Τα επίπεδα ικανοποίησης και τι θέλουν από τις τράπεζες οι εταιρικοί πελάτες-Όσα κατέδειξε μεγάλη έρευνα της IMR
Δόνα Καπαρτή 06:30 - 17 Ιανουαρίου 2025
Τα επίπεδα της ικανοποίησης και τις προσδοκίες των πελατών από τις τράπεζες ανέδειξε έρευνα που διεξήχθη από την IMR/University of Nicosia™, και τα ευρήματα της οποίας αναλύθηκαν στο πλαίσιο του 12ου Banking Forum & FinTech Expo, που παρουσίασε η Logicom Solutions.
Σύμφωνα με την διευθύνουσα σύμβουλο της IMR/University of Nicosia™, Χριστίνα Κοκκάλου, η ανάγκη για ταχύτητα και αποτελεσματικότητα είναι καθοριστική, καθώς οι γρήγορες υπηρεσίες και η μείωση της γραφειοκρατίας είναι από τις βασικές επιθυμίες των πελατών και ως εκ τούτου οι τράπεζες καλούνται να υιοθετήσουν τεχνολογικές λύσεις, που απλοποιούν τις διαδικασίες και ενισχύουν την εμπειρία του πελάτη.
Από την σκηνή του Συνεδρίου, και με την προβολή σχετικών γραφικών, η κ. Κοκκάλου ανέδειξε τη σημασία της ικανοποίησης των εταιρικών πελατών, τις σύγχρονες προκλήσεις και τις μελλοντικές τάσεις που διαμορφώνουν τη σχέση τραπεζών και επιχειρήσεων.
- Διαβάστε επίσης: Χριστόδουλος Πατσαλίδης: Αυτή είναι η στρατηγική της ΚΤΚ για EMI’s και PI’s-Ενίσχυση εποπτείας και ρυθμιστικών διαδικασιών
- Διαβάστε επίσης: Πανίκος Νικολάου: Διαφύλαξη μερισματικών αποδόσεων σαν κόρη οφθαλμού-Η στρατηγική της Τράπεζας Κύπρου
- Διαβάστε επίσης: Μιχάλης Λούης: Στον έλεγχο της Eurobank μέχρι τέλος του Μάη το 100% της Ελληνικής-Tα πλάνα και τα επόμενα βήματα
- Διαβάστε επίσης: Mίλτος Μιχαηλάς: Η σημασία της προσέλκυσης ξένων επενδύσεων-Καταλύτης για περαιτέρω ανάπτυξη
- Διαβάστε επίσης: Αριστείδης Βουράκης: Ανθεκτική η κυπριακή οικονομία-Η προσέλκυση επενδύσεων απαιτεί στρατηγική
- Διαβάστε επίσης: Γιώργος Αγιουτάντης: Τα μεγάλα ζητήματα της τραπεζικής και η ενεργοποίηση μέσω της τεχνολογίας
- Διαβάστε επίσης: Η Κύπρος ως εξαιρετική πλατφόρμα για διεθνή επιχειρηματικότητα-Οι εκτιμήσεις του CEO της SGBcy
Η ικανοποίηση ως κεντρικός πυλώνας συνεργασίας
Η Χριστίνα Κοκκάλου επεσήμανε ότι το 92% των εταιρικών πελατών εκτιμούν ιδιαίτερα την ύπαρξη προσωπικού τραπεζικού συνεργάτη, κάτι που ενισχύει την εμπιστοσύνη και την προσωποποιημένη καθοδήγηση.
Παράλληλα, η έρευνα αποκάλυψε ότι οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση περιλαμβάνουν τη γκάμα των προϊόντων (78%), την ποιότητα της εξυπηρέτησης (76%) και τα ψηφιακά εργαλεία (72%).
Ωστόσο, μόνο το 15% των εταιρικών πελατών δήλωσε ικανοποιημένο από τις χρεώσεις, γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια και προσαρμοσμένες τιμολογιακές στρατηγικές.
Οι πελάτες απαιτούν πλέον ξεκάθαρη αξία από τις τραπεζικές υπηρεσίες, ενώ στρέφονται όλο και περισσότερο προς εναλλακτικές λύσεις, όπως οι neobanks.
Οι προκλήσεις και οι απαιτήσεις της εποχής
Η έρευνα κατέδειξε ότι οι επιχειρήσεις συνεργάζονται κατά μέσο όρο με περισσότερες από δύο τράπεζες, επιδιώκοντας τη διαφοροποίηση του ρίσκου και την εξασφάλιση εξειδικευμένων υπηρεσιών.
Επιπλέον, το 46% των εταιρειών διατηρεί συνεργασίες με διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για παγκόσμια πρόσβαση και καινοτόμες λύσεις.
Η ανάγκη για ταχύτητα και αποτελεσματικότητα είναι καθοριστική: Το 48% των ερωτηθέντων τόνισε ότι οι γρήγορες υπηρεσίες είναι απαραίτητες, ενώ το 44% επιθυμεί λιγότερη γραφειοκρατία.
Οι τράπεζες καλούνται να υιοθετήσουν τεχνολογικές λύσεις που απλοποιούν τις διαδικασίες και ενισχύουν την εμπειρία του πελάτη.
- Διαβάστε ακόμη: Επεκτείνεται στην Ελλάδα και θέλει να εδραιωθεί στην ευρωπαϊκή αγορά η ECOMMBX-Μηδενικές χρεώσεις στις συναλλαγές
Μελλοντικές επενδύσεις και τάσεις
Η έρευνα κατέγραψε ότι το 76% των επιχειρήσεων σχεδιάζει να επενδύσει σε τεχνολογία για την επίτευξη των εταιρικών στόχων, ενώ το 67% δίνει προτεραιότητα στην εκπαίδευση και ανάπτυξη του προσωπικού.
Παράλληλα, η διερεύνηση νέων αγορών και προϊόντων αποτελεί βασική στρατηγική για το 33% των επιχειρήσεων.
Η Χριστίνα Κοκκάλου υπογράμμισε ότι η τραπεζική βιομηχανία βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι, όπου η συνεργασία με τους εταιρικούς πελάτες πρέπει να βασίζεται στην καινοτομία, τη διαφάνεια και την προσαρμοστικότητα.
Οι τράπεζες που επενδύουν στη διαμόρφωση μιας πελατοκεντρικής κουλτούρας και στην αξιοποίηση τεχνολογικών εργαλείων θα διατηρήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, προσφέροντας πραγματική αξία στις επιχειρήσεις.