Powered by

Μαρίνα Χατζημανώλη: Νέο τμήμα τουριστικής αγοράς με τη θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας

«Η θαλάσσια επιβατική σύνδεση φαίνεται ότι έχει αρχίσει να δημιουργεί ένα νέο τμήμα τουριστικής αγοράς για ταξιδιώτες που επιθυμούν να ταξιδεύσουν από και προς την Κύπρο και την υπόλοιπη Ευρώπη με τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα και δίκυκλα, προσφέροντας ένα εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς, ο οποίος για δύο και πλέον δεκαετίες δεν υπήρχε», αναφέρει η υφυπουργός Ναυτιλίας, Μαρίνα Χατζημανώλη.

Σε συνέντευξή της στο InBusinessNews, με αφορμή την πρόσφατη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου να εγκρίνει την επέκταση της σύμβασης για την εκτέλεση της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας για περαιτέρω τρία έτη (2025, 2026, 2027), η κ. Χατζημανώλη, σημειώνει ότι όπως διαφάνηκε από τα μέχρι τώρα στοιχεία, το όλο εγχείρημα εξυπηρετεί τις ανάγκες των Κυπρίων, Ελλαδιτών και Ευρωπαίων πολιτών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να ταξιδέψουν αεροπορικώς, είτε για ιατρικούς λόγους, είτε λόγω ηλικίας, ή αεροφοβίας.

«Η θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας αγκαλιάστηκε από την πρώτη χρονιά από το επιβατικό κοινό, ξεπερνώντας κάθε επιθυμητή προσδοκία», υπογραμμίζει, σημειώνοντας πως βάσει της ενημέρωσης του Υφυπουργείου από την ανάδοχο εταιρεία, το πλοίο που θα χρησιμοποιείται και για τα επόμενα τρία χρόνια θα παραμείνει το ίδιο, δηλαδή το Daleela.

Σε ό,τι αφορά το ύψος των κομίστρων, η υφυπουργός Ναυτιλίας επισημαίνει πως βάσει επίσης ενημέρωσης από την ανάδοχο εταιρεία, επί του παρόντος δεν προβλέπεται κάποια διαφοροποίηση στις τιμές των εισιτήριων για τη νέα χρονιά.

Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίες θεωρείτε σημαντική τη θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας;

Από τις πρώτες μέρες ανάληψης των καθηκόντων μου ως υφυπουργός Ναυτιλίας έθεσα τη θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας ως μια από τις ύψιστες προτεραιότητες του Υφυπουργείου Ναυτιλίας λαμβάνοντας υπόψη την εθνική σημασία της θαλάσσιας σύνδεσης της Κύπρου και της Ελλάδας και αντιλαμβανόμενη τη σημαντικότητα και την αναγκαιότητα της αφού παρέχει ένα εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς επιβατών και των συνοδευόμενων οχημάτων αλλά και των κατοικίδιων τους.

Σκοπός της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης είναι η παροχή προς το επιβατικό κοινό μιας εναλλακτικής επιλογής ως προς την μετάβαση του από την Κύπρο προς την ηπειρωτική Ευρώπη και αντίστροφα, διά θαλάσσης.

Όπως διαφάνηκε από τα μέχρι τώρα στοιχεία, η θαλάσσια επιβατική σύνδεση εξυπηρετεί τις ανάγκες των Κυπρίων, Ελλαδιτών και Ευρωπαίων πολιτών οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να ταξιδέψουν αεροπορικώς, είτε για ιατρικούς λόγους, είτε λόγω ηλικίας, ή αεροφοβίας.

Παράλληλα, η θαλάσσια επιβατική σύνδεση φαίνεται ότι έχει αρχίσει να δημιουργεί ένα νέο τμήμα τουριστικής αγοράς για ταξιδιώτες που επιθυμούν να ταξιδεύσουν από και προς την Κύπρο και την υπόλοιπη Ευρώπη με τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα και δίκυκλα, προσφέροντας ένα εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς, ο οποίος για δύο και πλέον δεκαετίες δεν υπήρχε.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι από το πρώτο ταξίδι τον Ιούνιο του 2022 μέχρι και σήμερα έχουν ταξιδέψει περισσότεροι από 21,000 επιβάτες, μεταφέροντας περισσότερα από 7000 αυτοκίνητα και 700 κατοικίδια.

Οι αριθμοί αυτοί αποδεικνύουν ότι το επιβατικό κοινό αγκάλιασε με ζέση την γραμμή και ότι η θαλάσσια επιβατική σύνδεση είναι σημαντική και απαραίτητη.

Ποιοι είναι οι δείκτες απόδοσης που αξιολογήθηκαν για να επεκτείνετε την σύμβαση που αφορά τη θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας;

Η θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας αγκαλιάστηκε από την πρώτη χρονιά από το επιβατικό κοινό, ξεπερνώντας κάθε επιθυμητή προσδοκία.

Από τους αριθμούς των επιβατών που ταξίδεψαν από το 2022 προκύπτει ότι ο μέσος όρος των επιβατών που μεταφέρθηκαν μέχρι σήμερα υπερβαίνει κατά πολύ τον απαιτούμενο μέσο όρο επιβατών που ορίστηκε στην σύμβαση ως δείκτης απόδοσης σε σχέση με την επέκταση της.

Με βάση τη σύμβαση οι δείκτες απόδοσης για τρίχρονη παράταση καθορίζονται στους 60 επιβάτες ανά δρομολόγιο.

Μετά από αξιολόγηση των δεικτών απόδοσης στη βάση των αριθμών των επιβατών που μεταφέρθηκαν από το 2022, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε στις 23 Αυγούστου 2024, την επέκταση της σύμβασης για την εκτέλεση της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας για περαιτέρω τρία έτη.

Ποια εταιρεία θα συνεχίσει τη θαλάσσια σύνδεση;

H εκτέλεση της σύμβασης ανατέθηκε, κατόπιν ανοικτού Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού, στην ανάδοχο εταιρεία Scandro Holding, η οποία υπέγραψε σχετική σύμβαση με την αναθέτουσα αρχή (Υφυπουργείο Ναυτιλίας) στις 28 Απριλίου 2022.

Με βάση τους όρους της σύμβασης προβλέπεται δικαίωμα επέκτασης της για περίοδο μέχρι τριών ετών και δεν απαιτείται η προκήρυξη νέας προσφοράς.

Η επέκταση της σύμβασης, που υπογράφτηκε με την ανάδοχο εταιρεία με τους ίδιους όρους, εγκρίθηκε με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

Το πλοίο θα παραμείνει το ίδιο;

Όπως έχουμε ενημερωθεί το πιο πιθανό είναι ότι θα χρησιμοποιηθεί το ίδιο πλοίο.

Σε περίπτωση που η ανάδοχος εταιρεία τελικά αποφασίσει να αντικαταστήσει το πλοίο που χρησιμοποιήθηκε μέχρι τώρα, με βάση τους όρους της σύμβασης, απαιτείται η προηγούμενη έγκριση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, αφού ικανοποιηθεί ότι το νέο πλοίο θα πληροί τις προδιαγραφές που καθορίζονται από τη σύμβαση και αφού επιθεωρηθεί προηγουμένως από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας με ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Οι τιμές των εισιτηρίων για την νέα χρονιά θα διαφοροποιηθούν;

Ο καθορισμός των κόμιστρων γίνεται πάντα σε συνεννόηση με το Υφυπουργείο Ναυτιλίας. Όπως έχουμε ενημερωθεί από την ανάδοχο εταιρεία επί του παρόντος δεν προβλέπεται κάποια διαφοροποίηση στις τιμές των εισιτήριων για τη νέα χρονιά.

Είναι ανοικτό το ενδεχόμενο έναρξης θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης με την Ελλάδα και μέσω Λάρνακας;

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας ως η αναθέτουσα αρχή υλοποίησης της σύμβασης δεν έχει οποιαδήποτε ανάμειξη στην επιλογή ή στην προώθηση/πρόκριση κάποιου εκ των δύο λιμένων της Δημοκρατίας.

Η επιλογή του κυπριακού λιμένα που θα εξυπηρετεί την υπηρεσία της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας είναι αποκλειστικό προνόμιο και δικαίωμα της αναδόχου εταιρείας.

Δειτε Επισης

H πληθώρα και το άλμα των κενών θέσεων εργασίας-Οι κλάδοι με τις περισσότερες
Τζώρτζια Κωνσταντίνου-Παναγιώτου: Ανησυχώ για τον τομέα της δικαιοσύνης και των διοικητικών υπηρεσιών
Φτάνει στο peak της χρονιάς η κίνηση στις υπεραγορές-Οι προσφορές «σώζουν» το αυξημένο κόστος
Κώστας Κουμής: Καλά τα αποτελέσματα για τον τουρισμό το 2024, υπάρχουν ανοικτές 104 ξενοδοχειακές μονάδες
Ανασυντάσσονται για διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους οι ιδιοκτήτες κέντρων αναψυχής στην ελεύθερη Αμμόχωστο
Σε εικονική λειτουργία με εικονικούς πελάτες το e-kalathi...Ο τρόπος λειτουργίας και εφαρμογής της πλατφόρμας
Μεγαλομέτοχος των Mall of Cyprus και Mall of Engomi με 77,8% η Pareto
Αξιολογεί τις κεφαλαιακές ανάγκες των τραπεζών η ΚΤΚ-Ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής αυξημένων κεφαλαίων
Ικανοποίηση Βαφεάδη για το ιστορικό ρεκόρ των αεροδρομίων της Κύπρου-Σημαντικός προορισμός στη Μεσόγειο
Αυτά είναι τα στοχευμένα μέτρα της Ελληνικής για στήριξη της κοινωνίας, των νοικοκυριών και των ευάλωτων ομάδων