Στην κυκλοφορία η γέφυρα Καλαβασού στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας–Λεμεσού...Η απεργία καθυστέρησε το έργο των €4,5 εκ.

Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα Καλαβασού στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Λεμεσού, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Ανδρέας Διάκος, Εκτελεστικός Μηχανικός του Τμήματος Δημοσίων Εργων.

Ο κ. Διάκου είπε πως «από τον Οκτώβριο του 2023 άρχισαν τα έργα αναβάθμισης και επιδιόρθωσης της γέφυρας Καλαβασού, ένα έργο που έχει διάρκεια 80 εβδομάδες και το συμβόλαιο αναμένεται να ολοκληρωθεί φέτος τον Ιούλιο».

Όπως επεσήμανε, «ουσιαστικά η γέφυρα σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1980 με αμερικανικά πρότυπα, ενώ τώρα βρίσκονται σε ισχύ οι ευρωκώδικες και έτσι χρειαζόταν να γίνει μια αναβάθμιση ούτως ώστε να συνάδει με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς».

Επιπρόσθετα, συνέχισε, «η γέφυρα έχρηζε και συντήρησης αφού υπήρχαν οξειδωμένοι οπλισμοί και σαθρό μπετόν και έπρεπε να συντηρηθεί και το συμβόλαιο για το κόστος του έργου ανέρχεται στα 4,5 εκατομμύρια ευρώ συν ΦΠΑ».

Ερωτηθείς κατά πόσον σε περίπτωση καθυστέρησης στην ολοκλήρωση του έργου ο εργολάβος θα κληθεί να πληρώσει κάποιο πέναλτι, ο κ. Διάκος απάντησε «φυσικά».

Εξήγησε ότι «το συμβόλαιο έχει δύο ρήτρες, η μία αφορά το γενικό έργο διάρκειας 80 εβδομάδων και η δεύτερη, πολύ ψηλή, ρήτρα είναι για την περίοδο που θα είναι κλειστός ο αυτοκινητόδρομος γιατί με βάση το συμβόλαιο, ο εργολάβος δικαιούται να κλείσει για 15 εβδομάδες την κάθε κατεύθυνση του αυτοκινητόδρομου προκειμένου να εκτελέσει τις εργασίες που απαιτούνται στο κατάστρωμα της γέφυρας».

Ερωτηθείς κατά πόσον η απεργία στην οποία κατήλθαν οι εργαζόμενοι στον τομέα του σκυροδέματος, επηρέασε τις εργασίες του έργου ο κ. Διάκος απάντησε καταφατικά και πρόσθεσε πως «για 31 ημερολογιακές ημέρες δεν υπήρχε στο εργοτάξιο σκυρόδεμα, ενώ υπήρχαν και κάποιες που υπήρχε βροχερός καιρός.

Ωστόσο η κύρια αιτία της καθυστέρησης στην υλοποίηση του έργου ήταν η απεργία, αφού χωρίς σκυρόδεμα δεν μπορούν να γίνουν κατασκευαστικά έργα».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Ανδρέας Διάκος είπε πως «η συγκεκριμένη καθυστέρηση ήταν δικαιολογημένη» και δεν θα υπάρχει οποιοδήποτε πέναλτι για τον εργολάβο.

Οσον αφορά τις καθυστερήσεις και την ταλαιπωρία των οδηγών, είπε ότι «έχει παρατηρηθεί ότι τις πρωινές ώρες από τις 7 μέχρι τις 9 υπάρχει κίνηση από την κατεύθυνση από Λευκωσία προς Λεμεσό και γύρω στις 3.30 μέχρι τις 5 το απόγευμα υπάρχει κίνηση προς την αντίθετη κατεύθυνση. Ωστόσο τις άλλες ώρες της ημέρας δεν παρατηρήθηκε οποιαδήποτε σοβαρή τροχαία κίνηση».

Σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση του έργου ο κ. Διάκος απάντησε πως «σήμερα γίνεται η τελική ασφαλτόστρωση του αυτοκινητόδρομου, θα ακολουθήσουν οι γραμμές ορισμένες άλλες μικρές εργασίες ούτως ώστε το τμήμα της γέφυρας από Λευκωσία προς Λεμεσό, να ανοίξει το Σάββατο 25 του μήνα».

Ανέφερε επίσης πως «την ερχόμενη Πέμπτη 30 Ιανουαρίου θα κλείσει η αντίθετη λωρίδα του αυτοκινητόδρομου με κατεύθυνση από Λεμεσό προς Λευκωσία, για περίοδο 15 εβδομάδων με αναμενόμενη ημερομηνία διάνοιξης γύρω στις 15 Μαΐου».

Δειτε Επισης

Σύνδεσμος Μεγάλων Αναπτύξεων: Γιατί είναι τόσο καίριος ο ρόλος του ιδιωτικού τομέα στην οικονομική διπλωματία
Αλέξης Βαφεάδης: Νέος εργολάβος για τον δρόμο Πάφου-Πόλεως τον Σεπτέμβριο...«Δεν έχουμε χάσει λεφτά»
Οικιστική ανάπτυξη €10 εκατ. από την Celicandia στην Πέγεια
Μοναδικές ευκαιρίες για οικιστικά ακίνητα από την Altamira Real Estate
Κ. Κωνσταντή: Απαιτούνται γενναίες αποφάσεις και τομές για τα έργα του δημοσίου
Άμεσο τερματισμό των βραχυχρόνιων μισθώσεων ζητά το Συμβούλιο Εγγραφής Κτηματομεσιτών
Μ. Λάμπρου: Το δεύτερο εξάμηνο του 2026 αρχίζουν τα έργα για τον δρόμο Τάφοι των Βασιλέων-Κόλπος των Κοραλλίων
Σε αλματώδη πορεία η αδειοδότηση μη οικιστικών κτιρίων-Μεγαλύτερης αξίας και έκτασης
Piraeus Residences by Cyfield: Nέα μοντέρνα οικιστική ανάπτυξη στη Λευκωσία
Μικρή ετήσια άνοδος στις τιμές κατασκευαστικών υλικών τον Ιανουάριο