Ξεκάθαρο μήνυμα ΣΕΜΗΟ για τις ανακλήσεις-«Οι εισαγωγείς δεν θα αποδεχθούν ευθύνες που δεν τους αναλογούν»

Την έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία του για τις κυοφορούμενες εξελίξεις σχετικά με το θέμα των ανακλήσεων στα αυτοκίνητα από τρίτες χώρες χωρίς Ευρωπαϊκή έγκριση, εκφράζει για ακόμη μια φορά ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκινήτων και Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων (ΣΕΜΗΟ).

Βλέποντας τις τελευταίες πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και της Βουλής για να μεταφέρουν, παράνομα και παράτυπα, στους επίσημους εισαγωγείς - διανομείς αυτοκινήτων όλη την ευθύνη για τα όποια προβλήματα θα δημιουργηθούν στο θέμα των ανακλήσεων, ειδικά αναφορικά με οχήματα που εισήχθησαν μαζικά ως μεταχειρισμένα χωρίς Ευρωπαϊκή έγκριση, ο ΣΕΜΗΟ ξεκαθαρίζει ότι τα μέλη του δεν πρόκειται να αναλάβουν ευθύνες που δεν τους αναλογούν.

Η μόνη λύση για να ξεκαθαρίσει το θολό σκηνικό γύρω από το θέμα των ανακλήσεων είναι να υιοθετηθεί και εφαρμοστεί ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός (ΕΕ) 2018/858, ο οποίος καθορίζει ευθαρσώς ποιος είναι υπεύθυνος για τη συμμόρφωση οχημάτων με Ευρωπαϊκές προδιάγραφες και θέματα ασφάλειας, να προβαίνει στις ανακλήσεις, ως και τις ευθύνες και υποχρεώσεις γενικότερα του κάθε προσώπου (εμπορευόμενου ή μη) ως και των αρμόδιων αρχών, για κάθε όχημα που για πρώτη φορά εισάγεται στην Κύπρο και τίθεται στην κυκλοφορία.

Ο ΣΕΜΗΟ δεν πρόκειται να αποδεχθεί την οποιαδήποτε προσπάθεια μετακύλισης ή επίρριψης ευθυνών στα μέλη του, ενώ επιφυλάσσει τα νόμιμα δικαιώματα του (καθώς και των μελών του) σε περίπτωση που υλοποιηθούν οι απαράδεκτες προθέσεις ορισμένων, συμπεριλαμβανομένων δυσφημιστικών ανακοινώσεων που διασύρουν τα μέλη του.

Ο ΣΕΜΗΟ, που κατά τη διάρκεια όλων των συναντήσεων του με τους αρμόδιους φορείς (κυβέρνηση, Βουλή, ΤΟΜ) καθώς και των δημοσίων παρεμβάσεων του επέδειξε εποικοδομητικό πνεύμα για να βρεθούν νομότυπες και οριστικές λύσεις στο όλο πρόβλημα, προειδοποιεί ξανά ότι οι μεθοδεύσεις που προωθούνται δεν θα επιλύσουν τα διαφαινόμενα προβλήματα, αλλά θα τα οξύνουν.

Για το λόγο αυτό, καλεί την κυβέρνηση, τη Βουλή και τη Γενική Εισαγγελία να εστιάσουν στην πλήρη εναρμόνιση της νομοθεσίας με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και την ορθή εφαρμογή τους, με αυστηρή τήρηση των προνοιών του Ευρωπαϊκού Κανονισμού, ώστε να εξέλθουμε από το αδιέξοδο και κενά ασφάλειας, που δημιουργήθηκαν από την μαζική εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων που προορίζονταν για αγορές τρίτων χωρών, δηλαδή χωρίς ευρωπαϊκή έγκριση, με όλες της αρνητικές συνέπειες και επιπτώσεις για τους ανυποψίαστες πολίτες – συνέπειες και επιπτώσεις που για χρόνια τώρα προειδοποιούμε, και τώρα διαφάνηκαν.

Δειτε Επισης

Μαρίνα Χατζημανώλη: Τι θα επιφέρει ένα ενδεχόμενο κλείσιμο των στενών του Ορμούζ-Αλυσιδωτές οι επιπτώσεις
Κάγια Κάλας: Εξαιρετικά επικίνδυνο το κλείσιμο των στενών του Ορμούζ-Δεν θα ήταν καλό για κανένα
Landbank Analytics: Οι μέσες τιμές καινούργιων διαμερισμάτων και οικιών στην Κύπρο το πρώτο τρίμηνο του 2025
Super FM Beyond Radio: Εντυπωσιακή ανταπόκριση στα δύο νέα projects που αλλάζουν το παιχνίδι στο μουσικό ραδιόφωνο
Δυσαρεστημένοι με το e-kalathi οι καταναλωτές… «Κατώτερο των προσδοκιών, περιορισμένη η χρησιμότητά του»
Public: Νέο κλιματιστικό χωρίς άγχος και με εγγύηση χαμηλότερης τιμής
Στενά του Ορμούζ: Τι σημαίνει το κλείσιμό τους και πώς επηρεάζει το εμπόριο
Ο δρόμος του ΧΑΚ προς την αποκρατικοποίηση και τα...κέρδη από την πώληση σε ιδιώτη στρατηγικό επενδυτή
Στ. Καραμοντάνης: Σταθερά στην πρώτη γραμμή της αφαλάτωσης ο όμιλος Caramondani-Πλάνα επέκτασης στην Αλγερία
Άκης Έλληνας: Μια επένδυση εκατ. στη δίνη της αβεβαιότητας για το φυσικό αέριο-«Οι τράπεζες θέλουν να γνωρίζουν»