Πώς η χρήση βιώσιμων καυσίμων «ακριβαίνει» τα αεροπορικά ταξίδια
InBusinessNews 10:36 - 29 Αυγούστου 2024
Ψηλά στην ατζέντα της αεροπορικής βιομηχανίας βρίσκεται το θέμα της χρήσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, καθώς είναι ένα ζήτημα, το οποίο συνδέεται άμεσα με το κόστος ταξιδιών με αεροπλάνο.
Ο Luis Gallego, εκτελεστικός διευθυντής του AG (International Consolidated Airlines Group), όπου ανήκουν αεροπορικές εταιρείες όπως British Airways, Iberia, Air Lingus αναλύει πώς η πράσινη μετάβαση και η χρήση του Sustainable Aviation Fuel (SAF) συνδέεται με μεγαλύτερο κόστος και κατ’ επέκταση με την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων αεροπορικών ταξιδιών.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολύ λίγες μονάδες παραγωγής SAF στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα να εισάγεται αρκετό καύσιμο από τις ΗΠΑ, με τον IAG να έχει ήδη δεσμευτεί για κάλυψη του 10% των συνολικών αναγκών του σε καύσιμα, με βιώσιμα καύσιμα SAF.
Ταυτόχρονα, είναι ξεκάθαρο ότι η χρήση του SAF μπορεί να μειώσει την εκπομπή ρύπων μέχρι και 70-80%, ωστόσο, η περιορισμένη διαθεσιμότητα αυξάνει την τιμή του κατακόρυφα, σε σύγκριση με το παραδοσιακό καύσιμο, ενώ επίσης η χρήση του είναι περιορισμένη.
Πέραν από τη χρήση του SAF, οι ενέργειες των αεροπορικών εταιρειών, στο μονοπάτι προς τη βιωσιμότητα κινούνται και προς άλλες κατευθύνσεις, όπως αντικατάσταση του στόλου, αλλά και αντισταθμίσεις των εκπομπών διοξείδιού του άνθρακα, ούτως ώστε να καταστεί εφικτός ο στόχος των μηδενικών ρύπων μέχρι το 2050.
Ο κ. Gallego προειδοποιεί ότι οποιαδήποτε αύξηση των τιμών για κάλυψη του επιπρόσθετου κόστους στην προσπάθεια της μείωσης των ρύπων, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση.
Η Lufthansa έχει προχωρήσει με ειδικές πράσινες αυξήσεις, οι οποίες κυμαίνονται από 1 έως και 72 ευρώ για αντιστάθμιση του αυξημένου κόστους από το SAF, αλλά και άλλων επενδύσεων που αφορούν την πράσινη μετάβαση Συνάμα είναι παραδεκτό πως αυτή την τακτική μπορεί να ακολουθήσουν και άλλες αερογραμμές, όπως για παράδειγμα ο όμιλος AIRFRANCE KLM.
Για το πόσο αναμένεται να αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων στο πλαίσιο των ενεργειών για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, ο οργανισμός, ICAO (International Civil Aviation Organization) προβαίνει σε συγκεκριμένες εκτιμήσεις.
Αυτές αποτυπώνονται ακόλουθα, ενώ κυμαίνονται από 3 μέχρι 14 δολάρια, ανά εισιτήριο μέχρι το 2030 και από 14 μέχρι 38 δολάρια μέχρι το 2050.