Η φιλοξενία σε φάση επαναπροσδιορισμού...Οι νέες τάσεις, τα «θέλω» των επισκεπτών και η προσαρμογή των ξενοδοχείων
Δόνα Καπαρτή 06:40 - 25 Φεβρουαρίου 2025

Απαραίτητες είναι οι καινοτόμες στρατηγικές για τον επαναπροσδιορισμό των εμπειριών των επισκεπτών.
Στο ίδιο πλαίσιο και η αξιοποίηση της τεχνολογίας για τον μετασχηματισμό των λειτουργιών, καθώς και η την προσαρμογή στις απαιτήσεις βιωσιμότητας.
Ηγέτες από κορυφαίους οργανισμούς της φιλοξενίας συναντήθηκαν στο ίδιο πάνελ για να διερευνήσουν πώς η ταξιδιωτική και οι τομείς των ξενοδοχείων-θερέτρων εξελίσσονται.
Κατά τη Marie Audren, Director General της HOTREC, η συνεργασία ανάμεσα στους αρμόδιους φορείς του τουρισμού είναι σημαντική για την επίλυση ζητημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Καίρια πρόκληση κατά την ίδια είναι, όπως είπε λίγο αργότερα, η συμμόρφωση, καθώς όταν αυτή είναι σε υπερβολικό βαθμό δεν βοηθά στους κοινούς στόχους μεταξύ των κρατών, εκ των οποίων μεγαλύτερος είναι η βιωσιμότητα, στην οποία και στάθηκε αρκετά κατά την παρουσία της στο πάνελ.
Όπως εξάλλου ανέφερε, το μεγαλύτερο ποσοστό του ΑΕΠ στην Ευρώπη επικεντρώνεται στη βιωσιμότητα και πως, μεταξύ άλλων, οδηγεί σε νέες θέσεις εργασίας.
Η Κάλια Κωνσταντινίδου, GROUP EXECUTIVE OFFICER στο Empiria Group, ξεκίνησε με μια αισιόδοξη νότα, λέγοντας ότι η βιομηχανία της φιλοξενίας φέρνει την χαρά και πως για αντιμετώπιση των προκλήσεων χρειάζεται θετική σκέψη.
Αναφερόμενη στον όμιλο είπε ακόμη ότι έχει αξιοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό η τεχνολογία: Από τις κρατήσεις μέχρι και τις προβλέψεις ενεργειακής κατανάλωσης.
«Δίνουμε έμφαση στην ποιότητα και την αυθεντικότητα γιατί αισθανόμαστε ότι οι ταξιδιώτες που αποφασίζουν να επισκεφθούν νησιά θέλουν να ξέρουν για την ιστορία και να συνδέονται με την κοινότητα», πρόσθεσε, αργότερα.
Ο Βασίλης Θεμελίδης, Regional Director South & East Europe Wyndham Hotels & Resorts μίλησε για το θέμα της έλλειψης προσωπικού στον κλάδο, σχολιάζοντας ότι το επάγγελμα της φιλοξενίας δεν θεωρείται ελκυστικό και πως προς αντιμετώπιση του προβλήματος γίνονται διεργασίες.
Σχολίασε ακολούθως την αυξημένη ζήτηση των επισκεπτών για διαφοροποιημένες επιλογές διαμονής.
Πολλοί προορισμοί εστιάζουν στο διεθνές branding, σημαντικό ρόλο για τον οποίο διαδραματίζουν και οι συνεργασίες με τουριστικούς πράκτορες, ανέφερε ακόμη, σε έναν σχολιασμό των τάσεων και των προκλήσεων, αλλά και των ευκαιριών που καταγράφονται στη σημερινή εποχή.
Η Αναστασία Κρεμλή, Development Director - Greece, Cyprus, Israel at Marriott International, επίσης σχολίασε τα όσα συνθέτουν το περιβάλλον του κλάδο. Όπως είπε, «παρατηρούμε σημαντικές αλλαγές» και πως η βιωσιμότητα είναι στις βασικές τάσεις που καταγράφονται.
Σχεδόν 40% των ταξιδιωτικών χρησιμοποιούν το ΑΙ chat GPT πριν κάνουν κρατήσεις, διαπιστώνει εξάλλου, και πως οι ταξιδιώτες επιλέγουν διαμονές με βιώσιμα μοντέλα.
Κατά την κ. Κρεμλή ακόμη μία τάση που αναδύεται το τελευταίο διάστημα είναι η αναζήτηση για αυθεντικότητα στα ταξίδια σε συνδυασμό πάντα με πολυτέλεια και πραγματικές εμπειρίες.
Ο Elie Milky, Vice President Development στο Radisson Hotel Group, μίλησε για το πάθος που πρέπει να διακατέχει όλους όσοι εργάζονται στον τομέα της φιλοξενίας.
Σημείωσε τις τάσεις που αναδύονται όσον αφορά στην επιλογή διαμονών, φέρνοντας ως παράδειγμα το Ντουμπάι που ξεχωρίζει μαζί με άλλους προορισμούς στην επιλογή που δίνει για διαφοροποιημένης μορφής φιλοξενία.
Τόνισε τη σημασία του να παρέχονται πιο πολλά κίνητρα για βιώσιμη ανάπτυξη. «Είναι ένα συν για τον τομέα η βιωσιμότητα», υπογράμμισε μεταξύ άλλων, ο κ. Milky, κάνοντας μια σύντομη αναφορά σε σειρά από πλεονεκτήματά της.
Η συζήτηση έγινε στο 46ο Συνέδριο Ξενοδοχειακού Κλάδου & HORECA Expo που διοργάνωσε ο ΠΑΣΥΞΕ.
Συντονιστής του πάνελ ήταν ο Χρίστος Αγγελίδης, Γενικός Διευθυντής του ΠΑΣΥΞΕ.