Πώς οι αεροπορικές εταιρείες παίζουν… μπάλα στα γήπεδα του κόσμου
InBusinessNews 11:31 - 24 Ιουλίου 2024
Οι αεροπορικές εταιρείες στοχεύουν διαχρονικά να αναπτύσσουν δυνατές εταιρικές ταυτότητες και να κτίζουν συνεργασίες με εταίρους που θα ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα τους στο κοινό.
Αρκετές αερογραμμές, επενδύουν σε μακροχρόνιες συνεργασίες στον αθλητισμό και ιδιαίτερα στο ποδόσφαιρο, αναγνωρίζοντας ότι είναι ένα ιδιαίτερα λαοφιλές άθλημα, το οποίο έχει τη δυνατότητα να συνδέει ανθρώπους, χώρες και κουλτούρες, ενώ το κοινό συχνά ταυτίζεται με αγαπημένες ποδοσφαιρικές ομάδες και ποδοσφαιρικά ινδάλματα.
Επιχειρώντας το βάσει στρατηγικής, οι αερογραμμές ενισχύουν ταυτόχρονα τη συνδεσιμότητα των προορισμών στις οποίες εδρεύουν τα διεθνή ονόματα ή πραγματοποιούνται ποδοσφαιρικές διοργανώσεις και κάνουν… παιγνίδι.
Ενέργειες όπως οι ονοματοδοσίες γηπέδων με τα ονόματα των αεροπορικών εταιρειών, η τοποθέτηση των λογοτύπων στις μπλούζες των παικτών, το «ντύσιμο» των αεροσκαφών ανάλογα με τα χρώματα των ομάδων, η ενίσχυση των πτητικών προγραμμάτων από και προς τις χώρες προέλευσης των ομαδών, αλλά και άλλες ενέργειες, αποτελούν τα κύρια στοιχεία των συνεργασιών και της σύνδεσης των αεροπορικών εταιρειών με τις αθλητικές ομάδες.
Η Emirates θεωρείται ως μια από τις αεροπορικές εταιρείες με τις περισσότερες αθλητικές συμπράξεις. Στην ιβηρική χερσόνησο, η αερογραμμή είναι κύριος χορηγός της Real Madrid, με τις φανέλες πλέον της ομάδας να φέρουν το όνομά της, ενώ η Emirates προσάρμοσε χρωματισμούς της ομάδας σε στόλο που φιλοξένησε την ομάδα σε εμβληματικές διαφημίσεις, ενώ έβαλε ναυλωμένες πτήσεις όταν οι παίκτες της ταξίδευαν σε ειδικές περιπτώσεις για παιγνίδια εκτός Ευρώπης.
Παράλληλα, συνεργάζεται και με την πορτογαλική S.L. Benfica από το 2015, κάτι που ώθησε την Emirates να βιώσει σημαντική ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά. Μόλις τον πρώτο χρόνο από την ανακοίνωση της συνεργασίας, διπλασίασε τις υπηρεσίες της στην πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, Λισαβόνα και ανέπτυξε συνεργασία με την πορτογαλική αερογραμμή TAP Air Portugal.
Στη Μεγάλη Βρετανία, το όνομα της αεροπορικής εταιρείας κοσμεί το γήπεδο «Emirates Stadium» της Arsenal FC, αφού από το 2006 αποτελεί μέχρι και σήμερα μακροχρόνιο χορηγό της αγγλικής ομάδας. Αντίστοιχα, η ομάδα Manchester City, έχει δώσει το όνομα της αεροπορικής εταιρείας Etihad στο γήπεδο της, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας τους.
Μία ακόμα μεγάλη αεροπορική εταιρεία της Μέσης Ανατολής, η Qatar Airways, διατηρεί με την Paris Saint German, την πιο υψηλή σε κόστος αθλητική συνεργασία στον κόσμο, μεταξύ αεροπορικής εταιρείας και ποδοσφαιρικής ομάδας, ύψους 400 εκατ. δολαρίων.
Πέρα από τις κλασσικές χορηγικές πρακτικές προώθησης, ταυτόχρονα έχουν δημιουργηθεί ειδικά πακέτα ταξιδιού μέσω της Qatar Airways Holidays, για τους οπαδούς της ομάδας, που περιλαμβάνουν αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία και εισιτήρια για τους ποδοσφαιρικούς αγώνες σε προνομιακή τιμή.
Παρόμοια ενέργεια πραγματοποιείται και στα πλαίσια της συνεργασίας της Qatar Airways με τη FIFA, την παγκόσμια ομοσπονδία ποδοσφαίρου, καθώς οι λάτρεις του αθλήματος κατά τη διάρκεια των διοργανώσεων της ομοσπονδίας έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν προνομιακά ταξιδιωτικά πακέτα, που συμπεριλαμβάνουν εισιτήρια για τους αγώνες.
Τη φετινή χρονιά, η αεροπορική εταιρεία, ενίσχυσε ακόμα περισσότερο την παρουσία της στο αθλητικό στερέωμα, προχωρώντας ένα βήμα μπροστά, καθώς ανανέωσε για τέσσερα χρόνια τη συνεργασία της με την UEFA, την ευρωπαϊκή ποδοσφαιρική ομοσπονδία, καθιστώντας την επίσημο αερομεταφορέα της διοργάνωσης EURO 2024.
Στην ευρωπαϊκή ήπειρο, η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM, συνεργάζεται με την καναδική ομάδα Toronto FC, ως η επίσημη διεθνής αεροπορική εταιρεία της ομάδας. Αυτή η συνεργασία προσφέρει μοναδικές εμπειρίες στους φιλάθλους της ομάδας, στο ειδικά διαμορφωμένο προνομιακό σημείο «KLM Tunnel Club» στο γήπεδο, εμπνευσμένο από το Crown Lounge της αεροπορικής εταιρείας, όπου οι φίλαθλοι μπορούν να απολαύσουν τον αγώνα σε άνετες θέσεις, με τη συνοδεία φαγητού και ποτού.
Επίσης, μπορούν να συμμετέχουν σε κλήρωση για να κερδίσουν εισιτήρια μετ’ επιστροφής προς την Ευρώπη, αλλά και εισιτήρια για ποδοσφαιρικούς αγώνες.
Αξιοσημείωτο παράδειγμα, της ιδιαίτερης σημασίας των αθλητικών συνεργασιών στην αεροπορική βιομηχανία, αποτελεί η έναρξη της χορηγίας της νεοσύστατης αεροπορικής εταιρείας Riyadh Air προς την ισπανική ποδοσφαιρική ομάδα Atletico Madrid το 2023, προτού καν η εταιρεία αρχίσει να πραγματοποιεί εμπορικές πτήσεις, καθώς οι πρώτες πτήσεις θα ξεκινήσουν το 2025.
Η Riyadh Air, θα χορηγήσει στην ομάδα συνολικά 175 εκατ. δολάρια έως το 2027, ενώ ήδη από την ποδοσφαιρική σεζόν 23-24 έχει τοποθετήσει το λογότυπο της στις ποδοσφαιρικές φανέλες της ομάδας για να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της.
Μία άλλη δημιουργική ενέργεια, την οποία έχουν εφαρμόσει αρκετές αεροπορικές εταιρείες, στα πλαίσια της συνεργασίας τους με τον αθλητικό κόσμο, είναι η προβολή βίντεο με τις οδηγίες ασφάλειας πριν την απογείωση των πτήσεων, στα οποία συμμετέχουν διάσημοι αθλητές.
Μ’ αυτό τον τρόπο οι αεροπορικές εταιρείες επιδιώκουν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των επιβατών κατά τη διάρκεια των οδηγιών ασφάλειας, αλλά και να συνδέσουν την επωνυμία τους με κορυφαία ονόματα αθλητών και ομάδων.
Η Qatar Airways μάλιστα δημιούργησε βίντεο με την συμμετοχή των ποδοσφαιριστών Lewandowski, Cafu και Neymar Jr, αλλά και σε άλλη εκδοχή με τη συμμετοχή ποδοσφαιριστών της FC Barcelona.
Η British Airways ξεφεύγοντας από το άθλημα του ποδοσφαίρου δημιούργησε αντίστοιχο βίντεο με τη συμμετοχή της επαγγελματία τενίστριας Emma Raducanu.
Στο ίδιο μοτίβο επίσης και η AEGEAN Airlines το 2019, η οποία επέλεξε να μεταφέρει μέσω βίντεο τις οδηγίες ασφαλείας στους επιβάτες, σε συνεργασία με τον κορυφαίο παίκτη καλαθόσφαιρας στο NBA, Γιάννη Αντετοκούνμπο.