Ξεκάθαρο μήνυμα ΣΕΜΗΟ για τις ανακλήσεις-«Οι εισαγωγείς δεν θα αποδεχθούν ευθύνες που δεν τους αναλογούν»

Την έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία του για τις κυοφορούμενες εξελίξεις σχετικά με το θέμα των ανακλήσεων στα αυτοκίνητα από τρίτες χώρες χωρίς Ευρωπαϊκή έγκριση, εκφράζει για ακόμη μια φορά ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκινήτων και Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων (ΣΕΜΗΟ).

Βλέποντας τις τελευταίες πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και της Βουλής για να μεταφέρουν, παράνομα και παράτυπα, στους επίσημους εισαγωγείς - διανομείς αυτοκινήτων όλη την ευθύνη για τα όποια προβλήματα θα δημιουργηθούν στο θέμα των ανακλήσεων, ειδικά αναφορικά με οχήματα που εισήχθησαν μαζικά ως μεταχειρισμένα χωρίς Ευρωπαϊκή έγκριση, ο ΣΕΜΗΟ ξεκαθαρίζει ότι τα μέλη του δεν πρόκειται να αναλάβουν ευθύνες που δεν τους αναλογούν.

Η μόνη λύση για να ξεκαθαρίσει το θολό σκηνικό γύρω από το θέμα των ανακλήσεων είναι να υιοθετηθεί και εφαρμοστεί ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός (ΕΕ) 2018/858, ο οποίος καθορίζει ευθαρσώς ποιος είναι υπεύθυνος για τη συμμόρφωση οχημάτων με Ευρωπαϊκές προδιάγραφες και θέματα ασφάλειας, να προβαίνει στις ανακλήσεις, ως και τις ευθύνες και υποχρεώσεις γενικότερα του κάθε προσώπου (εμπορευόμενου ή μη) ως και των αρμόδιων αρχών, για κάθε όχημα που για πρώτη φορά εισάγεται στην Κύπρο και τίθεται στην κυκλοφορία.

Ο ΣΕΜΗΟ δεν πρόκειται να αποδεχθεί την οποιαδήποτε προσπάθεια μετακύλισης ή επίρριψης ευθυνών στα μέλη του, ενώ επιφυλάσσει τα νόμιμα δικαιώματα του (καθώς και των μελών του) σε περίπτωση που υλοποιηθούν οι απαράδεκτες προθέσεις ορισμένων, συμπεριλαμβανομένων δυσφημιστικών ανακοινώσεων που διασύρουν τα μέλη του.

Ο ΣΕΜΗΟ, που κατά τη διάρκεια όλων των συναντήσεων του με τους αρμόδιους φορείς (κυβέρνηση, Βουλή, ΤΟΜ) καθώς και των δημοσίων παρεμβάσεων του επέδειξε εποικοδομητικό πνεύμα για να βρεθούν νομότυπες και οριστικές λύσεις στο όλο πρόβλημα, προειδοποιεί ξανά ότι οι μεθοδεύσεις που προωθούνται δεν θα επιλύσουν τα διαφαινόμενα προβλήματα, αλλά θα τα οξύνουν.

Για το λόγο αυτό, καλεί την κυβέρνηση, τη Βουλή και τη Γενική Εισαγγελία να εστιάσουν στην πλήρη εναρμόνιση της νομοθεσίας με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και την ορθή εφαρμογή τους, με αυστηρή τήρηση των προνοιών του Ευρωπαϊκού Κανονισμού, ώστε να εξέλθουμε από το αδιέξοδο και κενά ασφάλειας, που δημιουργήθηκαν από την μαζική εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων που προορίζονταν για αγορές τρίτων χωρών, δηλαδή χωρίς ευρωπαϊκή έγκριση, με όλες της αρνητικές συνέπειες και επιπτώσεις για τους ανυποψίαστες πολίτες – συνέπειες και επιπτώσεις που για χρόνια τώρα προειδοποιούμε, και τώρα διαφάνηκαν.

Δειτε Επισης

Πώς μοιράστηκε η πίτα των κυπριακών εξαγωγών το 2024-Φάρμακα, χαλλούμι και άλλα προϊόντα που πρωταγωνιστούν
Takata: Ανάκληση 112 οχημάτων CITROEN για αντικατάσταση αερόσακων οδηγού και συνοδηγού
Πρεμιέρα ερευνητικής επιτροπής για τους takata με εκπροσώπους των εισαγωγέων-Στις 3 Απριλίου η πρώτη συνεδρία
So-Easy Stores: Νέος εμπορικός διευθυντής ο Διονύσης Αγάθος
Σε πτωτική πορεία οι τιμές 32 προϊόντων τον Φεβρουάριο-Συνέχισαν την άνοδο λαχανικά και χόρτα
Η Ε.Ε. παγώνει τους ανταποδοτικούς δασμούς σε αμερικανικά ποτά-Ποιες κινήσεις εξετάζει απέναντι στον Τραμπ
Νέα στρατηγική συνεργασία της Diplomat Distributors (D.D.) Cyprus Ltd με την Flora Food Greece ΜΕΠΕ
«Όπλα» στους αιγοπροβατοτρόφους για αύξηση παραγωγής γάλακτος-Ανεβαίνει στο 20% η ποσόστωση για ΠΟΠ
EMBIO Diagnostics και Χαραλαμπίδης Κρίστης ενώνουν δυνάμεις για προώθηση βιώσιμης γαλακτοκομικής παραγωγής
Nicosia Mall: Στήριξη στην κοινωνία και το περιβάλλον