Κωνστάντια Δημητριάδου: Η απόφαση μέσα στην κρίση και η ιστορία επιτυχίας της Cal Creative Communication
Δώρα Πάμπουλου 06:40 - 20 Μαρτίου 2025

«Δεν φοράω ταγιέρ και δεν είμαι politically correct», δηλώνει η Κωνστάντια Δημητριάδου, founder & director της Cal Creative Communication, και αυτή η φράση συνοψίζει απόλυτα την αντισυμβατική προσέγγισή της στη ζωή και στην επιχειρηματικότητα.
Καταρρίπτοντας τους παραδοσιακούς κανόνες δεν ακολουθεί τις συμβατικές πορείες ούτε στη διαφήμιση.
Η Cal Creative Communication, η εταιρεία που ίδρυσε το 2013, είναι ένα δημιουργικό agency που ξεφεύγει, σύμφωνα με τη δημιουργό του, από τα στερεότυπα.
Μια τολμηρή ιδέα που άνθισε και εξελίχθηκε σε μια επιτυχημένη επιχείρηση, δημιουργώντας μια νέα κι αυθεντική προσέγγιση στον κόσμο του PR και της επικοινωνίας.
Τι σε ώθησε να ξεκινήσεις την Cal Creative Communication το 2013, ειδικά σε μια τόσο δύσκολη περίοδο και ενώ υπηρετούσες ακόμη τη δημοσιογραφία;
Η αλήθεια είναι ότι λάτρευα ανέκαθεν την επικοινωνία και τα πάρτι, ενώ με θυμάμαι από πολύ νωρίς να θέλω να κάνω κάτι δικό μου. Την απόφαση την πήρα όντως μέσα στη μεγάλη κρίση και έτσι το challenge ήταν ακόμη μεγαλύτερο. Άνθρωποι που με αγαπούσαν, το θεώρησαν κίνηση αυτοκτονίας επαγγελματικά.
«Μα είσαι σίγουρη;», ρωτούσαν και ξαναρωτούσαν. Και η αλήθεια είναι πως σίγουρη δεν θα μπορούσα να είμαι. Το μέσα μου, όμως, μου έλεγε να προχωρήσω.
Δεν αγνόησα το ένστικτό μου, λοιπόν, όπως δεν το αγνοώ ποτέ και ξεκίνησα πολύ δειλά την Cal Creative Communication από ένα μικρό γραφείο των 35 τετραγωνικών με τεράστιο πείσμα και απίστευτη όρεξη για δουλειά.
Δεν υπήρξαν στιγμές που δείλιασες μπροστά στις προκλήσεις;
Δεν αμφισβήτησα ποτέ τον εαυτό μου. Ακόμα και στα δύσκολα έλεγα «θα τα καταφέρω» και τις ελάχιστες στιγμές που είχα έστω και μια μικρή αμφιβολία, ο σύζυγος μου ήταν εκεί για να μου θυμίζει ποια είμαι.
Τα πρώτα χρόνια στην Cal δούλεψα πολύ σκληρά, όπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια που βρισκόμουν στον χώρο των media, σε πόστα επιτελικά με τεράστιες απαιτήσεις. Σκέφτομαι κάποτε ότι στερήθηκα πράγματα για χάρη της δουλειάς, ότι έχασα στιγμές που δεν επιστρέφουν.
Η αλήθεια είναι, όμως, πως το απόλαυσα και ακόμα απολαμβάνω αυτό το ταξίδι. Η μεγαλύτερη ανταμοιβή είναι ότι τα παιδιά μου αισθάνονται περήφανα για μένα. Αυτό μου αρκεί.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ή η φιλοσοφία που εκτιμάτε ότι σας κάνουν να ξεχωρίζετε από τις άλλες εταιρείες δημοσίων σχέσεων ή τα διαφημιστικά γραφεία;
Θεωρώ ότι οι πελάτες μας έχουν το καλύτερο δυνατό client service που θα μπορούσε να έχει ένας πελάτης. Είμαι κάθετη στο να προσφέρουμε top notch υπηρεσίες. Έχω εμμονή με τη λεπτομέρεια, είμαι εξαιρετικά τελειομανής, είμαι workaholic.
Αυτό μόνο ως πλεονέκτημα για τον πελάτη μπορεί να λειτουργήσει. Και φυσικά, έχω δίπλα μου και μια ομάδα που μπορεί να κάνει deliver, που είναι μονίμως σε mode δημιουργίας.
Η Cal Creative έχει αναλάβει πολλά σημαντικά projects για μεγάλα brands. Τι σε κάνει πιο περήφανη για την πορεία της μέχρι σήμερα;
Η αλήθεια είναι πως δούλεψα ή δουλεύω με όλα σχεδόν τα κορυφαία brands, με τα οποία ονειρευόμουν πριν από δέκα χρόνια να δουλέψω, οπότε θεωρώ πως δεν τα πήγα κι άσχημα μέχρι στιγμής. Ήταν πολλές οι στιγμές που ένιωσα περηφάνια για το ομαδικό αποτέλεσμα της δουλειάς μας.
Ήταν πολύ ωραίο το launch της Rodial στην Κύπρο, αλλά και την Αθήνα. Ήταν σημαντική η προώθηση και η επικοινωνία live events μεγάλων καλλιτεχνών όπως ο Tiesto, ο Νίκος Βέρτης ή ο Κωνσταντίνος Αργυρός και φυσικά των events μεγάλων οίκων όπως η Boss, η Armani Exchange, η Boggi Milano, η Shiseido, η Patrizia Pepe, η Breitling, το Versace Home και η Xiaomi.
Αγαπώ πολύ και τα local brands μας που είναι τόσο αγαπητά στο κοινό της Κύπρου-το Serena Beach Bar, το Enso, το ολοκαίνουργιο Acane. Η λίστα είναι μεγάλη και η ευγνωμοσύνη μου που όλα αυτά είναι στο portfolio μας είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Ποιο είναι το μυστικό για τη διατήρηση της δημιουργικότητας στον κλάδο σας και ποια στοιχεία πιστεύετε ότι κάνουν τις υπηρεσίες σας game-changing για τους πελάτες;
Το μυστικό είναι μόνο ένα και είμαι σίγουρη πια γι’ αυτό: Nα μην επαναπαύεσαι ποτέ. Πρέπει να εξελίσσεσαι συνέχεια, να παρακολουθείς τα trends, να διαβάζεις, να ταξιδεύεις, να βλέπεις πράγματα, να εμπνέεσαι.
Προσπαθώ κάθε μέρα να επανεφευρίσκω τον εαυτό μου, να σκέφτομαι νέα πράγματα και παροτρύνω την ομάδα να προτείνει non-stop νέες ιδέες στους πελάτες μας. Δεν μπορείς να εργάζεσαι σε ένα τόσο μεταβαλλόμενο περιβάλλον και να παραμένεις στάσιμος.
Όσο για τις υπηρεσίες μας θεωρώ game-changing για ένα brand το όλο image που του χτίζουμε, από το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο element, είτε αυτό έχει να κάνει με το branding του ή το event του είτε με τη διαχείριση των social media accounts του. Ασχολούμαστε πραγματικά με τα πάντα. Με ό,τι χρειάζεται και ό,τι επιβάλλεται να κάνει ένα brand.
Ποιες είναι σήμερα οι μεγαλύτερες προκλήσεις στον χώρο της επικοινωνίας και του PR;
Και πάλι, το να παραμένει ahead. Δεν πρέπει ούτε για μια στιγμή να σε ξεπεράσει η εποχή σου, οι τάσεις. Δεν πρέπει να επαναπαυθείς ούτε για μια στιγμή.
Ποια είναι τα μεγαλύτερα trends στον τομέα της επικοινωνίας και του PR που βλέπεις να επηρεάζουν τις στρατηγικές brands και οργανισμών τα τελευταία χρόνια στην Κύπρο;
Τα μεγαλύτερα trends είναι λίγο πολύ τα ίδια παντού, αν και μας θεωρώ late adopters στην Κύπρο. Οι καταναλωτές απαιτούν αυθεντική επικοινωνία και ενσυναίσθηση, άρα εκεί εστιάζουν και τα brands.
Η κοινωνική υπευθυνότητα και βιωσιμότητα είναι πλέον must και η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη ακόμα πιο must για τα brands.
Το diversity αφορά πλέον κάθε μάρκα και τα brands αγκαλιάζουν σήμερα πολλά θέματα που απασχολούν την κοινωνία. Την ίδια στιγμή τα κοινωνικά δίκτυα παραμένουν βασικό εργαλείο προώθησης και επικοινωνίας, οι influencers το ίδιο και το AI-και γενικότερα η χρήση της τεχνολογίας-είναι σε πρώτη διάταξη.
Πώς βλέπεις την τεχνολογία και τα social media να επηρεάζουν την επικοινωνία και την προώθηση των brands;
Θεωρώ ότι οι μάρκες ενδιαφέρονται περισσότερο από ποτέ για την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών και όσο αφορά τα fashion, beauty & luxury brands, που αποτελούν και ένα μεγάλο κομμάτι στο portfolio μας, πιστεύω ότι βρισκόμαστε σε περίοδο μεγάλων αλλαγών.
Μετά τον covid η ανάγκη μας να ζήσουμε ως καταναλωτές όσα χάσαμε μας έχει διαφοροποιήσει, οπότε μαζί άλλαξαν και οι μάρκες. Τα luxury brands δεν θέλουν να είναι τόσο inclusive, θέλουν πλέον να είναι πιο κοντά στον καταναλωτή, θέλουν να του πουν μια ιστορία και τα αφορά πολύ η αυθεντικότητα.
Έχουν γίνει πιο προσιτά και παράλληλα επιθυμούν να προσαρμόζονται στη νέα τεχνολογική τάξη πραγμάτων. Οι virtual influencers είναι πια γεγονός, η τεχνητή νοημοσύνη είναι παντού και όλα γενικώς μεταβάλλονται.
Πίσω από όλα αυτά, βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ πως κρύβονται άνθρωποι. Εμείς παρακολουθούμε τις τάσεις και προσαρμοζόμαστε συνέχεια.
Ποια είναι τα πλάνα σας για το μέλλον της CAL Creative;
Προσπαθώ να μη λέω μεγάλα λόγια, επιθυμώ να παραμένω προσγειωμένη και να μιλά για μένα η δουλειά μου. Δεν σκέφτομαι συνέχεια και εμμονικά, όπως παλιά, την επέκταση και το μέλλον, όλα αυτά που θέλω να κάνω και να προσφέρω.
Έχω χαλαρώσει με την έννοια ότι ξέρω ποια είμαι, ξέρω τι θέλω και πού μπορώ να φτάσω. Χωρίς άγχος, χωρίς πίεση. Οπότε δεν θα πω ούτε αυτή τη φορά μεγάλα λόγια. Δουλεύω στο μυαλό μου διάφορα πράγματα και σενάρια και παραμένω προσηλωμένη στους στόχους μου όπως πάντα.