Φιλοξενία: Οι εξατομικευμένες εμπειρίες, η απλοποίηση διαδικασιών και το κλικ σε βιώσιμους προορισμούς
Δόνα Καπαρτή 13:05 - 21 Φεβρουαρίου 2025

Η συνεργασία και η καινοτομία οδηγούν σε νέες προσεγγίσεις για την ικανοποίηση των προσδοκιών των σημερινών ταξιδιωτών. Οι επισκέπτες αναζητούν εξατομικευμένες εμπειρίες, βιωσιμότητα και ψηφιακές λύσεις που βελτιώνουν την άνεση και την ευελιξία τους. Οι oργανισμοί που επενδύουν σε τεχνολογία, έξυπνες υποδομές και στρατηγικές συνεργασίες ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις νέες απαιτήσεις.
Kορυφαίες εταιρείες του κλάδου συζήτησαν το πώς οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών, η πρόοδος της τεχνολογίας και η ζήτηση για εξατομικευμένες εμπειρίες αναδιαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο διανέμονται και βιώνονται τα ταξίδια.
Η ΙIrene Roberts, Director of Market Management του Expedia Group UK παρουσίασε υπηρεσίες του oμίλου, μεταξύ των οποίων την εφαρμογή ΑΙ που βοηθά τους ταξιδιώτες να διεκπεραιώσουν το ταξίδι τους πιο ευχάριστα.
Κλειδί αποτελεί η απλοποίηση της διαδικασίας κρατήσεων κάτι στο οποίο και εστιάζει ο δημοφιλής οργανισμός. Ακόμη, συνεργασίες με διασημότητες είναι βασική μέθοδος προώθησης των υπηρεσίων της εταιρείας και μια πιο απλή μέθοδος από τη συνήθη. Αξιοσημείωτο είναι για την Roberts και το γεγονός ότι οι επισκέπτες επιλέγουν προορισμούς που βλέπουν στην τηλεόραση και σε συνδρομητικές πλατφόρμες.
Η Victoria Studer, Director Sourcing & Contracting Hotelplan Group Zurich. είπε πως μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην τεχνολογική αναβάθμιση. Ωστόσο, παραδοσιακές μέθοδοι και η αξιοποίηση υπηρεσιών, όπως οι τουριστικοί πράκτορες βρίσκονται ακόμη στο προσκήνιο και σήμερα και πως είναι ιδιαίτερα σημαντικοί στην επιτυχία.
Αυτό που ξεχωρίζει έναν προορισμό για τον επισκέπτη παραμένει η αυθεντία στην εμπειρία και το να έχει τη δυνατότητα να μάθει για την ιστορία πίσω από την τοποθεσία που επισκέπτεται, σχολίασε συμπληρωματικά.
Ο Νικόλαος Γκολφινόπουλος, Head of Tourism, International Sustainable Tourism Development, ICF Spain, είπε ότι η βιωσιμότητα καθορίζει ό,τι κάνουμε. «Πρέπει να είναι στην προτεραιότητά μας σε ό,τι κάνουμε», ήταν το μήνυμα που έστειλε χαρακτηριστικά σε όλους τους πρωταγωνιστές του κλάδου.
«Δεν πρέπει να περιμένουμε τη ζήτηση (σ.σ. για βιωσιμότητα) αλλά να την φέρουμε εμείς», πρότεινε, απευθυνόμενος σε όλους: Από τους ξενοδόχους, μέχρι τα τουριστικά πρακτορεία.
Ο Claudio Milano, Director of the Master’s in Tourism Management, Ostelea School of Tourism and Hospitality (Spain), αναφέρθηκε στον μετασχηματισμό που φέρνει το ΑΙ και που δίνει ευκαιρία για να επαναπροσδιορίσουν οι πρωταγωνιστές του κλάδου το πώς προχωρούν στο μέλλον.
Αναφέρθηκε στην κλιματική αλλαγή και στην ανάγκη εξεύρεσης φιλικών προς το περιβάλλον συγκοινωνιών ως σημαντικά σημεία προς διερεύνηση από τους φορείς.
Κρίσιμο για τον ίδιο είναι και το να εκπαιδεύεται διαρκώς το προσωπικό, ώστε να παραμένουν οι οργανισμοί μπροστά στις τάσεις.
Η Ισαβέλλα Καρογιάν, Business Development Manager, ECOMMBX, σχολίασε την ανάγκη του κοινού για κρατήσεις, ψηφιακά. Έτσι η ECOMMBX εργάζεται στην απλοποίηση της διαδικασίας πληρωμών των κρατήσεων για τους πελάτες μέσα από πλατφόρμες που δημιουργούνται εντός του Οργανισμού.
Υπηρεσίες παρέχονται από την ECOMMBX όχι μόνο για το ταξιδιωτικό κοινό αλλά και για τις ίδιες επιχειρήσεις του κόσμου της φιλοξενίας, μέσα από υπηρεσίες, για καλύτερες και πιο αποτελεσματικές διαδικασίες σε ό,τι αφορά τις πληρωμές, πρόσθεσε.
Η συζήτηση έγινε στο 46ο Συνέδριο Ξενοδοχειακού Κλάδου & HORECA Expo που διοργάνωσε ο ΠΑΣΥΞΕ.
Στον συντονισμό ήταν ο Γενικός Διευθυντής του ΠΑΣΥΞΕ, Χρίστος Αγγελίδης.