Αυτή τη χρονιά όλα τα media plans πρέπει να έχουν gaming
Παναγιώτης Όθωνος 15:41 - 28 Ιανουαρίου 2025
Έφτασε η στιγμής της παραδοχής… ΝΑΙ όταν ήμουν μικρός είχα Atari! Την δεκαετία του 80 ήταν τόσο wow που λες και είχα πάρει ιπτάμενο Tesla και κάπως έτσι όλα τα παιδιά της γειτονιάς ήταν κάθε απόγευμα στο σπίτι μου για να παίξουμε Space Invaders ή Donkey Kong. Και μόνο η σύνδεση της κονσόλας με την τηλεόραση με έκανε να νιώθω τόσο περήφανος αφού ένιωθα σαν τον Elon Mask όταν παρουσίαζε για πρώτη φορά το CyberTruck. Δεν θα μιλήσουμε για γραφικά, ήχο και τέτοια… if you know, you know! Απλά το Atari ακολούθησε το Nintendo, μετά ήρθε το Sega, μετά το Playstation κοκ.
Η ουσία είναι ότι η δεκαετία του 80, αν και πολλοί θέλουμε να την ξεχάσουμε, ήταν καθοριστική για την εξέλιξη της τεχνολογίας αφού εφευρέθηκαν τα πρώτα Gadgets βλέπε Sony Walkman και γενικώς η τεχνολογία μπήκε στη ζωή μας αλλάζοντας την κουλτούρα, την καθημερινότητα μας, διαμορφώνοντας έτσι και έναν νέο τρόπο ζωής… για να μην μιλήσω για το πρώτο μας microwave που είχε μέγεθος τηλεόρασης!
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από Statista, στην Κύπρο, τα έσοδα από την αγορά διαδικτυακών παιχνιδιών προβλέπεται να φτάσουν τα 2,46 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2025! Έως το 2029, ο αριθμός των χρηστών στην αγορά διαδικτυακών παιχνιδιών στην Κύπρο αναμένεται να ανέλθει σε 144 χιλιάδες! Σε παγκόσμια κλίμακα η Statista εκτιμά ότι το 93% των media planners θα κάνει παιχνίδι στο online gaming με in-game ads.
Γιατί «επιτέλους» συμβαίνει αυτό; Γιατί τα βιντεοπαιχνίδια προσελκύουν ποικίλο κοινό, συμπεριλαμβανομένων νεότερων δημογραφικών στοιχείων που είναι δύσκολο να προσεγγιστούν μέσω των παραδοσιακών Μέσων; Γιατί οι παίκτες είναι ιδιαίτερα αφοσιωμένοι στο παιχνίδι και περνούν σημαντικό χρόνο σε αυτό, επιτρέποντας πιο αποτελεσματική διαφήμιση. Γιατί η διαφήμιση εντός του παιχνιδιού μπορεί να λάβει διάφορες μορφές, από banner έως διαδραστικές τοποθετήσεις προϊόντων, προσφέροντας πραγματικά μοναδικούς τρόπους σύνδεσης με τους καταναλωτές. Λόγω Brand Loyalty, η συσχέτιση ενός brand με δημοφιλή παιχνίδια μπορεί να ενισχύσει την αφοσίωση - loyalty, αφού οι παίκτες συχνά έχουν ισχυρές συναισθηματικές συνδέσεις με τις εμπειρίες τους στα παιχνίδια (θυμήσου το Tertis). Και φυσικά υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα αφού η ψηφιακή διαφήμιση παρέχει αναλυτικά στοιχεία για τη μέτρηση της καθώς και της αποτελεσματικότητας των καμπανιών.
Πέραν από την αποτελεσματικότητα, το συγκεκριμένο market αποτελεί και μια νέα πρόκληση για τους διαφημιστές και αυτό έχει να κάνει με το creativity! Με ελάχιστους περιορισμούς σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα, η δημιουργικότητα και ο τρόπος αξιοποίησης διαφήμισης σε online games… sky is NOT the limit! Ευκαιρία λοιπόν για τους πραγματικά δημιουργικούς να αναγεννηθούν.
Είναι πλέον δεδομένο ότι στο συγκεκριμένο market υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες για όλους τους εμπλεκόμενους - από τους προγραμματιστές (game developers), τους διαφημιστές αλλά και για τις εταιρείες που εμπορεύονται τα video games. Καθώς οι gamers τείνουν να παίζουν ορισμένα βιντεοπαιχνίδια για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, τα διαδικτυακά παιχνίδια θα συνεχίσουν να έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά επίσης για μεγάλο χρονικό διάστημα, λειτουργώντας ως αποτελεσματικό μέσο για τη διαφήμιση. Κατά συνέπεια, αυτός ο κλάδος του Online gaming έχει κερδίσει το ενδιαφέρον ώστε οι διαφημιστές και οι προγραμματιστές παιχνιδιών να θεωρούν το διαδικτυακό παιχνίδι κατάλληλο Μέσο για brand awareness καθώς και την εμβόλιμη δημιουργία νέων δεδομένων – χαρακτηριστικών για ακόμη περισσότερο engagement με τους video gamers.
Υ.Γ. in-game advertising μόνο για game-changers!
*** Διευθυντής Ραδιοφωνικού Τομέα ALPHA Κύπρου / Επικοινωνιολόγος