Παρατηρητήριο Τιμών: Αυξημένες οι τιμές λαχανικών και άλλων εδεσμάτων της Καθαράς Δευτέρας

Πολύ μεγάλες αυξήσεις στις τιμές κυρίως των λαχανικών αλλά και άλλων εδεσμάτων της Καθαράς Δευτέρας καταγράφει το Παρατηρητήριο Τιμών, που εξέδωσε, την Παρασκευή, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.

Στα λαχανικά, η μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με πέρσι, 176%, σημειώνεται στην τιμή για τις αγκινάρες, τις κουλούμπρες 157% και στα αγγουράκια θερμοκηπίου 112%, με τις τιμές τους να κυμαίνονται μεταξύ €3,65 και €4,95.

Συγκεκριμένα, η τιμή στα χόρτα κυμαίνεται από €0,38 έως €0,55, τα παντζάρια από €1,20-€2,65, οι πατάτες από €0,49 μέχρι €1,50 και οι ντομάτες €1,89 μέχρι €4,80.

Μικρότερες αυξήσεις 2-10% καταγράφονται στην τιμή του χαλβά, που κυμαίνεται από €1,95 μέχρι και €6,90.

Από την άλλη, η ταχινοσαλάτα καταγράφει μείωση έως και 15%, με μέση τιμή στα €1,21, ενώ η τιμή των χούμων παρατηρείται αυξημένη μέχρι και 10% στα €1,21 και η ταραμοσαλάτα κατά 8% στα €1,20. Αύξηση της τάξης του 12-15% καταγράφουν και οι ελιές, με μέση τιμή €4,58.

Τα θαλασσινά, γαρίδες και σουπιές, καταγράφουν μείωση στην τιμή 14% και 15% αντίστοιχα, με τις τιμές να κυμαίνονται για τις σουπιές μεταξύ €6,40 και €9,95. Αντίθετα, η τιμή για το θράψαλο καταγράφει άνοδο 20%, με μέσο όρο στα €7,16. Μέση τιμή για το χταπόδι είναι τα €6,15 για το κατεψυγμένο και €19,98 για το φρέσκο και για το καλαμάρι €18,22.

Η λαγάνα καταγράφει μικρότερη αύξηση, της τάξης του 3%, με την τιμή της να κυμαίνεται μεταξύ €0,99 και €1,49, ενώ μεγάλη αύξηση 14% καταγράφεται στην τιμή της χωριάτικης ελιωτής, στα €2,08.

Το Παρατηρητήριο κατέγραψε τιμές λιανικής πώλησης, όπως συγκεντρώθηκαν την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου. Η έρευνα αφορά συνολικά 68 σημεία πώλησης, μεγάλες και μικρές υπεραγορές και φρουταρίες, που δραστηριοποιούνται σε όλες τις επαρχίες.

Η δημοσίευση του Παρατηρητηρίου Τιμών Καθαράς Δευτέρας αποτελεί χρήσιμο εργαλείο ενημέρωσης για τον καταναλωτή, ενδυναμώνοντας την ικανότητά του να πραγματοποιεί έρευνα αγοράς και να προβαίνει στις πιο συμφέρουσες για αυτόν αγορές. Επιπλέον, προσθέτει περισσότερη διαφάνεια στη συνολική εικόνα της αγοράς και συμβάλει στην προαγωγή του ανταγωνισμού, αναφέρει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.

Στην ανακοίνωσή της, η Υπηρεσία διευκρινίζει ότι τα Παρατηρητήρια Τιμών ετοιμάζονται αποκλειστικά για σκοπούς υποβοήθησης/ γενικής πληροφόρησης των καταναλωτών και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν συμβουλές.

"Τα Παρατηρητήρια Τιμών δεν προορίζονται και ούτε μπορούν να υποκαταστήσουν την έρευνα αγοράς που πρέπει να κάνει ο κάθε καταναλωτής βάσει των δικών του προτιμήσεων, δεδομένων και αναγκών, ούτε αποσκοπούν να υποδείξουν στους καταναλωτές τα σημεία πώλησης που θα επιλέξουν", αναφέρει.

Ιδιαίτερα για τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο Παρατηρητήριο, τονίζεται ότι υφίστανται ποιοτικές διαφορές, οι οποίες δεν μπορούν να ληφθούν υπόψη στα αποτελέσματα ενός Παρατηρητηρίου Τιμών. Για τον σκοπό αυτό, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή παροτρύνει τους καταναλωτές όπως κάνουν ουσιαστική έρευνα αγοράς πριν προχωρήσουν σε αγορές, προκειμένου να βρουν τα προϊόντα και τις τιμές που ικανοποιούν τις απαιτήσεις τους.

Δειτε Επισης

Νίκος Χριστοδουλίδης: Βελτιώνεται η φήμη και η αξιοπιστία της Κύπρου, προσελκύουμε ποιοτικές επενδύσεις
Στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού GOLD: Εννέα κορυφαίες εταιρείες με έδρα την Κύπρο που υιοθέτησαν εργαλεία AI
Η ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου και ο δρόμος για ένα ανθεκτικό και βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης
Familychef: Πλάνα...διατροφής και μια εταιρεία που έχει ως στόχο οι πελάτες της να μάθουν να τρώνε σωστά
Έτσι θα διαμορφωθεί ο χώρος που δεσπόζει το ιστορικό εργοστάσιο της ΚΕΑΝ στη Λεμεσό (photos)
Αλ. Ιωσηφίδης: Ευεργετική για την κυπριακή ναυτιλία η ένταξη στη ζώνη Σένγκεν-Επιπρόσθετο κίνητρο στη φαρέτρα μας
Κατέβασε εκ νέου τα επιτόκια της, αλλά δεν δεσμεύεται για την πορεία που θα ακολουθήσουν στο μέλλον η ΕΚΤ
Νέα μείωση επιτοκίου από την Τράπεζα Κύπρου με αντίκτυπο σε 12.000 δανειολήπτες-Στο 2,40% από 2,65%
ΠΑΣΕΑ: Σε κατασκευαστή και ΤΟΜ η ευθύνη για ανακλήσεις-Η κατάθεση ενώπιον της ερευνητικής για Takata
Πώς ενδυναμώνει τη θέση της Ελληνικής στον ασφαλιστικό τομέα η απόκτηση της CNP-Αύξηση μεριδίων αγοράς και εσόδων