Οι επιδόσεις του λιανεμπορίου το 2024-Ποιοι τομείς άνθησαν και σε ποιους κλάδους αυξήθηκαν οι τιμές(πίνακες)

Σε θετική πορεία παρέμεινε το 2024 το λιανικό εμπόριο, με τους καταναλωτές να προχωρούν σε περισσότερες αγορές μεγαλύτερης αξίας σε σχέση με το 2023.

Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, για την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2024, ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου κατέγραψε αύξηση 5,4%, ενώ ο δείκτης όγκου αυξήθηκε κατά 4,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Οι τομείς με αυξημένη αξία

Τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία ύψους 9,5% κατέγραψε την περασμένη χρονιά ο τομέας που αφορά λουλούδια, φυτά, ρολόγια, κοσμήματα, οπτικά είδη και μεταχειρισμένα είδη, ενώ κατά 8,7% αυξήθηκε ο δείκτης αξίας στον τομέα των τροφίμων, ποτών και καπνού σε ειδικευμένα καταστήματα.

Στο 7,3% υπολογίζεται ότι αυξήθηκε ο δείκτης αξίας σε τρόφιμα, ποτά ή καπνό σε υπεραγορές, ενώ στο 7,2% διαμορφώθηκε η αύξηση στην αξία φαρμακευτικών και ορθοπεδικών ειδών, καθώς και καλλυντικών και στο 6,7% όσον αφορά την αξία των αγορών σε επιμορφωτικά είδη και είδη ψυχαγωγίας (βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια).

retail2024axia

Με ήπια αύξηση (4,9%) αλλά μεγαλύτερης αξίας ήταν οι αγορές την περασμένη χρονιά στην ένδυση και την υπόδηση.

Από την άλλη, τη μεγαλύτερη υποχώρηση (-9,1%) σημείωσε ο δείκτης αξίας στο λιανικό εμπόριο εκτός καυσίμων.

Οι τομείς με αυξημένο τζίρο

Λουλούδια, φυτά, ρολόγια, κοσμήματα, οπτικά είδη και μεταχειρισμένα είδη (6,4%), όπως επίσης επιμορφωτικά είδη και είδη ψυχαγωγίας, δηλαδή βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια (6,3%) ήταν οι τομείς με τη μεγαλύτερη αύξηση το 2024 σε όγκο κύκλου εργασιών.

Παρόμοια ποσοστά αυξήσεων κατέγραψαν επίσης τομείς, όπως φαρμακευτικά και ορθοπεδικά είδη, καλλυντικά (5,5%) και ενδύματα και υποδήματα (5,1%).

retail2024ogkos

Τρόφιμα, ποτά και καπνός είτε σε υπεραγορές είτε σε ειδικευμένα καταστήματα σημείωσαν αυξημένο τζίρο που υπολογίζεται στο 4,4%.

Αυξημένος ήταν επίσης ο όγκος του κύκλου εργασιών την περασμένη χρονιά στον εξοπλισμό πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων στα καύσιμα κίνησης (4,2%), στον άλλο οικιακό εξοπλισμό (οικοδομικά υλικά, χαλιά, έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές, φωτιστικά) και στα καύσιμα κίνησης (2,6%).

Από την άλλη, τη μεγαλύτερη μείωση (-9,6%) κατέγραψε ο δείκτης όγκου στο λιανικό εμπόριο εκτός καυσίμων.

Δειτε Επισης

ΠΑΣΕΑ: Σε κατασκευαστή και ΤΟΜ η ευθύνη για ανακλήσεις-Η κατάθεση ενώπιον της ερευνητικής για Takata
Σε υπεραγορές και κρεοπωλεία της Λεμεσού η Μαρία Παναγιώτου-Διαβεβαιώνει για την επάρκεια και ποιότητα των προϊόντων
Skroutz.cy: Η νέα καμπάνια «Skroutz.cy: Shop everything» και πού στοχεύει
Πιο ακριβό φέτος το πασχαλινό τραπέζι-Τσιμπιμένες οι τιμές σε κρέατα και λαχανικά
Jumbo: Αυξημένες κατά 6% οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο το πρώτο τρίμηνο
Καίει η τιμή του κυπριακού καφέ-Αύξηση 24,6% μέσα σε ένα χρόνο
Η Lidl Κύπρου δίνει πνοή στην ανθρωπιστική βοήθεια
Μ. Αντωνίου: Επάρκεια προϊόντων για το πλούσιο πασχαλινό τραπέζι-Αβεβαιότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω δασμών
ΑΛΦΑΜΕΓΑ & Bean Bar: €300 δώρο σε κάθε εργαζόμενο-To «ευχαριστώ» στο προσωπικό
Το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης του Kia EV3 προσφέρει πιο ομαλή οδήγηση και αυξημένη αυτονομία