Powered by

Γιάννης Αρμεύτης: «Όταν πόλεις μικρότερες από τη Λεμεσό διαθέτουν τραμ γιατί να μην το μελετήσουμε κι εμείς»;

Ημερίδα με θέμα «Αστικές συγκοινωνίες και δομημένο περιβάλλον: Το τραμ ως καλή πρακτική», διοργάνωσε την Τρίτη 18 Μαρτίου 2025 στο Δημοτικό Πολιτιστικό Κέντρο «Πάνος Σολομωνίδης» ο Δήμος Λεμεσού. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «LC3: Lemesos City Cooling Challenge», το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στόχος της ημερίδας ήταν η άντληση καλών πρακτικών για θέματα αστικών συγκοινωνιών και η περίπτωση του τραμ ως μέσου βιώσιμης λύσης μεταφορών. Έμφαση δόθηκε στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, στη βελτίωση του δημόσιου χώρου και τη θετική περιβαλλοντική επίδραση. Η ημερίδα φιλοξένησε φορείς, επιστήμονες και πολίτες που ενδιαφέρονται για τη βελτίωση του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης.

tramhmerida2

Η εκδήλωση ξεκίνησε με χαιρετισμούς από τον Δήμαρχο Λεμεσού, κ. Γιάννη Αρμεύτη, τη Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών & Έργων, Δρα Μαρίνα Ιωάννου Χασάπη, την Ανώτερη Λειτουργό Πολεοδομίας, κα Νατάσα Κασπάρη, καθώς και από τον Πρόεδρο του ΕΤΕΚ, κ. Κωνσταντίνο Κωνσταντή.

Την ημερίδα παρακολούθησαν η Πρέσβειρα της Γαλλίας στην Κύπρο, Δήμαρχοι της Μείζονος Λεμεσού, εκπρόσωποι κυβερνητικών οργανισμών και τοπικών αρχών της πόλης, καθώς και πλήθος πολιτών που επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέμα.

Στην πρώτη συνεδρία, αναλύθηκε το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Λεμεσού και η ανάγκη για ένα σύγχρονο δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ). Ο Δρ. Λουκάς Δημητρίου, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, παρουσίασε τον αντίκτυπο των μέσων σταθερής τροχιάς στις πόλεις, ενώ η κα Πενέλοπε Βάσκες Χατζηλύρα από το Γραφείο Μετάβασης του Δήμου Λεμεσού παρουσίασε το όραμα του Δήμου για ένα σύγχρονο τραμ κατά μήκος του παραλιακού μετώπου.

tramhmerida

Η δεύτερη συνεδρία επικεντρώθηκε στην εμπειρία ευρωπαϊκών πόλεων, όπου ειδικοί από τη Γαλλία παρουσίασαν επιτυχημένα παραδείγματα υλοποίησης τραμ και τις θετικές τους επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής. Ο κ. Romain Coiffet, Διευθυντής Τομέα Υποδομών της Ingérop, και ο κ. Eric Huot, Ανώτερος Λειτουργός Έργων της Egis, ανέλυσαν τις διαδικασίες και τις προκλήσεις της δημιουργίας δικτύων τραμ.

Στην τρίτη συνεδρία, παρουσιάστηκαν πραγματικά παραδείγματα εφαρμογής, με τον κ. Christophe Soullier από τη Μητροπολιτική Διοίκηση Μασσαλίας να αναλύει την εξέλιξη του συγκοινωνιακού δικτύου της πόλης, ενώ ο κ. Benoit Bergeron, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Egis, μίλησε για το κόστος και τις χρηματοδοτικές λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν.

Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με συζήτηση πάνελ, όπου συμμετείχαν ο Δήμαρχος Λεμεσού κ. Γιάννης Αρμεύτης, ο Δήμαρχος Λευκωσίας κ. Χαράλαμπος Προύντζος, πανεπιστημιακοί και τεχνικοί εμπειρογνώμονες, εστιάζοντας στον ρόλο των πολιτών και της κοινωνικής καινοτομίας στη διαμόρφωση του συγκοινωνιακού μέλλοντος της πόλης.

tramconstanti

«Θα διερευνήσουμε αν είναι ωφέλιμο για την πόλη»
Στην παρέμβαση του ο Δήμαρχος Λεμεσού, Γιάννης Αρμεύτης, ανέφερε: «Είναι κοινή η διαπίστωση ότι για να πετύχουμε μια θετική αλλαγή στην πόλη μας χρειάζονται δράσεις και έργα. Σ’ αυτό το πλαίσιο είναι που διερευνούμε πιθανές λύσεις, επιλογές και καλές πρακτικές. Χωρίς ηττοπάθεια, αλλά πατώντας γερά στη γη. Με όραμα, αλλά την ίδια στιγμή με ρεαλισμό και πραγματισμό. Ως Δήμος, έχουμε την ευθύνη να διερευνήσουμε αν και κατά πόσο ένα τέτοιο εγχείρημα μπορεί να είναι ωφέλιμο για την πόλη μας. Και θέλω να είμαι ξεκάθαρος. Δεν ήρθαμε εδώ σήμερα για να ανακοινώσουμε τη δημιουργία τραμ. Γνωρίζουμε πόσο μεγαλεπήβολο είναι ένα τέτοιο έργο και τι συνεπάγεται. Ήρθαμε να ακούσουμε, να μάθουμε, να προβληματιστούμε. Γνωρίζοντας πως πόλεις μικρότερες από τη Λεμεσό διαθέτουν τραμ. Συνεπώς, γιατί να μην το μελετήσουμε και εμείς;».

tramarmeftis

Στο πλαίσιο της ημερίδας πραγματοποιήθηκε επίσης εργαστήριο διαλόγου, όπου πολίτες, φοιτητές και εκπρόσωποι της κοινωνίας των πολιτών αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης τραμ στη Λεμεσό.

Δειτε Επισης

Δήμος Στροβόλου και CARDET συνεχίζουν την συνεργασία τους για εκπαίδευση και κοινωνική ανάπτυξη
Σήκωσε το γάντι το ΥΠΕΣ για το «ΚτίΖΩ»-«Η καθυστέρηση οφείλεται σε νομοθετική ρύθμιση που απαιτείται»
Στο 2,3% ο Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή τον Φεβρουάριο-Οι κατηγορίες με τις μεγαλύτερες μεταβολές
Γιάννης Αρμεύτης: «Όταν πόλεις μικρότερες από τη Λεμεσό διαθέτουν τραμ γιατί να μην το μελετήσουμε κι εμείς»;
Προς οριστικοποίηση έργα ενέργειας και ψηφιακού μετασχηματισμού στη Λευκωσία με συμβολή του Δήμου Βιέννης
Κέρδη κατέγραψε το ΧΑΚ στη συνεδρία της Τρίτης
Επιβεβαιώνεται η θετική δυναμική της αγοράς εργασίας-Η ανάγνωση του Υπ. Εργασίας για την αύξηση του εργατικού κόστους
Πρόταση για αύξηση σε 100 των δόσεων για ληξιπρόθεσμες οφειλές-Διαφωνούν οι Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων
Ετήσια αύξηση 5,6% στο ωριαίο εργατικό κόστος το τέταρτο τρίμηνο του 2024
Πιάνει δουλειά η ερευνητική επιτροπή για τους takata-Αρχίζει η λήψη καταθέσεων, θα κληθούν και υπουργοί