Powered by

Μετρά ακόμη πληγές από την απώλεια της ρωσικής αγοράς η Περνέρα-Κλειστά ξενοδοχεία και επιχειρήσεις

Βαρύ αποδεικνύεται το πλήγμα που δέχθηκε ο Πρωταράς και δη η περιοχή Περνέρα από την απώλεια της ρωσικής αγοράς, αφού δύο και πλέον χρόνια μετά μετρά ακόμη τις πληγές της, με ξενοδοχεία να παραμένουν κλειστά, όπως και πολλές άλλες επιχειρήσεις συναφείς με τον τομέα του τουρισμού.

Βέβαια, η απώλεια της ρωσικής αγοράς δεν ήταν ο μόνος παράγοντας που συνέτεινε σε μία τέτοια κατάσταση, ωστόσο, με βάση έρευνα που έγινε η εξάρτηση της περιοχής από τη ρωσική αγορά κυμαινόταν πέριξ του 60% με 70%, ενώ υπήρχαν και ξενοδοχειακές μονάδες που εργάζονταν αποκλειστικά με Ρώσους τουρίστες.

Για την κατάσταση στην περιοχή και τις προσπάθειες που καταβάλλονται για αναστροφή της, αναφέρθηκε σε συνέντευξή του στη μηνιαία (σ.σ. Αυγούστου) ηλεκτρονική έκδοση του «Ξενοδόχου», ο γενικός διευθυντής και εκ των ιδιοκτητών του Pernera Beach Hotel και Πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ Αμμοχώστου, Παναγιώτης Κωνσταντίνου, ο οποίος πρότεινε και συγκεκριμένες δράσεις προκειμένου η περιοχή να αποκτήσει ξανά την χαμένη της αίγλη.

Ειδικότερα κι αναφερόμενος στα προβλήματα που παρουσιάζει εδώ και χρόνια η περιοχή Περνέρα, ο κ. Κωνσταντίνου τόνισε πως «η περιοχή ταλαιπωρήθηκε ιδιαίτερα, λόγω της αναβάθμισης σε υποδομές η οποία διήρκησε τέσσερα χρόνια, ενώ το συμβόλαιο του εργολάβου ήταν για 18 μήνες».

Το γεγονός αυτό μετέπειτα, πρόσθεσε, συνδυάστηκε και με την πανδημία του κορωνοϊού «που και αυτή έπαιξε το ρόλο της για να περιέλθει η περιοχή σε μία δύσκολη, μία οικονομική εξαθλίωση».

Αποκορύφωμα όλης αυτής της αρνητικής κατάστασης, τόνισε, «ήταν οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, αφού η περιοχή μας είχε ιδιαίτερη εξάρτηση από τη ρωσική αγορά. Από μία μελέτη που κάναμε, η εξάρτηση από τη ρωσική αγορά ήταν γύρω στο 60% με 70%, ενώ υπήρχαν και μονάδες που εργάζονταν αποκλειστικά με Ρώσους πελάτες».

Συνεπώς, υπέδειξε, «όπως αντιλαμβάνεστε, ξαφνικά κάποιες μονάδες βρέθηκαν χωρίς αγορές και αναγκάστηκαν να αναζητήσουν νέους συνεργάτες».

«Δυστυχώς, όμως, αρκετές ξενοδοχειακές μονάδες δεν τα κατάφεραν, με αποτέλεσμα να παραμένουν κλειστές μέχρι σήμερα. Την ίδια ώρα, κάποιες άλλες που είναι ναι μεν ανοιχτές, έχουν πολύ χαμηλές πληρότητες», συμπλήρωσε.

Παράλληλα με τις ξενοδοχειακές μονάδες, συνέχισε ο κ. Κωνσταντίνου, «από αυτή την κατάσταση επηρεάστηκαν και όλες οι επιχειρήσεις της περιοχής, όπως καταστήματα, εστιατόρια, καφετέριες, μπαρ, κ.ά.».

«Ως αποτέλεσμα των πιο πάνω, η περιοχή τα τελευταία χρόνια δίνει στον επισκέπτη την εικόνα της εγκατάλειψης», υπογράμμισε περαιτέρω.

«Εμείς επειδή είμαστε και μία μονάδα, αν θέλετε, πρώτης γραμμής, έχουμε ένα μεγάλο ποσοστό επαναλαμβανόμενων επισκεπτών, ενώ η κύρια μας αγορά είναι η αγγλική. Συνεπώς, δεν έχουμε αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα με άλλες ξενοδοχειακές μονάδες της περιοχής. Σίγουρα, όμως, είχαμε κι εμείς ένα μικρό μερίδιο αρνητικών εξελίξεων από αυτή την κατάσταση», επεσήμανε ακόμη.

Ερωτηθείς εάν η κατάσταση στην περιοχή έχει βελτιωθεί, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ Αμμοχώστου είπε πως «έχει γίνει μία βελτίωση με την αναβάθμιση του κέντρου της περιοχής, αλλά έχουν γίνει και λάθη στην όλη διαδικασία, κάτι που στο τέλος της ημέρας εάν δεν παρθούν κάποια μέτρα πιστεύω ότι η κατάσταση δεν θα βελτιωθεί».

Τι πρέπει να γίνει για αναστροφή της κατάστασης

Κληθείς, εξάλλου, να πει τι μπορεί να γίνει για αναστροφή της κατάστασης στην περιοχή, ο κ. Κωνσταντίνου τόνισε πως «η περιοχή επιβάλλεται να τοποθετηθεί ξανά στον τουριστικό χάρτη, με νέα ταυτότητα».

Επιβάλλεται και πρέπει να γίνει, υπέδειξε, «επαναξιολόγηση των υποδομών με διορθωτικές ενέργειες σε αυτά που έχουν ήδη γίνει», ενώ «επιπρόσθετα, θα πρέπει να γίνει επέκταση του πεζόδρομου και του ποδηλατόδρομου και να αναβαθμιστούν οι στάσεις των λεωφορείων».

Θα πρέπει, ακόμη, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΠΑΣΥΞΕ Αμμοχώστου, «να ανεγερθούν/κατασκευαστούν –κατά τη γνώμη μου- άμεσα δημόσιος χώρος στάθμευσης, δημόσια πλατεία όπου θα μπορούν να γίνονται εκδηλώσεις και να δημιουργηθεί ένα θεματικό πάρκο που θα προσελκύει και ντόπιους, αλλά και ξένους επισκέπτες ολόχρονα».

Επιπρόσθετα των πιο πάνω, κατέληξε, «θα πρέπει να διοργανώνονται από τις τοπικές αρχές και σε συνεργασία με το υφυπουργείο Τουρισμού, ολόχρονα πολιτιστικές εκδηλώσεις που, επίσης, θα προσελκύουν ντόπιους και ξένους επισκέπτες».

Δειτε Επισης

Ανακήρυξε τέσσερα ζευγάρια «Πρέσβεις Τουρισμού» ο Δήμος Αγίας Νάπας-Πόσες φορές την επισκέφθηκαν την πόλη
Έσπασε το ρεκόρ στις μηνιαίες αφίξεις τουριστών του Αυγούστου-Αύξηση 4,1% στις αφίξεις του οκταμήνου
Νέες στρατηγικές ‘revenue management’ & ‘digital marketing’ στα ξενοδοχεία
Gloria Jean’s Coffees: Ολοκλήρωση ανακαινίσεων και πλήρως ανανεωμένο Gloria Jean’s Kiosk προσεχώς στο Μall of Cyprus
McDonald’s: Πώς οι ψηφιακές παραγγελίες αλλάζουν το τοπίο των fast food
Η νέα τοποθεσία του Ariston στην Έγκωμη μετά το τέλος εποχής από το κέντρο
Ψάχνουν την χρυσή τομή για ανανέωση της συλλογικής σύμβασης στην ξενοδοχειακή βιομηχανία
Μετρά ακόμη πληγές από την απώλεια της ρωσικής αγοράς η Περνέρα-Κλειστά ξενοδοχεία και επιχειρήσεις
Υφ. Τουρισμού: Εκπαιδευτικά προγράμματα με αγορά υπηρεσιών-Οι οργανισμοί που κέρδισαν τον διαγωνισμό
ΕΤΑΠ Πάφου: Καλεί πολιτεία και Hermes να τα βρουν για την δεύτερη φάση των έργων υποδομής στα αεροδρόμια