Nissan: Γιατί δεν προχώρησε το mega deal με τη Honda-Τι ώθησε τη διοίκησή της να απορρίψει την συμφωνία

Μετά από μια θυελλώδη συνεδρίαση το διοικητικό συμβούλιο της Nissan συμφώνησε τελικά να απορρίψει την ύψους 58 δισ. δολαρίων συγχώνευση με την Honda, μετά την προσπάθεια της τελευταίας να τροποποιήσει το αρχικό μεταξύ τους deal προκειμένου να μετατρέψει την Nissan σε θυγατρική της.

Δημοσιεύματα του ιαπωνικού Τύπου οργίαζαν για σοβαρή εμπλοκή στη συμφωνία, που θα δημιουργούσε την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, καθώς η Nissan παρέλαβε μέσα στο Σαββατοκύριακο μια τροποποιημένη πρόταση από την ανταγωνιστική της, η οποία αντί της συγχώνευσης «δύο ίσων» σε έναν νέο όμιλο holding, θα υποβάθμιζε το brand της Nissan σε θυγατρική της Toyota αφήνοντας στην τελευταία τον πλήρη έλεγχο.

Μάλιστα, η νέα πρόταση παραδόθηκε στη διοίκηση της Nissan υπό τη μορφή τελεσιγράφου, που βάρυνε ακόμη περισσότερο το κλίμα.

Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στους κόλπους της Nissan, με αποτέλεσμα το διοικητικό της συμβούλιο, σε έκτακτη συνεδρίαση του νωρίτερα, να λάβει την απόφαση να απορρίψει τη συμφωνία, παρά και την ανησυχία που υπάρχει για τις προθέσεις της κινέζικης Foxcomm.

Σημειωτέον πως, οι δύο ιαπωνικοί γίγαντες ήρθαν πιο κοντά όχι μόνο λόγω της πρόθεσης τους να ισχυροποιηθούν μέσω της συνένωσης τους, αλλά κι επειδή στους κόλπους της Nissan είχε σημάνει συναγερμός από την προσέγγιση του κινεζικού εξαγωγικού κολοσσού της Foxcomm, με έδρα την Ταϊβάν προς τη γαλλική Renault, για την πιθανότητα απόκτησης όλου ή μέρους των μετοχών που διαθέτει στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, στη συνεδρίαση του ΔΣ δεν έλειψαν οι φωνές που εξέφρασαν ανησυχία για τις προθέσεις της Foxcomm σε περίπτωση που η Nissan συνεχίσει τη μοναχική της πορεία, όμως τελικά επικράτησε ο προβληματισμός για την μετατροπή της συγχώνευσης σε απορρόφηση της από την Toyota.

Άλλωστε και η Renault, που ελέγχει το 36% της Nissan ζήτησε ένα υψηλότερο prenium για το μερίδιο της, καλώντας το ΔΣ να υπερασπιστεί τα συμφέροντα του ομίλου και των μετόχων της.

Σημειωτέον πως, οι συνομιλίες μεταξύ των δύο εταιρειών σκόνταψαν από νωρίς σε αρκετά προβλήματα που είχαν να κάνουν με την αξιολόγηση των assets τους και την αναλογία των ίδιων κεφαλαίων.

Όμως, η διοίκηση της Honda βρέθηκε αντιμέτωπη με ασφυκτικές πιέσεις από τους μετόχους της, που από την πλευρά τους ζητούσαν να προωθηθεί η πρόταση της απορρόφησης της Nissan προκειμένου έτσι να δοθούν τα κονδύλια για την αναζωογόνηση του brand.

Κι αυτό με δεδομένο ότι οι αδύναμες οικονομικές επιδόσεις της Nissan τα τελευταία χρόνια έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση της αξίας της, με αποτέλεσμα η κεφαλαιοποίηση της να βρίσκεται περίπου στο ένα πέμπτο σε σύγκριση με την κεφαλαιοποίηση της Honda.

Η ψαλίδα αυτή ήταν που οδήγησε τελικά την Honda να απαιτήσει αλλαγή των όρων για τη συνένωση τους.

Προφανώς οι εξελίξεις δημιούργησαν διαφορετικές εντυπώσεις στο Χρηματιστήριο του Τόκιο.

Η μετοχή της Nissan έκανε βουτιά περισσότερο από 4% πριν ανασταλεί η διαπραγμάτευση της, ενώ αντιθέτως η μετοχή της Honda κατέγραψε άνοδο άνω του 8%, σε μια ένδειξη εμφανούς ανακούφισης των επενδυτών, επειδή η συμφωνία κατέρρευσε.

Πηγή: newmoney

Δειτε Επισης

Αλέξης Βαφεάδης: Ανοιχτή σε προτάσεις για ενίσχυση των logistics και διευκόλυνση των επιχειρήσεων η πολιτεία
Τα νέα μέλη στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΟ-Ποιοι είναι και τα βιογραφικά τους
Προχωρά παρά τα προβλήματα το «κτίΖΩ»-Εντός του πρώτου εξαμήνου αρχίζει η ανέγερση άλλων πέντε πολυκατοικιών
Nissan: Γιατί δεν προχώρησε το mega deal με τη Honda-Τι ώθησε τη διοίκησή της να απορρίψει την συμφωνία
Έτσι θα γίνει η επέκταση των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου για εξυπηρέτηση 17 εκατ. επιβατών ετησίως
Άλμα στην αυγή του 2025 στην αγορά ακινήτων-Η άνοδος στις πωλήσεις που καταγράφηκε σε κάθε πόλη
Παντελής Λεπτός: Χρονιά ανάπτυξης για τον Όμιλο Λεπτός το 2025-Πόλος έλξης οι στρατηγικές επενδύσεις που έχουν δρομολογηθεί
Η διευκρίνηση CTC Automotive για ανάκληση οχημάτων Volvo-«Πλήρης αίσθηση ευθύνης προς τους πελάτες μας»
Μήνυμα και οδηγίες Toyota στους πελάτες της για τους takata-«Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια»
Αλ. Βαφεάδης: Σε συνεχή επαφή με όλους τους διανομείς για καταρτισμό του πλάνου υλοποίησης των ανακλήσεων