Φρενάρει η ηλεκτροκίνηση στην Ε.Ε., αυξάνεται στην Κίνα-Εκτοξεύονται οι πωλήσεις της BYD

Η Κίνα κρατά τη μερίδα του λέοντος στην ηλεκτροκίνηση. Οι παγκόσμιες πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 21% ετησίως τον Ιούλιο, χάρη στην ισχυρότερη άνοδο της ζήτησης που παρατηρήθηκε φέτος και παρά την πτώση της ζήτησης στην Ευρώπη, ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο την εταιρεία ερευνών αγοράς Rho Motion.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είτε πρόκειται για πλήρως ηλεκτρικά (BEV) είτε για υβριδικά (PHEV), που πωλήθηκαν παγκοσμίως τον Ιούλιο ανήλθαν σε 1,35 εκατομμύρια, εκ των οποίων τα 0,88 εκατομμύρια ήταν στην Κίνα (ποσοστό περίπου 66%), όπου αυξήθηκαν κατά 31% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία. Τα PHEV που πωλήθηκαν στην Κίνα τους πρώτους επτά μήνες του 2024 αυξήθηκαν κατά 70% σε σχέση με πέρυσι.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση η MG Motor, που ανήκει στην κινεζική SAIC Motor Corp, αναμένει να πληγεί περισσότερο από τους προσωρινούς δασμούς που επιβλήθηκαν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, δήλωσε ο διευθυντής δεδομένων της Rho Motion, Τσαρλς Λέστερ.

«Η BYD συνέχισε να έχει ρεκόρ πωλήσεων plug-in υβριδικών οχημάτων και αυτόν τον μήνα, το οποίο αποτελεί βασικό παράγοντα, καθώς πουλάει μεγάλο όγκο οχημάτων», πρόσθεσε ο Λέστερ μιλώντας στο Reuters.

Τα οχήματα «επέκτασης εμβέλειας», υβριδικά αυτοκίνητα με μπαταρία που επαναφορτίζονται με μια ενσωματωμένη γεννήτρια, πωλούνται επίσης σε μεγάλους αριθμούς, δήλωσε ο Λέστερ. Η BYD, η μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρεία EV στην Κίνα και στον κόσμο, ανέφερε την ίδια περίοδο άνοδο 13% και 44% στις παγκόσμιες πωλήσεις BEV και PHEV, αντίστοιχα.

Στην Ευρώπη, οι μηνιαίες πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 7,8% τον Ιούλιο, σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2023. Στο επτάμηνο έως τον Ιούλιο, μειώθηκαν κατά 12% στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά EV της Ε.Ε.. Η ζήτηση για ηλεκτροκίνηση είναι ισχυρή στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά επίσης, όπου οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 7,1% τον Ιούλιο.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε τον Ιούλιο προσωρινούς δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Κίνα. Η BYD αντιμετωπίζει δασμούς 17,4%, η Geely 19,9% και η SAIC 37,6%, σύμφωνα με την Ε.Ε..

Δειτε Επισης

Φιλίππα Καρσερά Χριστοδουλίδη: Προτεραιότητά μου να διασφαλίσω το δικαίωμα στην εκπαίδευση για όλους(vid)
Μείωσε στο 3,5% το βασικό επιτόκιο της η ΕΚΤ-Πού στηρίζεται η απόφαση
Η μεγαλύτερη διαχρονικά διακίνηση επιβατών στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου
Μπουστάρισμα από Ισραήλ στην ηλεκτρική διασύνδεση-«Κορυφαία προτεραιότητα»
Εστίαση: Η αυξημένη επισκεψιμότητα, η τονωτική ένεση και η ανάγκη διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου
Έτοιμο το Sunset Gardens-Αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για τα λιγοστά διαθέσιμα προς πώληση διαμερίσματα
Ολοταχώς για μείωση επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσης η ΕΚΤ-Η...ασύμβατη κίνηση που εξετάζεται
Υποψήφιος και με βούλα για το Δ.Σ. της Ελληνικής ο προτεινόμενος από την Demetra Άθως Χανδριώτης
Αναθεωρούν προς τα κάτω την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι προοπτικές για τα ακίνητα: Ήπια ανάπτυξη, ευεργετικές ξένες επενδύσεις και «αδικημένοι» Κύπριοι αγοραστές