Αυτούσια τα δύο διατάγματα του Υπ. Μεταφορών για τους takata-Στους διανομείς η ευθύνη για την ανάκληση

Την έκδοση δύο διαταγμάτων που ρυθμίζουν θέματα ανακλήσεων οχημάτων, ανακοίνωσε τη Δευτέρα(3/2) ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Αλέξης Βαφεάδης, σύμφωνα με τα οποία ακινητοποιούνται άμεσα 276 συνολικά οχήματα, 138 λόγω ανάκλησης για αερόσακους Τακάτα και ακόμη 138 λόγω ανάκλησης για πρόβλημα στα φρένα.

Όπως ανέφερε, το πρώτο διάταγμα αφορά στη διαδικασία ανάκλησης και προνοεί άμεση ενημέρωση των ιδιοκτητών από τους διανομείς και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, καθώς και υλοποίηση ανακλήσεων γενικής φύσεως εντός 18 μηνών, ή σε περίπτωση που το ΤΟΜ κρίνει πως πρέπει να επιταχυνθεί η διαδικασία γρηγορότερα.

Σύμφωνα με τον Υπουργό, το δεύτερο διάταγμα υποχρεώνει όσους εγγράφουν ή μεταβιβάζουν οχήματα να προσκομίζουν στην αρμόδια αρχή βεβαίωση ότι το όχημα δεν υπόκειται σε ανάκληση και ότι έχει ενταχθεί στη βάση δεδομένων του διανομέα για μελλοντική ενημέρωση σχετικά με ανακλήσεις.

Αναφορικά με τις ακινητοποιήσεις, σημείωσε ότι για 138 οχήματα που τυγχάνουν ανάκλησης για αερόσακους Τακάτα οι κατασκευαστές έχουν καταλήξει ότι πρέπει να ακινητοποιηθούν, έχει ανασταλεί το Πιστοποιητικό Καταλληλότητας και ακυρώθηκε η άδεια κυκλοφορίας, ενώ για ακόμα 138 οχήματα με ανάκληση για πρόβλημα στα φρένα έχει επίσης ανασταλεί το Πιστοποιητικό Καταλληλότητας και ακυρώθηκε η άδεια κυκλοφορίας, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των οχημάτων που ακινητοποιούνται στα 276.

Συμπλήρωσε ότι περίπου 80.000 αυτοκίνητα τυγχάνουν ανάκλησης για αερόσακους, οι ιδιοκτήτες των οποίων, όπως ανέφερε, καλούνται να αποταθούν στους διανομείς των κατασκευαστών για περισσότερη ενημέρωση σχετικά με την επικινδυνότητα και για ορισμό ημερομηνίας υλοποίησης της ανάκλησης.

Συμπλήρωσε ότι το ΤΟΜ έχει αναθεωρήσει τον χρόνο που δίνεται για τη συγκεκριμένη περίπτωση ολοκλήρωσης των ανακλήσεων για αερόσακους Τακάτα από 18 σε 8 μήνες.

Αυτούσια τα δύο διατάγματα:

  • Διάταγμα για ανακλήσεις: «το περί της Διαδικασίας Ανάκλησης για Οχήματα Κατηγορίας Μ, Ν και Ο, Διάταγμα του 2025»

Η διαδικασία ανάκλησης περιγράφεται με λεπτομέρεια στο Παράρτημα του Διατάγματος αλλά επιγραμματικά προνοεί τα εξής,

1/Άμεση ενημέρωση των ιδιοκτητών από τους διανομείς και το ΤΟΜ

Σημείωση:

Οι διανομείς ενημερώνουν αμέσως το ΤΟΜ για όλες τις ανακλήσεις σε αντίθεση με προηγουμένως που η ενημέρωση του ΤΟΜ γινόταν μόνο αν οι διανομείς δεν μπορούσαν να εντοπίσουν τους ιδιοκτήτες.

Αυτό επιτρέπει στο ΤΟΜ,

- να ενημερώνει γρήγορα όλους τους ιδιοκτήτες

-να βεβαιώνεται ότι οι διανομείς ενημερώνουν και αυτοί άμεσα τους ιδιοκτήτες

Η προηγούμενη διαδικασία ενημέρωσης από τους διανομείς συνεχίζει να εφαρμόζεται.

Ως εκ τούτου καλούνται όλοι οι πολίτες όπως επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους στο ΤΟΜ.

2/Υλοποίηση ανακλήσεων γενικής φύσεως εντός 18 μηνών ή, σε περίπτωση που το ΤΟΜ κρίνει πως πρέπει να επιταχυνθεί η διαδικασία, γρηγορότερα.

Σημείωση:

Παρόμοια προσέγγιση εφαρμόζεται σε χώρες όπως η Γερμανία, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία όπου η αρμόδια αρχή εποπτεύει τις ανακλήσεις και διαφοροποιεί αναλόγως τους χρόνους υλοποίησης.

-Για περιπτώσεις όπου ο κίνδυνος είναι μικρότερος ο χρόνος υλοποίησης διατηρείται στους 18 μήνες.

-Όταν ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος, το ΤΟΜ μειώνει τον χρόνο αφού λάβει σοβαρά υπόψη την αποτίμηση κινδύνου των κατασκευαστών.

-Αν οι κατασκευαστές, αφού γίνει αποτίμηση του κινδύνου, κρίνουν ότι το όχημα πρέπει να ακινητοποιηθεί, το ΤΟΜ υιοθετεί αμέσως την σύσταση και επιβάλει την ακινητοποίηση αφαιρώντας το Πιστοποιητικό Καταλληλόλητας και την άδεια κυκλοφορίας.

3/Υλοποίηση της ανάκλησης και ενημέρωση του ΤΟΜ.

  • Διάταγμα για ενημέρωση μέσω βεβαιώσεων και δηλώσεων: «το περί της Βεβαίωσης για Οχήματα Κατηγορίας Μ,Ν και Ο Διάταγμα του 2025»

Το διάταγμα υποχρεώνει όλους που εγγράφουν ή μεταβιβάζουν οχήματα να προσκομίζουν στην αρμόδια αρχή βεβαίωση ότι

-το όχημα δεν υπόκειται σε ανάκληση και ότι

-έχει ενταχθεί στην βάση δεδομένων του διανομέα για μελλοντική ενημέρωση σχετικά με ανακλήσεις.

Σημείωση:

Η διαδικασία σκοπεύει να εξασφαλίσει μεταξύ άλλων,

  • την συμπλήρωση κενών που εντοπίστηκαν στην ενημέρωση των ιδιοκτητών για ανακλήσεις και
  • ότι κατά την εγγραφή και μεταβίβαση, τα αυτοκίνητα είναι ελεύθερα ανακλήσεων.

Εξαιρέσεις εφαρμόζονται για τις εξής περιπτώσεις

  • Αν δεν υπάρχει κατασκευαστής (όπως πχ Saab)
  • Αν δεν υπάρχει γνωστή διαδικασία ανάκλησης (όπως για οχήματα μεγάλης ηλικίας για τα οποία δεν τηρούνται στοιχεία)
  • Αν δεν υπάρχει αντιπρόσωπος ή διανομέας του κατασκευαστή στην Κύπρο (όπως πχ για οχήματα που εισάγονται μεταχειρισμένα)

Σημείωση:

Σε περιπτώσεις εξαιρέσεων, οι ιδιοκτήτες θα υποβάλουν δήλωση για τις ανακλήσεις συνοδευόμενες με πιστοποιητικά από έρευνα που θα διεξάγουν στην ιστοσελίδα των κατασκευαστών ή άλλο οργανισμό πιστοποίησης που θα ανακοινώσει το ΤΟΜ. Λεπτομέρειες για την διαδικασία περιλαμβάνονται στην εγκύκλιο του ΤΟΜ που θα δημοσιευτεί.

Σημείωση:

Αυτή η διευθέτηση εφαρμόζεται για όσο ισχύουν τα έκτακτα μέτρα που προνοεί η νομοθεσία. Το ΤΟΜ εργάζεται για να ενισχύσει την αλυσίδα ενημέρωσης των ιδιοκτητών οχημάτων και θα επιχειρήσει την ένταξη των οχημάτων αυτών στις βάσεις δεδομένων των κατασκευαστριών εταιρειών ή την συνεργασία με οργανισμούς πιστοποίησης του εξωτερικού που διαθέτουν πρόσβαση στο μητρώο των κατασκευαστών.

Η δράση αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα.

Δειτε Επισης

Η λίστα με τα 138 οχήματα που πρέπει να ακινητοποιηθούν άμεσα λόγω takata-Οι δύο μάρκες που επηρεάζονται
Ο επιχειρηματίας που καλύπτει εξ’ ολοκλήρου το κόστος για τη νέα Παιδοογκολογική Κλινική-Έργο διεθνών προδιαγραφών
Αυτούσια τα δύο διατάγματα του Υπ. Μεταφορών για τους takata-Στους διανομείς η ευθύνη για την ανάκληση
Αυτά είναι τα υπό ανάκληση οχήματα για αερόσακους takata-Δείτε αναλυτικά τους καταλόγους κάθε εταιρείας
Ο George Clooney γίνεται Detective George στη νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Nespresso
Στο 19ο Συνέδριο και Έκθεση Ανάπτυξης Γης ο Υπουργός Εσωτερικών
Ανακοινώνονται τα διατάγματα για ανακλήσεις οχημάτων με αερόσακους Takata-«Προέχει η ασφάλεια»
Robura: Η κυπριακή εταιρεία που εξυπηρετεί ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά κεφάλαια στον κόσμο
H μεγάλη σημασία της απόφασης της Επιτροπής Παρακολούθησης για το Χαλλούμι-Γιατί παραμένει στο 15% η ποσόστωση
Μαρίνος Κυναιγείρου: Ανησυχία για τις τιμές των οικοδομικών υλικών και πρώτων υλών, αρκετά έργα στα σκαριά