ΤΕΠΑΚ: Ανέπτυξε εφαρμογή για τη διδασκαλία παιδιατρικής νοσηλευτικής-Η ταυτότητα του έργου
Δελτίο Τύπου 07:40 - 13 Μαρτίου 2025

Το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου διοργάνωσε σεμινάριο εισαγωγής για τη δοκιμή της εφαρμογής που αναπτύχθηκε στα πλαίσια του έργου Virtual Children’s Hospital for Learning Pediatric Nursing, για τη Διδασκαλία της Παιδιατρικής Νοσηλευτικής, σε συνεργασία με το CUTing Edge.
Το Φεβρουάριο του 2025, ομάδα φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος Νοσηλευτικής του Τεχνολογικού Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) που βρίσκονται στο 6ο εξάμηνο και παρακολουθούν το μάθημα NUR_353 Νοσηλευτική Φροντίδα Παιδιού, έλαβαν μέρος στο σεμινάριο εισαγωγής για την εφαρμογή που αναπτύχθηκε στα πλαίσια του ερευνητικού έργου Erasmus+ “Virtual Children’s Hospital for Learning Pediatric Nursing (ακρωνύμιο VLPN),” μαζί με τα μέλη της ερευνητικής ομάδας.
Η ημερίδα προσέφερε στους φοιτητές/φοιτήτριες την ευκαιρία όχι μόνο να γνωρίσουν περισσότερα για το έργο, αλλά και να παρακολουθήσουν μια ζωντανή παρουσίαση από τη Δρα Χριστιάνα Νικολάου (Επιστημονική Συντονίστρια Έργου- Συνεργαζόμενου Φορέα - ΤΕΠΑΚ) της διαδραστικής εφαρμογής (VRLE).

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι φοιτητές/φοιτήτριες καθώς και τα μέλη της ερευνητικής ομάδας περιηγήθηκαν στο VRLE, ενημερώθηκαν για τις διάφορες λειτουργίες της εφαρμογής και ξεναγήθηκαν στα τέσσερα αναπτυγμένα εικονικά δωμάτια παιδιατρικής νοσηλευτικής του εικονικού παιδιατρικού νοσοκομείου:
- Δωμάτιο εισαγωγής παιδιού στο νοσοκομείο - Παιδί ως ασθενής
- Δωμάτιο φροντίδας παιδιού με αναπνευστικές δυσλειτουργίες
- Δωμάτιο προετοιμασίας φαρμάκων για παιδία
- Μονάδα νοσηλείας νεογνού.
Οι φοιτητές/φοιτήτριες όταν εισέρχονται στο εικονικό παιδιατρικό νοσοκομείο έχουν την ευκαιρία, μέσα από καινοτόμες διαδραστικές μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης, να εξασκήσουν δεξιότητες νοσηλευτικής φροντίδας παιδιού με ασφάλεια, σε καταστάσεις που προσομοιάζουν με την πραγματικότητα.

Επιπλέον, οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του πίνακα ελέγχου του VRLE και το διδακτικό υλικό που περιλαμβάνει (παρουσιάσεις, άρθρα, βίντεο, κατευθυντήρια εργαλεία), σε θέματα που εξετάζονται εντός του VRLE.
Κρίσιμο για τη χρήση της τεχνολογίας Virtual Reality (VR) είναι η αυτοπεποίθηση και η ικανότητα χρήσης των εργαλείων VR. Κατά τη διάρκεια της εισαγωγικής συνεδρίας, οι φοιτητές/φοιτήτριες είχαν την ευκαιρία να εισέλθουν στο VRLE για να εξασκηθούν σε διάφορες διεργασίες νοσηλευτικής φροντίδας παιδιού, αποκτώντας αυτοπεποίθηση στη χρήση εργαλείων VR.
Η ευκαιρία αυτή έγινε αποδεκτή με ζήλο από τους φοιτητές/φοιτήτριες και δημιούργησε ένα ευχάριστο μαθησιακό κλίμα με μεγάλο ενθουσιασμό τόσο για τις δυνατότητες του VRLE όσο και για τη συμμετοχή τους στο έργο.
Τα τελευταία χρόνια, η VR έχει καταστεί ένα συναρπαστικό εργαλείο στην εκπαίδευση, προσφέροντας στους φοιτητές μοναδικούς και εμβυθιστικούς τρόπους μάθησης, απόκτησης νέων δεξιοτήτων και την ευκαιρία να βιώσουν πράγματα που διαφορετικά δεν θα είχαν τη δυνατότητα.
Το έργο VLPN προωθεί αυτή τη μεθοδολογία και η εισαγωγική συνεδρία προσέφερε τη βάση πάνω στην οποία οι φοιτητές θα συνεχίσουν να χτίζουν την αυτοπεποίθηση τους στη χρήση εργαλείων VR, υποστηρίζοντας την εκπαιδευτική τους πορεία μέσα από το VLPN, για την ενίσχυση των δεξιοτήτων τους στη νοσηλευτική φροντίδα παιδιού.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες αποδίδονται στο CUTing Edge για τη φιλοξενία της εκδήλωσης (ένας χώρος που στοχεύει να εμπνεύσει και να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να αγκαλιάσουν την τεχνολογία καθώς και να τους προετοιμάσει για το ανταγωνιστικό επιχειρηματικό και εργασιακό περιβάλλον της σημερινής εποχής).
Επιπλέον, εκφράζεται ευγνωμοσύνη στον κ. Δημήτριο Μπόγλου (Διευθυντή στο CUTing Edge) για τη συνεργασία του και στην κα. Σαββίνα Μαρκίδου (Επόπτρια Εξοπλισμού, Υποστήριξη Πληροφορικής στο CUTing Edge), η οποία προσέφερε τεχνική υποστήριξη και καθοδήγηση καθ’ όλη τη διάρκεια της ημερίδας καθώς και ηγήθηκε της πρακτική εξάσκηση των φοιτητών.
Με ιδιαίτερη χαρά θα συνεχίσουμε τη συνεργασία μας με το CUTing Edge, τον κ. Δημήτριο Μπόγλου και την κ. Σαββίνα Μαρκίδου κατά όλη τη διάρκεια της πιλοτικής εφαρμογής VRLΕ.

Ταυτότητα του έργου:
- Αριθμός έργου: 2023-1-FI01-KA220-HED-000166447
- Διάρκεια έργου: 01.10.2023 – 30.09.2026
- Επικεφαλής εταίρος: Turku University of Applied Sciences (Φινλανδία)
- Συνεργαζόμενοι οργανισμοί:
-Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Τμήμα Νοσηλευτικής, Σχολή Επιστημών Υγείας (Κύπρος),
-Tartu Health Care College (Εσθονία) - Πηγή χρηματοδότησης: Erasmus+ Cooperation Partnerships
- Συνολική χρηματοδότηση έργου: €480.000
- Ερευνητική ομάδα έργου από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Χριστιάνα Νικολάου (Επιστημονική Συντονίστρια Συνεργαζόμενου Φορέα - ΤΕΠΑΚ), Ουρανία Κολοκοτρώνη, Νίκος Μίτλεττον, Κοραλία Μιχαήλ, Ιωάννα Μενίκου, Ιωάννα Πιερή
- Υπεύθυνη διαχείρισης έργου: Μαριάννα Μώρ