Barcode: Η τεχνολογία που μεταμόρφωσε το παγκόσμιο εμπόριο εξελίσσεται-Ποιες αλλαγές έρχονται

Λίγες καινοτομίες έχουν δαιμονοποιηθεί τόσο πολύ όσο τα barcodes. Μια τεχνολογία που έφερε επανάσταση στο παγκόσμιο εμπόριο μπήκε στο στόχαστρο σκοταδιστών, συνωμοσιολόγων και κάθε είδους θρησκόληπτων.

Ωστόσο, οι σφοδρές αντιδράσεις που προκάλεσε από μερίδα πολιτών δεν στάθηκαν ικανές να σταματήσουν την εξάπλωση αυτής της καινοτομίας, που αποτελεί μία από τις 50 πιο σημαντικές εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία- σύμφωνα με το BBC.

Ήταν 26 Ιουνίου του 1974 όταν η πρώτη συσκευασία με barcode -μία συσκευασία τσίχλας Wrigley’s- σκαναρίστηκε σε ένα σούπερ μάρκετ Marsh στο Οχάιο.

Την επανάσταση που έφερε στο λιανεμπόριο ακολούθησε η επέκταση της χρήσης του στο χονδρεμπόριο, τις ψηφιακές συναλλαγές, την υγεία, το ηλεκτρονικό και omni channel εμπόριο.

Σήμερα δέκα δισεκατομμύρια barcodes σαρώνονται καθημερινά σε όλο τον κόσμο. Ο αριθμός είναι μεγαλύτερος από τις αναζητήσεις που γίνονται στην μηχανή αναζήτησης της Google.

Έχοντας συμπληρώσει μισό αιώνα ζωής, ο διεθνής, μη κερδοσκοπικός οργανισμός που σχεδιάζει και αναπτύσσει τα πρότυπα των barcodes, ο GS1 αποφάσισε να κάνει το επόμενο βήμα: να «παντρέψει» τα barcode με τους κώδικες QR (QR-Codes), τα πρότυπα των οποίων επίσης αναπτύσσει ο GS1.

Έρχονται τα 2D barcodes

Τα barcodes της «επόμενης γενιάς» θα υιοθετούν και θα ενσωματώνουν λειτουργίες των QR-Codes.

«Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι καταναλωτές και οι ρυθμιστικοί φορείς απαιτούν περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν, όπως οδηγίες χρήσης, πληροφορίες για την ασφάλεια, τα συστατικά, τη διατροφική αξία, τις πιστοποιήσεις, την ανακύκλωση.

Υπάρχει συνεχής ανάγκη για ενισχυμένη ιχνηλασιμότητα των προϊόντων μέσω της αλυσίδας εφοδιασμού για τον μετριασμό των κινδύνων και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών.

Ωστόσο, ο παραδοσιακός γραμμωτός κώδικας (barcode) που μας εξυπηρέτησε τόσο καλά δεν έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει αυτές τις μελλοντικές ανάγκες» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του GS1.

Η πρωτοβουλία «Sunrise 2027» του GS1 έχει στόχο, έως το 2027, οι κώδικες QR με πρότυπα GS1 (ή αλλιώς τα 2D barcodes) να χρησιμοποιούνται ευρέως από τους κατασκευαστές στις συσκευασίες των προϊόντων τους και οι λιανοπωλητές σε όλο τον κόσμο να έχουν τη δυνατότητα να σαρώνουν αυτούς τους γραμμωτούς κώδικες στα σημεία πώλησης (POS).

Το νέο σύστημα αναμένεται να βοηθήσει τους καταναλωτές να κάνουν πιο ενημερωμένες επιλογές, αλλά και να συμβάλλει στην κυκλική οικονομία και τη μείωση των απορριμμάτων.

Για παράδειγμα με τα 2D barcodes, η Coca-Cola Λατινικής Αμερικής παρακολουθεί τα μπουκάλια και γνωρίζει αν ένα μπουκάλι πρέπει να επαναχρησιμοποιηθεί ή να ανακυκλωθεί.

Ήδη σε 50 χώρες έχουν ξεκινήσει πιλοτικά προγράμματα με τη συμμετοχή κολοσσών του λιανεμπορίου.

«Yπάρχει συνεχής ανάγκη για αποτελεσματικότερη παρακολούθηση και εντοπισμό των προϊόντων μέσω της αλυσίδας εφοδιασμού. Μπορούμε να το επιλύσουμε αυτό με γραμμωτούς κώδικες 2D barcodes με τα πρότυπα GS1 στο εσωτερικό τους – ένας ενιαίος γραμμωτός κώδικας που έχει τη δύναμη να παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται και επιθυμούν οι καταναλωτές, να βελτιώνει την ιχνηλασιμότητα μέσω της εφοδιαστικής αλυσίδας και να σαρώνεται στο ταμείο» δήλωσε ο Jon R. Moeller, διευθύνων σύμβουλος της Procter & Gamble.

Τι πρέπει να κάνουν λιανέμποροι και κατασκευαστές

Για να πετύχει η πρωτοβουλία Sunrise 2027, αναφέρει η ανακοίνωση του GS1, οι λιανοπωλητές και οι κατασκευαστές θα πρέπει να αναλάβουν τις ακόλουθες βασικές δράσεις:

  • Οι λιανοπωλητές θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα συστήματα POS που χρησιμοποιούν είναι εξοπλισμένα με σαρωτές που μπορούν να διαβάζουν τόσο τα παραδοσιακά (μονοδιάστατα/1D) barcodes όσο και δισδιάστατα/2D barcodes (π.χ. QR Codes και GS1 DataMatrix).
    Αυτό απαιτεί την ύπαρξη οπτικού σαρωτή, καθώς και το κατάλληλο λογισμικό και τον σχεδιασμό της διαδικασίας για την ανάγνωση 2D barcodes.
    Σημαντική πλειονότητα των παγκόσμιων συστημάτων POS λιανικής πώλησης είναι ήδη ικανά να διαβάζουν 2D barcodes.
  • Οι κατασκευαστές θα πρέπει να επιλέξουν τους καταλληλότερους φορείς δεδομένων για τις ανάγκες τους, είτε τους κωδικούς QR είτε τους GS1 DataMatrix (που χρησιμοποιούνται συνήθως στην υγειονομική περίθαλψη), και να καθορίσουν ποια πρόσθετα δεδομένα θα ενσωματώσουν στον γραμμωτό κώδικα, π.χ. ημερομηνία λήξης, αριθμό παρτίδας, σειριακό αριθμό, κ.λπ.

Η αξιολόγηση των απαραίτητων τεχνολογικών αλλαγών και αλλαγών στις διαδικασίες είναι απαραίτητη.

Για παράδειγμα, τα φρέσκα τρόφιμα που χρησιμοποιούν σήμανση σε πραγματικό χρόνο μπορούν σύντομα να ενσωματώσουν ημερομηνίες λήξης στους γραμμωτούς κώδικες τους.

Αντίθετα, τα προϊόντα με προεκτυπωμένες συσκευασίες θα χρειαστούν προηγμένη τεχνολογία για να κάνουν το ίδιο.

Τέλος, η υιοθέτηση του GS1 Digital Link είναι απαραίτητη για να κατευθύνει τους καταναλωτές σε μια διαδικτυακή εμπειρία μέσω ενός απλού smartphone.

Δειτε Επισης

Αυτοκινητοβιομηχανία: Οι δασμοί Τραμπ ωθούν τους προμηθευτές να επανεξετάσουν τα σχέδια παραγωγής
Barcode: Η τεχνολογία που μεταμόρφωσε το παγκόσμιο εμπόριο εξελίσσεται-Ποιες αλλαγές έρχονται
Μείωση ελλείμματος στο εμπορικό ισοζύγιο κατά €769 εκατ. τους πρώτους έντεκα μήνες του 2024
Οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν στο Kings Avenue Mall–Βρείτε τα πάντα σε απίθανες τιμές
Η Κίνα απειλεί με αντίποινα την Ε.Ε. για τους δασμούς
Πώς θα κινηθούν οι τιμές των εμπορευμάτων το 2025-Τι αναμένουν αναλυτές
Οι σύμμαχοι του χαλλουμιού-Αυτές είναι οι κύριες χώρες εξαγωγής του
Το packaging επαναπροσδιορίζει τη σχέση του καταναλωτή με το brand και την επιχείρηση
ΚΕΟ: Παραίτηση Χρίστου Παναγίδη και νέος πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου ο Ιωάννης Χαριλάου
Δεν έκλεισε ακόμη το deal… Τι διευκρινίζει για πώληση της Superhome Center σε προτιθέμενο αγοραστή η Ermes