδικασία.
Επιπλέον, η χρήση των σιλό, μας επέτρεψε να αυξήσουμε σημαντικά την παραγωγικότητα, καθώς δεν είμαστε πλέον περιορισμένοι από τον χρόνο που απαιτούσε η χειροκίνητη τροφοδοσία. Η μεταφορά ολόκληρης της ποσότητας αλευριού που απαιτείται για κάθε συνταγή γίνεται άμεσα, με ακρίβεια και πιο αποτελεσματικά.
Η αυξανόμενη ζήτηση από την εγχώρια αγορά και τις αγορές του εξωτερικού μπορεί να σας ωθήσει και σε κάποιες άλλες κινήσεις;
Η μεγάλη αγάπη που δείχνει ο κόσμος στα προϊόντα μας, καθώς και η αυξανόμενη ζήτηση, μας ενθαρρύνει να εξετάζουμε συνεχώς νέες ευκαιρίες και να παρακολουθούμε τις τάσεις τόσο της εγχώριας αγοράς όσο και του εξωτερικού, ώστε να παραμένουμε μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Ωστόσο, η κύρια προτεραιότητά μας ήταν και παραμένει η κυπριακή αγορά και ο Κύπριος καταναλωτής, που μας εμπιστεύεται σταθερά εδώ και έξι δεκαετίες.
Που αλλού θα επενδύσει η Frou Frou μέσα στο 2025; Έχετε άλλα σημαντικά projects σε εξέλιξη;
Συνεχώς εξετάζουμε νέες τεχνολογίες και τρόπους αυτοματοποίησης των διαδικασιών μας, με στόχο τη διευκόλυνση των ανθρώπων μας και τη βελτίωση της παραγωγής.
Υπάρχουν πολλά έργα σε εξέλιξη, τα οποία διαχειριζόμαστε με προτεραιότητα, αλλά δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε περισσότερες λεπτομέρειες αυτή τη στιγμή.
Η Frou Frou σχεδιάζει να επεκταθεί και σε νέες αγορές;
Όταν το 2022, συμμετείχαμε για πρώτη φορά ως εκθέτες στην ISM της Κολωνίας, που είναι η μεγαλύτερη και πιο σημαντική διεθνής έκθεση ζαχαροειδών και σνακ στον κόσμο, στόχος μας ήταν να εξερευνήσουμε ευκαιρίες και να αναπτυχθούμε εκτός Κύπρου.
Η θετική ανταπόκριση που λαμβάνουμε από τις διεθνείς εκθέσεις όπου συμμετέχουμε, τόσο από τους ξένους επισκέπτες όσο και από επαγγελματίες του κλάδου, μας επιβεβαιώνει ότι η εξαιρετική και σταθερή ποιότητα των προϊόντων Φρου Φρου αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη διεθνή αγορά.
Η πρώτη μας εξαγωγή έγινε στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2023 με το νέο σοκολατένιο μας προϊόν Morning Coffee Chocos, το οποίο μέχρι σήμερα διατίθεται σε επιλεγμένα καταστήματα Σκλαβενίτης σε όλη την Ελλάδα.
Έκτοτε, έχουμε επεκταθεί σε αγορές στη Μέση Ανατολή και την Ασία. Στόχος μας δεν είναι απλώς η πραγματοποίηση μεμονωμένων πωλήσεων, αλλά η δημιουργία μακροχρόνιων συνεργασιών με ισχυρούς τοπικούς διανομείς που θα αναπτύξουν τα brands μας στις αγορές τους.
Υπάρχουν νέες γεύσεις ή προϊόντα σας που θα κυκλοφορήσουν σύντομα στην αγορά;
Έχουμε αρκετά νέα projects στα σκαριά που μας ενθουσιάζουν ιδιαίτερα και είμαστε σίγουροι ότι θα ενθουσιάσουν ακόμη περισσότερο τους πιστούς μας καταναλωτές. Μείνετε συντονισμένοι.
Ο έντονος ανταγωνισμός και η συνειδητή επιλογή
Ποιες είναι οι τάσεις στον τομέα των τροφίμων που επηρεάζουν τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας σας;
Ο τομέας των τροφίμων και πιο συγκεκριμένα των σνακ χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό και τη συνεχή δημιουργία νέων προϊόντων με κύριο στόχο την κάλυψη των μεταβαλλόμενων αναγκών του σύγχρονου καταναλωτή.
Οι συνεχόμενες αυξήσεις στο κόστος παραγωγής που ακολούθησαν την πανδημία, (πρώτων υλών, υλικών συσκευασίας, ενέργειας, επιτοκίων, προσωπικού κ.ο.κ.) μας έχουν επηρεάσει σημαντικά.
Παρ’ όλα αυτά, κάναμε μια συνειδητή επιλογή να απορροφήσουμε ένα σημαντικό ποσοστό του αυξανόμενου κόστους παραγωγής και επανασχεδιάσαμε τις παραγωγικές μας διεργασίες με στόχο να αυξήσουμε την παραγωγικότητα μας.
Με αυτό τον τρόπο πετύχαμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας σε προσιτές τιμές.
Στον Οργανισμό μας, η διατήρηση της αυθεντικότητας των συνταγών και της υψηλής ποιότητας των προϊόντων μας είναι αδιαπραγμάτευτη. Σε αντίθεση με πρακτικές που βλέπουμε συχνά στην αγορά, δεν θυσιάζουμε την ποιότητα για χαμηλότερο κόστος.
Η ποιότητα των Frou Frou, Golden Choice, Bakandys, Mon Ami και Handy Snacks βρίσκεται στον πυρήνα της φιλοσοφίας μας και αποτελεί το βασικό στοιχείο που μας διαφοροποιεί στην αγορά.